Gå til innhold

Hvor mye betaler dere i kommunale avgifter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I den kommunen jeg har sett på et passe og rimelig hus til oss tar de 22.000,- kr per år i kommunale avgifter. Synes dette er vanvittig dyrt. I tillegg til festeavgift og eiendomsskatt som også vil utgjøre 10.000,- per år 😱

Hvor mye betaler dere?

Anonymkode: 7df93...bfb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du finner prisoversikten i linken delt av e7a. Kommunale avgifter består av vann, avløp, renovasjon og feiing, dvs. de kostandene som kommunen har på boligen din.

"Litt ut på landet" kan du finne boliger med f.eks. privat vann og avløp, og du "sparer" den utgiften, men da må du selv ta de økonomiske utgiftene på å drifte og vedlikeholde eget vann og avløp, og det er jo heller ikke gratis. Jeg har bodd med begge løsninger, og foretrekker å være tilkoblet det offentlige pga. vedlikehold og sikkerhet. 

Anonymkode: 7b86e...f0c

Gjest Blondie65
Skrevet

TS, dette spørsmålet vil få helt utrolig uhjelpsomme svar. Jeg har en liten bolig, jeg er en person og har kommunale avgifter kr X. Naboen sin leilighet er dobbelt så stor og har kommunale avgifter kr Y. En annen nabo har et helt hus og har kommunale avgifter kr Z. En kollega bor i en leilighet i en nabokommune og har kommunale avgifter kr XX. Hvordan ville dette hjulpet deg til å forstå hva som er dyrt og billig hvis du ikke samtidig kan regne det om til kvadratmeterpriser?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...