AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #1 Del Skrevet 19. mars 2021 Spørres det fremdeles om "sterke og svake sider"? Har hatt samme jobben i 12 år, men skal på to intervjuer i neste uke, og vil forberede meg litt. Selv syns jeg det er et håpløst spørsmål som ikke gir noe som helst inntrykk av en person, så mulig at arbeidsgivere har gått bort fra det nå. Anonymkode: 311d9...e0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #2 Del Skrevet 19. mars 2021 Yes, jeg fikk dette spørsmålet på intervju. Faktisk fortell om tre svake og tre gode egenskaper du har😱 Skjønner ikke helt hva det skulle være godt for. Svarte så godt jeg kunne, når det gjaldt dårlige sider kom jeg med ganske banale svar.. men jeg fikk jobben. Anonymkode: f196e...7cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 19. mars 2021 #3 Del Skrevet 19. mars 2021 Jada, fikk spørsmålet i flere av intervjuene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #4 Del Skrevet 19. mars 2021 Jepp, i stort sett alle intervjuene jeg har hatt de siste månedene har de spurt om dette. Anonymkode: 69e7a...49d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #5 Del Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Yes, jeg fikk dette spørsmålet på intervju. Faktisk fortell om tre svake og tre gode egenskaper du har😱 Skjønner ikke helt hva det skulle være godt for. Svarte så godt jeg kunne, når det gjaldt dårlige sider kom jeg med ganske banale svar.. men jeg fikk jobben. Anonymkode: f196e...7cb Kan du dele hva du svarte? Gratulerer med jobb. Anonymkode: 21629...f88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #6 Del Skrevet 19. mars 2021 Jeg opplever at dette er et utdatert spørsmål. Har ikke blitt spurt om det på mine fire siste jobbintervju. Anonymkode: a7942...66b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #7 Del Skrevet 19. mars 2021 Kommer kanskje an på hvilke bransje du skal på intervju for. Jeg har fått flere intervjuer som rådgiver i kommune og ingen spurte om det. Men jeg har fått sånne som:"Beskriv en konflikt du har hatt og hvordan løste du det?". Anonymkode: 685cd...018 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #8 Del Skrevet 19. mars 2021 Jeg fikk en variasjon av det på alle intervjuene jeg var på i forrige halvår. De spurte om hva mine beste egenskaper var, og så ba de meg fortelle om en utfordrende egenskap. Anonymkode: a7da2...417 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #9 Del Skrevet 19. mars 2021 Ja, fikk de spørsmålene nylig. Anonymkode: c6cad...daa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #10 Del Skrevet 19. mars 2021 Var jo nyss på jobbintervju, fikk jobben, men husker ikke så mye av selve intervjuet. Tror dog ikke jeg fikk dette spørsmålet. Jeg vet at jeg fikk spørsmål om å beskrive hvordan jeg taklet konflikter. Anonymkode: 9a801...a13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #11 Del Skrevet 19. mars 2021 Ja, selv om de svarene på de svake sidene er NULL verdt. Ingen sier sannheten. Gjengangere er «jeg er utålmodig, så jeg liker å jobbe hurtig da. Men må roe ned litt etc» 😂 Anonymkode: ae76c...a59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #12 Del Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan du dele hva du svarte? Gratulerer med jobb. Anonymkode: 21629...f88 Svarte noe sånt som at jeg synes det er slitsomt med mye møter over nett, at jeg er litt avhengig av mobilen og derfor lar den ligge i jakkelommen mens jeg er på jobb. Ville ikke si noe som virkelig var ille. Anonymkode: f196e...7cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #13 Del Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Spørres det fremdeles om "sterke og svake sider"? Har hatt samme jobben i 12 år, men skal på to intervjuer i neste uke, og vil forberede meg litt. Selv syns jeg det er et håpløst spørsmål som ikke gir noe som helst inntrykk av en person, så mulig at arbeidsgivere har gått bort fra det nå. Anonymkode: 311d9...e0a Dessverre driver dem på med dette på intervjuer enda. Vel viten om at det ikke gir dem noe annet enn å sette kandidaten i en klemme eller invitere til oppdiktede svar for anledningen. Ja, for de fleste kandidater har svarene på dette klare før intervjuet i tilfelle dem kommer. Og dem er tilsminket for stillingen og bedriften. Spørsmålet i seg selv er utdatert, og altfor lettvint å stille. Det sier mer om intervjuerne enn deg at dem stiller det. Skal intervjuerne faktisk få svaret på dette så må dem finne ut av det på andre måter. Enten gjennom å illustrere problemstillinger, gi caser eller tester, eventuelt ta seg en ringerunde til referansene. Men enda da er det vanskelig å få svar på det dem spør om. Derfor kunne dem likegreit latt være. Å drive på med grilling på intervju bare for å gjøre det er en uting. Anonymkode: bd186...b94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #14 Del Skrevet 19. mars 2021 TS: Takk for svar. Tenker tilbake på intervjuet som gjorde at jeg fikk den jobben jeg har nå. Tilstede var leder samt en "rekruteringskonsulent". Leder spurte relevante faglige spørsmål, og var opptatt av kompetansen min innenfor faget. Han eksterne spurte om personlige egenskaper, "er du en teamplayer?" sånne generiske greier. Jeg svarte like generisk. I ettertid har leder formidlet at jeg fikk jobben på grunn av relevant utdanning, kompetanse og erfaring. Skjønner ikke helt vitsen, men skal forberede meg når dere sier at de fremdeles kjører den stilen. Anonymkode: 311d9...e0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #15 Del Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, selv om de svarene på de svake sidene er NULL verdt. Ingen sier sannheten. Gjengangere er «jeg er utålmodig, så jeg liker å jobbe hurtig da. Men må roe ned litt etc» 😂 Anonymkode: ae76c...a59 Det et jo nettopp sånne svar som luker ut de man ikke ønsker. De som mangler selvinnsikt og kreativitet. Anonymkode: a7da2...417 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #16 Del Skrevet 20. mars 2021 Jeg var gjennom en lang intervjuprosess nå i år, og fikk til slutt jobben. Det ble aldri spurt direkte om mine sterke eller svake sider, men på intervjuet hvor HR var med ble det spurt veldig mye om hvem jeg var i forskjellige situasjoner og hvordan jeg reagerte på ting. Jeg syns dette var en langt bedre måte å gjøre det på, og både jeg og bedriften vant nok på det. Alle har jo klart et svar på tre positive og tre negative sider når de kommer på intervju, og alle har googlet og kommer med samme tullesvar. Ved å komme med disse situasjonene som ble gjort her så hadde jeg ikke mulighet til å ha svarene på forhånd, men kunne trekke inn erfaring med tilsvarende der det passet, eller drodle åpent der jeg ikke hadde noen. Anonymkode: 44fe9...f2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinte-my Skrevet 20. mars 2021 #17 Del Skrevet 20. mars 2021 Nei. Men fikk heller spørsmål om hva jeg forventer av min leder, og kolleger. Litt spørsmål om faglig bakgrunn og hvem jeg er utover jobb. Men ingen spørsmål om negative/positive sider. Fikk vel også spørsmål om hvordan jeg håndterer enkelte situasjoner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #18 Del Skrevet 20. mars 2021 Mitt inntrykk er at det stilles av dem over din nærmeste leder. Altså de som ikke kjenner til detaljene i stillingen du søker, men vil se om du passer selvskapet og at de ser etter selvinnsikt og refleksjon, mer enn selve svaret. Anonymkode: 4979a...dae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #19 Del Skrevet 20. mars 2021 Har vært på 6-7 intervjuer det siste året, og faktisk aldri blitt spurt om noe negativt om meg selv. Men har blitt bedt en gang om å "pitche" det som er positivt😅 Anonymkode: b4828...ded Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå