Gå til innhold

Kan mannfolk nyte babytiden? Har du noe tips for å få det til?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en baby på 2 mnd som spiser hver 2. til 3. time døgnet rundt og det er litt tungt akkurat nå mtp søvnen. Jeg prøver likevel å nyte de koselig stundene hvor babyen sovner på brystet eller driver med nakketrening. Babyen tar flaske og vi bytter litt på nettene om hvem som får sove. Han får sove 8-9 timer på eget rom 6 dager i uken, og jeg får 1 dag i uken hvor jeg får sove 8-9 timer på eget rom.

Likevel så er mannen så gretten og trøtt hver dag. Klager på at babytiden er slitsom, og ja jeg er jo enig i det. Men det har jo sine fine stunder også! Jeg prøver å ta nesten alle nettene i uken og alt jeg klarer på hjemmebane i tillegg til amming. Ammer mens jeg netthandler mat og lager middag når baby sover osv. Mannen vil heller spille gitar og ordne husting. Skal også nevne at vi har vært mye hjemme og oppi hverandre før baby kom mtp korona.

Er det noe jeg kan gjøre for at han kan nyte de gode stundene i babytiden eller er dette forbehold mamsen? Har du noe tips om hva jeg kan gjøre for at dette skal bli en litt koseligere familietid enn hva det er i dag?

Anonymkode: 6864d...179

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi har en baby på 2 mnd som spiser hver 2. til 3. time døgnet rundt og det er litt tungt akkurat nå mtp søvnen. Jeg prøver likevel å nyte de koselig stundene hvor babyen sovner på brystet eller driver med nakketrening. Babyen tar flaske og vi bytter litt på nettene om hvem som får sove. Han får sove 8-9 timer på eget rom 6 dager i uken, og jeg får 1 dag i uken hvor jeg får sove 8-9 timer på eget rom.

Likevel så er mannen så gretten og trøtt hver dag. Klager på at babytiden er slitsom, og ja jeg er jo enig i det. Men det har jo sine fine stunder også! Jeg prøver å ta nesten alle nettene i uken og alt jeg klarer på hjemmebane i tillegg til amming. Ammer mens jeg netthandler mat og lager middag når baby sover osv. Mannen vil heller spille gitar og ordne husting. Skal også nevne at vi har vært mye hjemme og oppi hverandre før baby kom mtp korona.

Er det noe jeg kan gjøre for at han kan nyte de gode stundene i babytiden eller er dette forbehold mamsen? Har du noe tips om hva jeg kan gjøre for at dette skal bli en litt koseligere familietid enn hva det er i dag?

Anonymkode: 6864d...179

Du burde pumpe noen flasker fulle og dra på hytta en helg. Så overlater du baby til mannen så ha får kjenne på kroppen hvor slitsomt det er med baby! 

Kanskje han da skjønner at han ikke har noen grunn til å klage.

Mannfolk som klager er så utrolig turnoff.

Anonymkode: dff61...371

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du burde pumpe noen flasker fulle og dra på hytta en helg. Så overlater du baby til mannen så ha får kjenne på kroppen hvor slitsomt det er med baby! 

Hun skal da vel ikke reise vekk en helg fra en 2 måneder gammel baby som fullammes 🙄

TS, ikke alle syns babytid er kos. Snakk med mannen din, finn ut av hva han syns er fint med baby, og la ham ta en del av det. Samtidig så er han nå far, og må nødvendigvis gjøre en haug av ting de neste ~18 årene som han sikkert ikke har lyst til. Sånn er det å bli forelder. Men det er viktig at han får noen positive inputs i løpet av dagen og. Det blir bedre når babyen blir større og responderer mer 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er forskjell på kvinner og menn. Det er en grunn til at 9 av 10 ansatte i barnehagene er kvinner. Flere kvinner enn menn har medfødte egenskaper til å passe babyer.

Anonymkode: 3f138...00c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som han har lite og være gretten over... men, når baby er helt liten tror jeg det er litt vanskelig for noen (mange) fedre. Min mann er først på vei inn i kampen nå føler jeg, og vår jente er straks 7 måneder. Så om du klarer tror jeg det beste du kan gjøre er å gi han litt tid. Men høres ut som du gjør mye:)

Anonymkode: e50ce...27a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mannfolk er overflødige i barns liv til de er 5-6 år gamle. Det tror jeg utrolig mange menn synes også men det er ikke korrekt å mene det i dag ......

Anonymkode: db6cc...366

AnonymBruker
Skrevet

Far kommer ofte mer på banen når ungen blir eldre. Akkurat nå kommer vi fedre litt til kort. Det handler om amming og nærhet til sin mor - i alle fall følte jeg det sånn de første månedene. Når du ikke får så mye respons eller kommunikasjon som veier opp mot mangel på søvn ol., så blir det litt tungt. 

Nå er barnet vårt 9 mnd og man kan kommunisere med det. Det ler og mimer etter meg. Jeg kan leke med henne. Jeg synes babytilværelsen er langt mer givende nå enn de første månedene 😁

Anonymkode: 13155...155

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Mannfolk er overflødige i barns liv til de er 5-6 år gamle. Det tror jeg utrolig mange menn synes også men det er ikke korrekt å mene det i dag ......

Merkelig det der, du tror kvinner liksom ønsker å være alene om å ta seg av felles barn i den mest krevende perioden? Du vet at kvinner jobber fulltid i dag? Det er faen ikke rart det blir skilsmisser og brudd. Tror du oppriktig kvinner synest det er lekende lett i forhold til menn? Snakk om å komme med tidenes unnskyldning for ikke å ta ansvar for egne barn før det blir lett. Får spy i halsen av sånne som deg. 

Anonymkode: 2e388...d05

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Merkelig det der, du tror kvinner liksom ønsker å være alene om å ta seg av felles barn i den mest krevende perioden? Du vet at kvinner jobber fulltid i dag? Det er faen ikke rart det blir skilsmisser og brudd. Tror du oppriktig kvinner synest det er lekende lett i forhold til menn? Snakk om å komme med tidenes unnskyldning for ikke å ta ansvar for egne barn før det blir lett. Får spy i halsen av sånne som deg. 

Signerer!

Anonymkode: 68247...0b1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vi har alle rett til å mene det vi vil. Jeg duger ikke til å få barn så jeg velger det bort. Vil bruke tid på jobb og bygge formue. Men jeg snakker med en god del mannfolk. De vet at jeg er en åpen person de kan prate med. Det som går igjen fra fedre er at de stort sett har fått barn for at kone/samboer vil ha barn. De får valget. Enten barn eller så blir man forlatt. Og denne permisjon for fedre. Det er stort sett under tvang den blir gjennomført. 

AnonymBruker
Skrevet

Altså babytiden er dritkjedelig enten du er mann eller dame. At mange kvinner er mer bundet til baby pga amming ( takk og pris for at jeg ikke fikk til det) er ingen unnskyldning for at menn skal kunne melde seg ut, begge er like mye foreldre.

Anonymkode: d99c8...dd2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså babytiden er dritkjedelig enten du er mann eller dame. At mange kvinner er mer bundet til baby pga amming ( takk og pris for at jeg ikke fikk til det) er ingen unnskyldning for at menn skal kunne melde seg ut, begge er like mye foreldre.

Anonymkode: d99c8...dd2

Men vil mannfolk ha barn ? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men vil mannfolk ha barn ? 

Ja, mange vil det. Min mann vil ha et barn til, vi har bare ett nå. Jeg nekter. Han overlot alt arbeidet med ungen til meg. Ikke f om jeg hadde gjort det igjen. Uansett hvor mye han påstår han skal gjøre. Han har sagt at han t.o.m kan ta ansvaret for barnet alene.  Nå mange år senere har han gitt opp å mase om barn, han vet det blir over mitt lik. 

Anonymkode: eedff...37c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ja, mange vil det. Min mann vil ha et barn til, vi har bare ett nå. Jeg nekter. Han overlot alt arbeidet med ungen til meg. Ikke f om jeg hadde gjort det igjen. Uansett hvor mye han påstår han skal gjøre. Han har sagt at han t.o.m kan ta ansvaret for barnet alene.  Nå mange år senere har han gitt opp å mase om barn, han vet det blir over mitt lik. 

Anonymkode: eedff...37c

Hvorfor vil han ha barn når han ikke vil gjøre arbeidet som følger med? 

Anonymkode: 15d06...8a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mann elsket babytiden, skjønner det ikke er normalt. Han laget flasker, matet, vugget, sang og tok alt nattevåk, alene eller sammen med meg. Skal sies jeg var mye syk, men likevel. Han elsket det, jeg gjorde ikke det😆 

Anonymkode: c54fc...f89

• Liker 1
Skrevet

Hos meg var barnefaren super-ego. Skiftet ikke en bleie, dro på besøk til felles venner før han kom fra jobb, og da var det leggetid. Jeg gjorde det slutt etter par år eller kanskje litt før. 

Min sønn har alltid stilt opp for sine barn fra de var små. Moren ble syk og sengeliggende, han tok det på strak arm. Han overlater ikke alt til henne, og det ser ut som han har stor glede av å være med barna. Han tar seg for det meste av middagen, og handler (etter at barna har lagt seg). Helt motsatt av sin far. Men jeg ser at han er sliten noen ganger. 

Så menn er ulike. Er glad jeg gjorde det slutt før barnet ble preget. Fant en ny mann, og selv om han var periodedranker klarte  jeg å skåne sønnen min. Han drakk aldri hjemme, men kunne bli borte noen dager. Jeg sa at han var hos kompisen og at de holdt på med musikk, og mulig innspilling. For meg var det ikke sunt. Men det er en annen historie. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

5-6 år?!? 😂😂

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...