Gå til innhold

Gravid med tvillinger og har en baby på 6 mnd..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså! Jeg var på tidlig ultralyd i dag på grunn av spotting. Er 6+2. på ultralyden viser det 2 sekker og 2 hjerter! Tvillinger! 😮.... altså, vi var begge usikre da vi har en baby på 6 mnd, jeg ble gravid på minipillen, med tvillinger, jeg er helt sjokkert. Noen andre som har vært i lignende situasjon? Med tette barn og tvillinger?

Anonymkode: 84d2b...874

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg har tvillinger og vil bare si at det kommer til å bli tøft for dere. MEN dere har også noe helt fantastisk i vente❤️ Lykke til! 

Anonymkode: c4f33...6bb

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

jeg har tvillinger og vil bare si at det kommer til å bli tøft for dere. MEN dere har også noe helt fantastisk i vente❤️ Lykke til! 

Hadde du et barn tett i alder på tvillingene?

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer forresten! 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er dere?  Tror det er lettere å takke så tette barn når man er rundt 25, enn når man nærmer seg 40eks :) 

men jeg tror det går helt fint, uansett bare som det er sagt! 

Anonymkode: 4be18...5e7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde du et barn tett i alder på tvillingene?

Nja. Tre år

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor gamle er dere?  Tror det er lettere å takke så tette barn når man er rundt 25, enn når man nærmer seg 40eks :) 

men jeg tror det går helt fint, uansett bare som det er sagt! 

Anonymkode: 4be18...5e7

Jeg blir 25 snart, min samboer er 36 😃 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nja. Tre år

Jeg bare tenker at jeg er så redd for om minsten skal føle seg oversett, at han ikke får den oppmerksomheten han fortjener.. Jeg satt med disse tankene når jeg trodde jeg bare skulle ha en, men nå er det krise.. Jeg har ikke fast jobb, og forholdet er litt sånn så som så egentlig.. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har også en på 6 mnd og venter en til nå i juli... men skjønner at med tvillinger er det ekstra scary. Har du en støttende mann som stiller godt opp da? Det blir nok tøft, men utrolig hva man klarer å stå i! Blir verdt det til slutt

Anonymkode: 48673...5c8

Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bare tenker at jeg er så redd for om minsten skal føle seg oversett, at han ikke får den oppmerksomheten han fortjener.. Jeg satt med disse tankene når jeg trodde jeg bare skulle ha en, men nå er det krise.. Jeg har ikke fast jobb, og forholdet er litt sånn så som så egentlig.. 

Om forholdet er så som så bør en tenke seg om noen runder før en kjører på med nytt svangerskap i det hele tatt.

Tvillinger er ganske tøft.

Jeg personlig hadde nok tatt noen runder hos FVK før noe ble bestemt, det er ganske hardt å ha 1+tvillinger uansett situasjon.

Kjenner folk som har det, men det var planlagt med svangerskap og sånn sett ikke problemer i forholdet. 

Spørs jo om du mener «lite tid i babybobla» eller «førstemann var og litt lite planlagt og forholdet er dårlig». 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det blir ikke enklere å få jobb som gravid med tvillinger (og en baby hjemme) og det vil være et mirakel om dette gjør forholdet bedre. Hva ønsker du/dere? Hvordan er økonomien, samarbeidet dere i mellom og hans arbeidssituasjon? Hvordan blir økonomien med foreldrepermisjon så kort tid etter forrige? Hvordan blir økonomi med 3 barn så tett? Utstyr, bilsete, plass i bil eller ny bil, større bolig?  

Anonymkode: a1c3f...bac

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Da kommer dette forholdet til å ryke om dere får tvillinger, garantert. Her må dere gå i tenkeboksen. 

Anonymkode: 9d435...5b5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer 🙂 går nok på et vis. Gled deg at småbarnsperioden perioden varer i en kort periode😅 enn om hektisk 😂

Anonymkode: 1f233...1d7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Fnuggolina skrev (18 minutter siden):

Om forholdet er så som så bør en tenke seg om noen runder før en kjører på med nytt svangerskap i det hele tatt.

Tvillinger er ganske tøft.

Jeg personlig hadde nok tatt noen runder hos FVK før noe ble bestemt, det er ganske hardt å ha 1+tvillinger uansett situasjon.

Kjenner folk som har det, men det var planlagt med svangerskap og sånn sett ikke problemer i forholdet. 

Spørs jo om du mener «lite tid i babybobla» eller «førstemann var og litt lite planlagt og forholdet er dårlig». 

Førstemann var planlagt, dette kom jo som et sjokk.. Vi skal i samtale med fvk

AnonymBruker
Skrevet

Med et forhold som er så som så, ville jeg nok vurdert om jeg ønsket tvillinger; eller flere barn i det hele tatt.

Lykke til med valget ❤️

Anonymkode: 349dd...1fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Altså! Jeg var på tidlig ultralyd i dag på grunn av spotting. Er 6+2. på ultralyden viser det 2 sekker og 2 hjerter! Tvillinger! 😮.... altså, vi var begge usikre da vi har en baby på 6 mnd, jeg ble gravid på minipillen, med tvillinger, jeg er helt sjokkert. Noen andre som har vært i lignende situasjon? Med tette barn og tvillinger?

Gratulerer ❤️❤️❤️  Så heeeeldig du er! ❤️ 

Anonymkode: 79bcb...e64

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan grunnen til at forholdet er litt så som så at det rett og slett er litt slitsomt for tiden? Ellers har du jo hun Maria, som fikk trillinger i tillegg til å ha et ganske lite barn fra før😅

Anonymkode: 0702f...534

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Med et forhold som er så som så, ville jeg nok vurdert om jeg ønsket tvillinger; eller flere barn i det hele tatt.

Lykke til med valget ❤️

Anonymkode: 349dd...1fe

Dette er barn som er på vei, ikke noe ubetydelig som bare kan kastes vekk. Klart det går fint ❤ Få familie og venner til å hjelpe til!

Anonymkode: 42489...e45

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Førstemann var planlagt og er nå 6 mnd. Det vil si at forholdet deres ikke har skrantet før baby var inn i bildet. Og jeg mener at ingen par bør gå fra hverandre de første årene som nybakte foreldre. Det å få barn, ER en stor omveltning for alle. Det er helt normalt at man prioriterer barn foran partner en stund. Fokuser på å sammarbeide, så kan dere tenke på forholdet senere. 

Kanskje du/dere har et nettverk som kan avlaste dere litt når duoen kommer? 

Gratulerer så mye med de små, de kommer sikkert til å bli en kjempe fin gjeng 😍 

Anonymkode: 2734d...b4d

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...