Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen går igjennom en skilsmisse og skal selge huset. Mannen har tatt ut store forbrukslån i mitt og hans navn bak min rygg (skal selvfølgelig anmeldes), men akkurat nå bekymret jeg mer for hussalget da jeg vil bli kvitt alt vi har felles fortest mulig. Banken vil ikke gi oss lån for å selge pga gjeld, og eiendomsmegler tar en formue. Noen som har solgt hus uten penger på sparekonto? Hvordan klarte dere det?

Anonymkode: 1751b...dca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg og mannen går igjennom en skilsmisse og skal selge huset. Mannen har tatt ut store forbrukslån i mitt og hans navn bak min rygg (skal selvfølgelig anmeldes), men akkurat nå bekymret jeg mer for hussalget da jeg vil bli kvitt alt vi har felles fortest mulig. Banken vil ikke gi oss lån for å selge pga gjeld, og eiendomsmegler tar en formue. Noen som har solgt hus uten penger på sparekonto? Hvordan klarte dere det?

Legg ut og selg privat, bruk advokat til kontrakten. Mye mindre sum enn megler.

Anonymkode: 37577...1e3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du betaler jo ikke megleren eller utgiftene før salget er gjennomført 🤔

Anonymkode: 112d0...1e5

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du betaler jo ikke megleren eller utgiftene før salget er gjennomført 🤔

Anonymkode: 112d0...1e5

Taksten får man regning på da, ca 5000-7000 kr. Den kommer på forhånd av salget

Anonymkode: 465a8...963

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat solgt huset med megler. Sa det var et krav at megler ordnet alt og at huset ble solgt uten at vi trengte å legge ut for foto/takst. 
Betalte ingenting før huset var solgt. Alt ble trukket av oppgjøret.

Anonymkode: ee5e7...51e

• Liker 8
Skrevet

Jeg solgte mitt hus i oktober 2019. Megleren tok betalt da salget var gjennomført, det er det som er vanlig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg betalte ingenting på forhånd når jeg solgte huset sist. Alt ble trukket fra sluttoppgjøret.

Anonymkode: c63c7...015

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan anmelde men kommer trolig ingen vei med det... dessverre. 

Anonymkode: aa70d...16d

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Du velger en megler som lar deg betale - uansett hva slags utgift det er - når huset er solgt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvordan har han klart det? Når samboer tok opp lån i begges navn så måtte jeg signere digitalt via bank id..... vil tro du har en god sak, han kan jo ikke bare si til banken at lånet er ditt om du ikke har signert?! Har du snakket med banken? Trist sak....

Anonymkode: 846ee...030

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Måtte ikke betale megler før salget var over.Samboer hadde ikke noe med lånet åg gjøre  og hadde flyttet ut- 

Bestemte prisantydning selv, hundre tusen over takst og i mot meglers vurdering, men fikk da solgt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hvordan har han klart det? Når samboer tok opp lån i begges navn så måtte jeg signere digitalt via bank id..... vil tro du har en god sak, han kan jo ikke bare si til banken at lånet er ditt om du ikke har signert?! Har du snakket med banken? Trist sak....

Anonymkode: 846ee...030

Er vel mulig om man vet om hverandres bank id -ikke alle som har bank id på mobil, men kun bruker brikke. Om han har hatt tilgang til brikke og personlig kode så er det mulig. Men da håper jeg at dette ikke har ligget lett tilgjenglig for han, for eller så tror jeg man ikke kommer langt med å anmelde men.... kjedelig sak -håper det ordner seg til det beste for deg, ts❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...