AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #3 Skrevet 19. mars 2021 Her får du nok svar bare fra alle de perfekte forekdrene som selvsagt ike har gitt barnet godteri og som kun serverer de grønnkål Anonymkode: e27b7...1c3 34
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #4 Skrevet 19. mars 2021 Her unngår vi godteri bortsett fra lørdager. Altså, smågodt. Litt annen snacks kan det nok bli fra tid til annen, men forsøker å holde smågodt til lørdag, så det blir litt ekstra stas. Størstemann er så stor at han velger det hele selv (bruker ukelønnen sin på hva han vil), men minsten på åtte får velge hva hun vil på butikken til rundt en femtilapp - som utgangspunkt i hvert fall. Det hender jeg, altså far, bukker under og går med på både litt smågodt og noe tullete kliss på spray for eks, og da går vi fort over femtilappen. Anonymkode: 2ef4a...175 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #5 Skrevet 19. mars 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Her får du nok svar bare fra alle de perfekte forekdrene som selvsagt ike har gitt barnet godteri og som kun serverer de grønnkål Anonymkode: e27b7...1c3 Hva med å svare i stedet? Og se mitt svar, er nok absolutt ikke "innafor" hos disse perfekte foreldrene. Men jeg har barn som koser seg, er tynne, sunne og har det ordentlig bra. Jeg krever god tannpuss, og prøver som sagt å holde det til lørdag. Anonymkode: 2ef4a...175 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #6 Skrevet 19. mars 2021 Aldri. Det de ikke klarer å forbrenne går rett inn i leveren og lagres som fett der, helt unødvendig i så små kropper å ha fett i leveren. Anonymkode: 0c13b...5e6 6
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #7 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Her får du nok svar bare fra alle de perfekte forekdrene som selvsagt ike har gitt barnet godteri og som kun serverer de grønnkål Anonymkode: e27b7...1c3 wow, triggered. Anonymkode: 0c13b...5e6 10
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #8 Skrevet 19. mars 2021 Stort sett aldri. Han reagerer ikke så bra på det, så jeg begrenser det. Han får frukt og bær i stedet 😊 Anonymkode: cec3d...01d 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #9 Skrevet 19. mars 2021 Min fikk bare saft og kjeks da han var 2 år. Når det var noe spesielt. Begynte ikke å like godteri, snacs og brus før etter han begynte på skolen. Bortsett fra litt vanileis. Jeg var grusomt streng på at det bare skulle være godteri på lørdager. Om det er rett eller galt, skal ikke jeg bedømme. Men det var mitt valg. Anonymkode: 80baa...19d
kaleidoskop Skrevet 19. mars 2021 #10 Skrevet 19. mars 2021 Hva er godteri? Tells boller og kjeks som det?
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #11 Skrevet 19. mars 2021 Har en på tre år som får lørdagsgodt - da er det gjerne 7-8 biter smågodt og en liten skål potetgull. Ellers så får han is, boller og annet når det serveres i selskap (sjeldent) og kjeks eller kvikk lunsj + kakao når vi er på tur 😊 Anonymkode: 98f94...a24
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #12 Skrevet 19. mars 2021 Har ei på 3. Når hun var 2 hadde hun såvidt smakt litt mørk sjokolade, men spiste ellers kaker og kjeks. Er nå 3, og prøver å holde oss til litt lørdagsgodt på lørdager men blir av og til noe utenom også, og feks en solrik om vi er på tur. For tiden er klubbe favoritten. Anonymkode: 53ccf...ebe
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #13 Skrevet 19. mars 2021 Ingenting. Kjøper det ikke til meg selv heller, så det eneste han vet hva er er sjokolade. Anonymkode: 5b2a7...89e 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #14 Skrevet 19. mars 2021 Har to barn en på 4 og en på 2, de får is hos bestefar annenhver uke, kanskje litt kjeks i helgen, ellers en og annen sjokoladebit, kanskje 1-2 ganger i måneden. de har også fått litt oftere is på sommeren. Har ikke smakt smågodt enda. Storebror har fått tilbud i bursdag osv, men velger sjokolade. Anonymkode: 6f6cb...362
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #15 Skrevet 19. mars 2021 3 år nå, og likt som da hun var 2. hun liker ikke godteri sier hun. har fått en sjokoladebit i ny og ne fra besteforeldrene. Sikkert 10 ganger totalt. Men får kjeks 1-2 ganger i uka, en del is på sommeren når det er varmt og is innimellom ellers. Ellers går det mye bær og bananer. Og fra nå nylig også nøtter. Synes det er helt topp, vi har ikke jobbet for det, det har bare blitt sånn. Anonymkode: e8c9e...24a 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #16 Skrevet 19. mars 2021 Snart 3 år, men smakte vel is for første gang forrige sommer (2 år). Han spiser aldri godteri, men kan få smake kjeks, bolle, is og kakestykke. Han kan også drikke saft og sjokolademelk. Får aldri brus, rent sukkertøy osv. Ser ikke poenget med det. Vil helst ikke ha den «kampen» det medfører seg før barnet er større. Vi spiser en del frukt og bær, da. Anonymkode: 28a63...69b
atropos Skrevet 19. mars 2021 #17 Skrevet 19. mars 2021 Har en 2,5 åring som får godteri hver lørdag. 5-6 biter smågodt og noen ganger popkorn. Han har søsken, så han oppdaget tidlig hva godteri var. Førstemann fikk ikke godteri før han var nærmere fire😅 5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #18 Skrevet 19. mars 2021 Da min var to år, hadde hun både fått is, brus (cola faktisk) og sjokolade. Å gi henne freia sjokolade med oreo kjeks var inngangsbilletten til at hun faktisk ville smake på all mat vi gav henne (hun fikk det én gang, og siden da har hun villet smake på ting) . Hun får spise det alle andre spiser på besøker hvor det er kaker og diverse. Hun ligger midt på treet når det kommer til vekt, er sunn og frisk og aktiv. Hun har siden den alderen kost seg med paprika, oliven, forskjellige oster, grønnsaker og sunn mat. Hun liker det, og det er aldri noe mas om godteri, og hvis det er det, godtar hun et nei. Hun er ikke den som fjerner salaten på burgeren ihvertfall. Anonymkode: 72c6b...d32 4
Marisana Skrevet 19. mars 2021 #19 Skrevet 19. mars 2021 Hun får litt sjokolade en gang i blant, og ellers enn det koser hun seg med kjeks flere ganger i uka (type havrekjeks).
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #20 Skrevet 19. mars 2021 Hver dag Det er viktig å kose seg spesielt i disse tider Litt overvekt skader ikke Anonymkode: 7d27b...576 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå