AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #1 Skrevet 19. mars 2021 Dere som har konfirmasjon i år, hvor langt ut i slekta inviterer dere? Forventer dere at slektninger som er bosatt i andre nordiske land kommer? Vi er bosatt i Sverige, og er invitert til konfirmasjon i Danmark. Konfirmanten er sønn av min manns nevø. Anonymkode: 81615...e36
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #2 Skrevet 19. mars 2021 Her i huset er invitasjon sendt til konfirmantens tanter/onkler, kusiner/nevøer, besteforeldre. Ingen venter vel at gjester skal reise over landegrensene i år. Anonymkode: 7e23a...85d 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #3 Skrevet 23. mars 2021 Faddere, tanter, onkler ,besteforeldre, søsken med evt familie, søskenbarn. Anonymkode: 581ac...9a8
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #4 Skrevet 23. mars 2021 Det er vel bare lov å ha to gjester i private hjem. Anonymkode: 7b9df...abd 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #5 Skrevet 23. mars 2021 Det jeg er vant til er foreldre, besteforelder, oldeforeldre, søsken, onkler og tanter med deres barn. (evt. faddere, dersom dette ikke er nær familie) Altså ganske nær familie. Nå er det mulig det er lurt å begrense dette ennå mer. Og jeg hadde ikke forventet at noen fra utlandet kom i konfirmasjon nå, med mindre det er planlagt sent i høst, når det kanskje er mulig å reise igjen. Anonymkode: f0ea9...967 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #6 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er vel bare lov å ha to gjester i private hjem. Anonymkode: 7b9df...abd Derfor er mange konfirmasjoner utsatt til høsten. Det antas da at det går an å ha litt større familie på besøk. Anonymkode: f0ea9...967 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #7 Skrevet 23. mars 2021 Vi skal ha konfirmasjon i pinsen (utsatt fra september ifjor...), og med de strenge smitteverntiltakene vi har her nå, er konfirmantens foreldre og lillebror heldige om vi kan være med i selskap 😂 Vi har varslet øvrig familie om datoen, men avventer invitasjoner til vi vet hvor mange vi kan samle. Det blir maksimalt konfirmantens foreldre, søsken, besteforeldre, tante, onkel, kusine, fetter og faddere. Synes det virker veldig optimistisk å invitere på tvers av landegrenser og langt ut i slekta, men det er jo samtidig oppløftende å høre at noen har tro på at verden kan bedre seg raskt 😉 Anonymkode: b5f76...c10 1
Gjest Nattugle87 Skrevet 23. mars 2021 #8 Skrevet 23. mars 2021 Jeg inviterer f eks mine fetter og kusiner og tremenninger til mine barn ,fordi de er nærme for oss. Selvsagt ikke alle da.
Knottogtott Skrevet 23. mars 2021 #9 Skrevet 23. mars 2021 I min konfirmasjon (14 år siden) var besteforeldre, tanter, onkler, kusiner, fettere, vi inviterte naboer som vi har hatt mye med å gjøre (mannen var fetter med min bestefar), mammas kusiner med barn var også invitert! Vi var nesten 40 stk samlet.
Fabienne Skrevet 23. mars 2021 #10 Skrevet 23. mars 2021 Slik situasjonen er nå hadde jeg ikke invitert noen. Konfirmasjonen kan gjennomføres, selskapet får utsettes.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #11 Skrevet 23. mars 2021 Konfirmantens foreldre, søsken, besteforeldre, oldeforeldre, tanter/onkler & søskenbarn. Anonymkode: 31a9e...5aa
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #12 Skrevet 24. mars 2021 Konfirmanstens fettere/nieser, faddere , besteforeldre og tanter/onkler Anonymkode: c04f5...7be
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #13 Skrevet 24. mars 2021 Vi inviterer (ikke om det hadde vært under korona selvfølgelig) konfirmantens besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn (alle våre har tenter og onkler som er faddere, ellers hadde de kommet i tillegg). Vi har slekt flere steder i Norge og en familie i Danmark. Forventer ikke at noen reiser, men setter veldig pris på de som kan/gjør. Anonymkode: 55882...ebe
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #14 Skrevet 24. mars 2021 Egen familie, faddere, besteforeldre. Det var sjelden store selskap i byer i 60 årene. Det er i senere tid at selskapene har blitt utvidet. Anonymkode: bc73c...c52
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #15 Skrevet 24. mars 2021 inviterer besteforeldre, tanter, onkler, søskenbarn, eventuelle storesøsken som har flyttet ut, og kanskje en grandtante eller -onkel om man har et ekstra nært forhold. Anonymkode: 9d685...50f
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #16 Skrevet 24. mars 2021 Utenom corona-tider, så er det her vanlig å invitere faddere, besteforeldre, tanter/onkler til konfirmanten, søsken (evt med partnere) og søskenbarn til middag. Etter middag kommer gjerne noen naboer, tanter og onkler til foreldrene og andre man har et forhold til på kaffe og kaker. Da jeg ble konfirmert var det vanlig å invitere naboer osv på kaffe dagen etter, men nå inviterer man dem etter middagen. Anonymkode: afa4e...cb0
Gjest Acer Skrevet 28. mars 2021 #17 Skrevet 28. mars 2021 Idag setter pandemien grenser for hvor mange ein kan innvitere til konfirmasjoner.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #18 Skrevet 28. mars 2021 Takk for svar alle sammen! Vi har nå undersøkt litt mer vedr restriksjonene i Danmark, samt de restriksjonene som vi har her i Sverige (ja, vi har restriksjoner her også). Og har funnet ut at det er invitert dobbelt så mange personer som det er tillatt i Danmark pr.d.d. Videre så er det karantene Vi har takket nei til invitasjonen både pga restriksjonene og at vi da måtte ta ut flere dager med ferie da vi måtte i karantene før konfirmasjonen. Det blir dyrt både økonomisk og tidsmessig for gratis mat, som min mann sier. Anonymkode: 81615...e36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå