Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Babyen min har masse hår. Flere har kommentert at det faller av etterhvert. Skjer dette alle babyer?? Og når? 

Anonymkode: f2efe...d0b

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det skjer ikke alle. 

Anonymkode: 66a21...dbf

• Liker 1
Skrevet

Min mistet aldri håret :) 

Skrevet

Det skjer for veldig mange, men ikke alle nei. For noen faller alt av,noen mister noe av det, men ikke alt. Og noen mister minimalt, så det ikke vises. Du må nesten bare vente å se

Skrevet

Min hadde en del hår da hun ble født. Fikk en nesten skallet flekk i bakhodet etter ca 3 mnd, men det synes ikke nå lenger (5,5mnd).

AnonymBruker
Skrevet

Ingen av mine 2 barn ble skalla :) 

Anonymkode: e27d4...d86

AnonymBruker
Skrevet

Min ble født med mye hår. Mistet ikke noe.

Anonymkode: baf40...15a

AnonymBruker
Skrevet

Noen gnikker jo av litt hår i bakhodet :)

Anonymkode: 11cfb...123

AnonymBruker
Skrevet

Ingen av mine gjorde det.

Anonymkode: ab609...cdd

AnonymBruker
Skrevet

Ingen av mine gjorde de. Klipte det rundt 4-6 mnd.

Anonymkode: b63b8...025

AnonymBruker
Skrevet

Begge mine ble født masse hår. Innen 3 måneder hadde begge mistet alt på toppen og så ut som gamle skallede menn🙈 

Anonymkode: 435a3...d37

AnonymBruker
Skrevet

Min baby hadde MASSE hår når hun ble født, mistet det gradvis frem til ca 3 mnd. Var nesten skallet. Har begynt å få en del tilbake nå (6 mnd), men har fortsatt en liten skallet flekk i bakhodet. 

Anonymkode: 119ea...dcb

AnonymBruker
Skrevet

Mine gjorde det. To ble født med mye, mørkt hår. Alt falt av, vokste ut lyst hår ganske kjapt. Snålt. 

De andre to uten hår fikk først hår da de var noen mnd. 

Anonymkode: 56835...323

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle mister det, selv om det er vanlig. Av de jeg kjenner, har flere av de som er født med mye hår ikke mistet det. Ikke slik at det har vært synlig i hvert fall.

Mine mistet det første håret, men det skjedde så gradvis at nytt hår rakk å erstatte det gamle før det var borte. Vi la merke til det mest fordi det første babyhåret var helt mørk, og så ble de blonde, men aldri skallet i mellom. De hadde ikke så mye hår ved fødsel da. 

Anonymkode: 4d263...e7a

Skrevet

Min hadde mye hår ved fødsel, ikke mistet det ennå, bare blitt lengre. 6 måneder snart 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min mistet først håret slik at han så ut som en munk. Deretter ble han helt skallet. Fått fin hårvekst igjen nå som han er 1,5år. 

Anonymkode: 33547...18b

AnonymBruker
Skrevet

Ikke her heller, født med masse hår og har nå lange krøller, 1 år nå. Floket seg veldig på bakhodet når hun sov på ryggen, men falt aldri av. 

Anonymkode: 28fd3...53d

AnonymBruker
Skrevet
MarenogAron skrev (På 19.3.2021 den 17.42):

Min hadde en del hår da hun ble født. Fikk en nesten skallet flekk i bakhodet etter ca 3 mnd, men det synes ikke nå lenger (5,5mnd).

Er ikke det en klassisk «ligget for mye på rygg»-flekk?

Anonymkode: 2c2fb...5f7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jo, det var nok en flekk som kom av at håret ble slitt av ja. Så dermed blir vel svaret mitt at hun ikke mistet noe hår 😉 Men husker at eldste datteren min så ut som en munk en god stund. Mistet nesten alt håret på toppen, fra ca 2 mnd? Husker ikke når det kom tilbake. Er så lenge siden 🙈

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Klassisk "ligget mye på ryggen", men ofte ikke for mye. De minste spedbarna skal jo sove på rygg, og de sover som regel mye, og ligger ikke alltid så rolig med hodet selv om de sover. 

Anonymkode: 4d263...e7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...