Gå til innhold

Er virkelig noe å bråke om Erna Solberg har hatt fire/ fem for mange i bursdagsselskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er virkelig noe å bråke om Erna Solberg har hatt fire/ fem for mange i bursdagsselskap?
Mange driter i regler/råd uansett...det at statsministeren bommer litt på antall gjester må vel være lov..

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig

• Liker 8
Skrevet

Du om det. Sikkert mange som er enig med deg der😂😂

• Liker 4
Skrevet

Jeg regner med at de som ikke driver i rådene er de som blir forbannet. Om en ikke blir sint av dette, er det et dårlig tegn i forhold til hvor nøye man har vært selv.

• Liker 26
Skrevet

Hvem som helst kunne gjort den tabben og jeg hadde gitt faen. Men siden det er Erna og hun lager lager regler som kan koste meg dyrt om jeg ikke følger som hun selv bryter, så bryr jeg meg veldig. Ikke greit ass

• Liker 32
Skrevet
Barix skrev (7 minutter siden):

Regjeringen har innført svært inngripende tiltak som tilsidesetter nordmenns grunnlovsfestede rettigheter, har fratatt mange levebrødet og drevet folk til selvmord. Flere av påbudene er tvilsomme, den medisinskfaglige begrunnelsen er uklar, nytten er tvilsom og forholdsmessigheten ikke vurdert. Nordmenn har likevel fulgt dem lojalt fordi vi har tenkt på dette som en dugnad som alle deltar i. Når regjeringens øverste leder åpenlyst driter i reglene som håndheves strengt overfor alle andre og har ført til massepermitteringer og konkurser, er dette meget alvorlig og et uttrykk for forakt overfor folket. En regjering som forakter folket er fullstendig uegnet til å regjere et demokratisk land. Erna må gå. 

Applaus. Kunne ikke vært mer enig. Lurer på hvor mange fler i regjeringa som har svin på skogen??

• Liker 12
Skrevet

Er jo jævlig bittert for hvermannsen som får bøter over en lav sko, så ser man politikere gjøre det samme.

• Liker 30
Skrevet (endret)
Katten.2.0 skrev (7 minutter siden):

Er jo jævlig bittert for hvermannsen som får bøter over en lav sko, så ser man politikere gjøre det samme.

Og går mest sannsynlig fri

trodde loven var lik for alle da jeg var 25 ... nå er det lenge siden jeg trodde det

Endret av Bente1234
glemte noe
  • Liker 12
Skrevet

Lurer mest på hvem som har vært inne i leiligheta og sladret om at de var over 14...

• Liker 7
Skrevet
Helgeline skrev (1 minutt siden):

Lurer mest på hvem som har vært inne i leiligheta og sladret om at de var over 14...

Hadde vel det fleste gjort som er med på dugnaden?? 

• Liker 2
Skrevet
Barix skrev (39 minutter siden):

Regjeringen har innført svært inngripende tiltak som tilsidesetter nordmenns grunnlovsfestede rettigheter, har fratatt mange levebrødet og drevet folk til selvmord. Flere av påbudene er tvilsomme, den medisinskfaglige begrunnelsen er uklar, nytten er tvilsom og forholdsmessigheten ikke vurdert. Nordmenn har likevel fulgt dem lojalt fordi vi har tenkt på dette som en dugnad som alle deltar i. Når regjeringens øverste leder åpenlyst driter i reglene som håndheves strengt overfor alle andre og har ført til massepermitteringer og konkurser, er dette meget alvorlig og et uttrykk for forakt overfor folket. En regjering som forakter folket er fullstendig uegnet til å regjere et demokratisk land. Erna må gå. 

Amen.

Det har vært mistenkelig stille fra opposisjonen, jeg lurer på om det kan være at de vurderer mistillitsforslag? 

Dette er ikke en bagatell. Det er rett og slett skammelig. 

• Liker 5
Skrevet

Det er ingen tvil om at hun tabbet seg ut. 

• Liker 4
Skrevet
Bente1234 skrev (1 minutt siden):

Hadde vel det fleste gjort som er med på dugnaden?? 

Tja, skjønner Erna godt jeg. Vi var to husstander sammen i julen. Tilfeldigvis ble vi samlet kun 10, men det hadde jo vært kjipt om vi var 12 og to stykker måtte feire alene. Tror ikke vi hadde utelatt de to i tilfelle....men ville holdt det hemmelig da. Noe som tydeligvis er verre for Erna. Vi bor dessuten i en del av landet med lite smittetrykk, og vi har heller ikke vært med på å lage retningslinjene.

Jeg greier bare ikke å hisse meg så veldig opp. Erna er bare et menneske hun også, tydeligvis. Å spore opp hvor mange familiemedlemmer som statsministeren hadde i leiligheten for så å gå til media med det føler jeg blir litt smakløst. Korona eller ikke.  Men sikkert jeg som er rar. 

• Liker 10
Skrevet

Er selv deprimert, og sliter veldig med effekten isolasjon har på psyken (mine nærmeste tør ikke ha besøk i det hele tatt, selv om det enda er lov med to), prøver bare å holde ut. Da er det rimelig provoserende at retningslinjene bare gjelder for noen, ja. 

• Liker 20
Skrevet
Example skrev (53 minutter siden):

Jeg regner med at de som ikke driver i rådene er de som blir forbannet. Om en ikke blir sint av dette, er det et dårlig tegn i forhold til hvor nøye man har vært selv.

Jeg er ikke spesielt sint på dette, jeg er mer oppgitt...  Og jeg selv har faktisk vært flink. Men, har egentlig ikke opplevd så mye forskjell fra eget liv som det var før corona. Jeg er singel, bor alene, har få venner og treffer meget sjelden folk sånn i det store og hele. Eneste jeg savner er korøvelser, det var mitt store høydepunkt i livet. 

Men selv om jeg mener at Erna virkelig har bommet på dette er jeg ikke sint. Gidder ikke. Men jeg er oppgitt og litt lei meg over alle de som får sin egen innsats dratt ned i søla på denne måten. Har liksom ikke ord for dette. 

• Liker 10
Skrevet

Selvfølgelig blir man provosert når man ofrer så mye, ender opp med å slite psykisk og mye annet. Statsministeren er hun som skal oppfordre oss til å holde dugnaden, hun skal formidle hvilke regler som gjelder og hvorfor og det gis ressurser til politi slik at de kan følge opp evt brudd på smittevernsloven. Da er det ikke rart at folk blir sinte når statsministeren driter i både (egne) regler og anbefalinger, samt slipper bot når hun kommer med en liten beklagelse (ja, vet at politi er involvert nå etter media tok det opp). 

Barn får ikke feire bursdagen sin, de som bor i en annen by enn nærmeste familie har ikke fått se de på nærmere ett år, mange har mistet jobben/ fått hjemmekontor og har derfor mangel på sosial kontakt som gjør de ensomme, og alt dette har negativ innvirkning på psyken. 

Igjen fremstår det som at maktpersoner med mye penger er fritatt for alt ansvar og kan gjøre som de vil. Jeg vil fortsatt følge alle tiltak, men jeg forstår at manges dugnadsånd minker når statsministeren setter et så dårlig eksempel. 

• Liker 19
Skrevet
Helgeline skrev (4 minutter siden):

Tja, skjønner Erna godt jeg. Vi var to husstander sammen i julen. Tilfeldigvis ble vi samlet kun 10, men det hadde jo vært kjipt om vi var 12 og to stykker måtte feire alene. Tror ikke vi hadde utelatt de to i tilfelle....men ville holdt det hemmelig da. Noe som tydeligvis er verre for Erna. Vi bor dessuten i en del av landet med lite smittetrykk, og vi har heller ikke vært med på å lage retningslinjene.

Jeg greier bare ikke å hisse meg så veldig opp. Erna er bare et menneske hun også, tydeligvis. Å spore opp hvor mange familiemedlemmer som statsministeren hadde i leiligheten for så å gå til media med det føler jeg blir litt smakløst. Korona eller ikke.  Men sikkert jeg som er rar. 

Ja det var kjipt, og vi var veldig mange familier i den situasjonen som splittet oss for å ikke bli over 10. Ikke bare ved julen, men ved mange anledninger. Jeg har vært så dum at jeg trodde alle gjorde det jeg da 🙈 Sikkert derfor de fleste reagerer. Nettopp fordi vi har gjort alt dette som har blitt bestemt. Ofret familie, venner, jobb og livsverk. Derfor blir det for dumt at hun gjorde dette. 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg har ny moto fra i går :

"Hvis Erna kan jeg kan !"

Anbefaler til flere å prøve ,føles deilig. 

Ellers syns at hun som statsminister skal sette eksempel på oppførselen hun krever fra befolkningen. Regner med hun blir ikke å holde tale på søndag ang. Covid en stund framover.

Endret av mr.
  • Liker 6
  • Opprett ny...