Gå til innhold

Er du født i feil generasjon? Skulle du ønske du var født i en annen tid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

At du var en boomer på 60-tallet? Med Beatles og Rolling Stones

At du var en generasjon Xer på 90-tallet? Med Nirvana

Eller er det motsatt? Du er godt voksen nå(40+)men skulle du var ung nå?

Anonymkode: 1d166...9ee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske jeg var ung på 80-tallet

Anonymkode: 081fe...db2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Siden jeg var typ 10 år har jeg bestandig hatt lyst til å vokse opp på 80-tallet. Vet ikke hvorfor.

Anonymkode: e928f...020

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke. Jeg er homofil, gift og har barn. Det hadde ikke vært mulig i noen annen tid jeg kjenner til. 

Anonymkode: e4a16...083

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Er gen X og fornøyd med det. 😊😊😊

Anonymkode: a0241...485

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske jeg var født i 1921 og kunne blitt medlem av motstandsbevegelsen.

Nirvana var veldig alright, men det hadde vært mer gøy å kjempe for landet.

Anonymkode: 9c091...1bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tiden skulle stått stille rundt 2005-2006. Tiden før Facebook kom og andre sosiale medier. Tror det har ødelagt oss litt. Jeg hadde det bedre før. Skulle tro at med min alder så ble jeg klokere og hev meg over slike ting. Joda, er det. Men er dritlei at sosiale medier, internett og tv har så kontroll over livet mitt. 

Anonymkode: 7ae52...5b2

• Liker 4
Skrevet

Nei jeg er ikke født i feil generasjon, det er det ingen som er.

Jeg skulle ønske jeg hadde muligheten til å reise i tid og besøkt fortiden for å observere hvordan folk faktisk levde for å se forskjeller og likheter mellom mennesker i dag og mennesker som levde før. Men nei ønsker ikke at jeg var født i en annen tid.

Men det og f.eks kunne ha reist tilbake i tid til f.eks 1851 og besøkt Verdensutstillingen i London er noe jeg kunne tenkt meg, så lenge jeg kunne vende tilbake til nå tiden.

Jeg tror ikke folk er klar over hvor mye bedre de fleste mennesker har det i dag enn hva mennesker hadde det før i tiden.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske jeg var født i 1910. 

Er født i -77 og var barn på 80-tallet. 

Anonymkode: 91a2e...243

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, jeg er gen x og veldig fornøyd med det, har jo opplevd hele 80 og 90 tallet, to fantastiske 10 år.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg skulle nok vært født på 30-tallet. Jeg er «husmor» og trives med å være hjemmeværende med barn, hus og husdyr. Mannen jobber og gjør alt typisk «mannsarbeid» og jeg er en typisk husmor på 50-tallet.

det skal sies at jeg har solid utdannelse og har vært yrkesaktiv i høy stilling lenge før jeg rett og slett forstod at livet gikk meg hus forbi. Jeg har råd til å være hjemmeværende. 

Anonymkode: 1108e...11e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst til å være ungdom/ung voksen på 60/70-tallet - fantastisk musikk, kul klesstil og weed ✌🏼

Anonymkode: 775d8...bc0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske jeg ble født på 60-tallet eller tidlig på 70-tallet. De har fått vært med på mange oppturer, møtte riktignok leve med høye renter en stund, men brukte ikke større andel av lønna si på bolig enn det vi gjør nå. De kunne jobbe seg opp på en annen måte, har høstet godt av oljerikdommen og ser ut til å rekke å bruke opp det meste før de forlater denne verden. De har bidratt til masse utslipp, flyr rundt på weekendturer hit og dit og slipper sannsynligvis unna de verste konsekvensene av det. Så ja, hadde vært digg å være boomer.

Anonymkode: 52940...b70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det har jeg tenkt flere ganger. Jeg er i slutten av 40-årene, og passer ikke inn i tiden sånn som det er nå. Tidsklemma, sosiale medier, og bombardering av det ene og det andre.

Anonymkode: 82e56...ec1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske jeg levde da vi fikk grunnloven. Skjedde så mye spennende på den tiden! Og elsker kunsten fra den tiden 

Anonymkode: 0bbfb...160

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skulle ønske jeg var født i 1910. 

Anonymkode: 91a2e...243

1 verdenskrig, spanskesyken, Den store depresjonen og 2 verdenskrig. 

Ja dette er jo en fin tid.

Anonymkode: 30adb...bfe

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg kunne valgt ville jeg valgt å bli født i fremtida. Kanskje om 100 år fra nå? Tenk så spennende verden er da, masse ny teknologi.

Anonymkode: c1e78...c0b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skulle også ønske at jeg kunne deltatt i motstandsbevegelsen mot nazistene under 2. verdenskrig. Bestemor gjorde det, og hun er født i 1917. Hun distribuerte illegale aviser og hjalp flyktninger over grensa, og er mitt store forbilde. 

Jeg var barn og ungdom på 90-tallet, men ingen jeg kjente var spesielt opptatt av Nirvana eller musikk. Føler at det var en mer «nøytral» epoke enn ungdom i dag tror at det var. Men for all del, det var en fin tid å vokse opp i. 

Anonymkode: 11a59...22b

• Liker 1
Gjest Maxwell
Skrevet (endret)

Nei, verden har aldri vært roligere enn den er i dag. Det var stort sett bare elendighet før. Man bør bare være glad for at de lever i denne tiden. Bortsett fra de som lever i krig selvfølgelig. 

Endret av Maxwell
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger ønsker jeg det. Tilbake til tidlig 1900tall eller fra 1850 og utover...og så kommer jeg på at det er ganske mange ting ved det livet jeg lever som jeg ville ha savnet... tannbørsten, antibiotika, sjokolade, telefonen, strøm, innlagt vann, innendørs toalett.

Er nok enig med Aragorn ll Elessar lenger opp i at jeg hadde likt å kunne reise i tid og besøkt alle tidsepokene, så lenge jeg har muligheten til å reise hjem til min egen 😄

Anonymkode: 39898...ddc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...