Hedda-78 Skrevet 19. mars 2021 #1 Skrevet 19. mars 2021 Hva bruker ditt barn lommepengene til? Mine barn (ca 8-13 år) får lørdagsgodteri hjemme, klær de trenger, og utstyr til idretten de driver med. De ønsker seg aldri noen spesielle klær eller "gadgets", og de får jo ikke lov til å spise godteri utenom lørdagene likevel, så de bruker ikke penger på det heller. De bryr seg ikke om de får trekk i ukelønna, så jeg kan ikke bruke det som trussel hvis de ikke gjør som de skal. De har ikke noe spesielt de sparer til heller, så de ser ikke noen grunn til å tjene penger.... De får en veldig moderat ukelønn (50 kroner hvis de gjør sine huslige oppgaver), så de er jo ikke bortskjemte heller. Hvilke regler har dere for hva ukelønna skal dekke, og hva bruker de den på?
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #2 Skrevet 19. mars 2021 Min 11-åring får 100kr i uka, hun sparer mesteparten av det. Hvis hun ønsker seg noen spesielle klær eller diverse ting (pynteting o.l) så kan hun bruke ukepengene på det. Eller hvis hun vil gå på kafé med venninner. Men ofte får hun ekstra lommepenger til sånt også. Anonymkode: 40d41...afa 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #3 Skrevet 19. mars 2021 Brukes til godteri , brus, energidrikk mm Anonymkode: 882dd...285 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #4 Skrevet 19. mars 2021 Mine barn på 10 og 12 får 150 kr i uken. Det skal dekke lørdagsgodteri og andre småting de ønsker å kjøpe seg. Min datter elsker feks å kjøpe dill dall på normal. De har en oppgave hver seg på ukedagene som feks vaske badet, gå med søppel. Pengene utbetales hver fredag. Hvis de ønsker å dra på kino, jump etc må alle ukesoppgavene være gjort. Hvis ikke de er det, får de ikke noe ekstra penger til andre ting. Anonymkode: 8c90c...4d8 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #5 Skrevet 19. mars 2021 Vi har en gutt, og nå i covid-året bruker han pengene til å spare til nye spill/ting i spill. På Nintendo Switch/PlayStation. Vi kjøper til ham av og til, spesielle anledninger. Men det ble etterhvert mye masing, og ønske om å få alle nye spill som så kule ut nærmest. Nå må han spare, og har skjønt hvor mye det egentlig koster. Anonymkode: e4fdf...e54 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå