Gå til innhold

Brownies

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.detsoteliv.no/searchresults_other1gruppe.php?459

Har nettopp laget denne. Skjønner ikke helt; forstår det slik at fyllet (med nøttene) skal legges oppå kakedeigen før den settes i ovnen. men så står det senere at man må være forsiktig så fyllet ikke detter av...??? Fyllet er jo blitt endel av brownien...??!! :klø:

Ser og lukter kjempegodt :sikle:, mens er altså ikke helt ut som på bilde...:klø:

Hvordan hadde det blitt om jeg hadde stekt kaka litt først og så stekt fyllet ikke fullt så lenge...??!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fyllet kan kanskje dette av fordi brownien er myk, og fyllet mer 'lokk-aktig', så det ikke fester seg så godt til kaken? :klø:

Hmm, hvis du steker kaken litt først, og så legger fyllet på, vil sikkert kaken bli mindre klissete, og lokket mindre hardt (antar det nærmest blir karamellisert, ihvertfall om du steker etter anvisningen?).

Skrevet

Fyllet er jo litt karamellaktig, så det kan lett skli av kaken. Derfor må du vente litt så den blir litt tykkere og holder seg på plass. Men det er nok ikke så nøye akkurat hvordan kaken ser ut, den er sikkert supergod uansett. Dette må vel være det som kalles turtle brownies. Kjempegodt! :sikle:

Skrevet
Fyllet er jo litt karamellaktig, så det kan lett skli av kaken. Derfor må du vente litt så den blir litt tykkere og holder seg på plass. Men det er nok ikke så nøye akkurat hvordan kaken ser ut, den er sikkert supergod uansett. Dette må vel være det som kalles turtle brownies. Kjempegodt! :sikle:

Jeg skjønner ikke helt jeg... :sjenert: Hvordan kan den skli av når det ser ut til at den liksom har sunket sammen med kaka... :klø:

Skal ikke ta den ut av formen før den er helt kald uansett jeg... ;)

Hva er forresten "turtle brownies"?

Skrevet

Turtle brownies kjøper jeg på Deli de Luca. Det er brownies med karamell og nøtter på toppen. Skikkelig godt. Vet ikke helt hvorfor din topping synker ned i kaken. Jeg har aldri laget denne kaken (men gjett om den skal prøves ut i nærmeste framtid!). Du kan sikkert steke selve kaken litt først neste gang, bare sånn at overflaten får litt "snerk" slik at toppingen ikke synker nedi.

Skrevet

...eller du kan også sende en mail til Kristine som lager siden og spørre henne direkte: [email protected] :)

Skrevet
...eller du kan også sende en mail til Kristine som lager siden og spørre henne direkte: [email protected] :)

Takk, det skal jeg gjøre om den neste jeg baker - (i kveld eller i morgen og da skal jeg steke deigen litt før fyllet legges på) - ikke funker.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...