AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #1 Skrevet 19. mars 2021 Som tittelen sier, hva betyr dette i en søkeprosess? Har nettopp søkt på en jobb, der jeg fikk til svar at de skal utlyse stillingen på nytt, da de ønsker en bredere søkermasse. Syns dette var så rart, da jeg så at det var flere svært gode søkere. Anonymkode: dbb8d...661
jabx Skrevet 19. mars 2021 #2 Skrevet 19. mars 2021 (endret) De tenker vel på flere med ulik bakgrunn, f.eks. kutur, kjønn, hudfarge, osv. Eller kanskje også faglig, altså at de ønsker flere søkere med større variasjon i erfaringer og kompetanse. Uansett, at de ønsker større variasjon. Endret 19. mars 2021 av jabx 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #3 Skrevet 19. mars 2021 Dem fikk ikke nok kvalifiserte søkere for å skape seg selv en god søkeprosess med mange forskjellige kandidater. Dette skjer ofte i kommunal sektor. Og noen ganger er ikke søkerne god nok, selv om dem er kvalifisert. Anonymkode: 9621c...be7 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #4 Skrevet 19. mars 2021 De fikk antagelig inn for få aktuelle søkere. Hvis de for eksempel fikk kun to søkere de kunne tenke seg å kalle inn på intervju, kan det bli for lite. De kan ha krav til hvor mange som skal kalles inn til intervju eller innstilles. Hvis de da ser de kan bli nødt til å innstille noen de egentlig ikke vil ansette, kan de tenke det er tryggere å lyse ut på nytt. Anonymkode: 1c45c...4e2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #5 Skrevet 19. mars 2021 Ok, da har jeg lært noe nytt i dag også. Tusen takk for svar. Anonymkode: dbb8d...661
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå