Gå til innhold

Trodde jeg var pen og spesiell, helt til jeg innså hvor mange pene og intelligente jenter det fins

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så jeg har på en måte levd i min egen boble der jeg alltid har trodd at jeg er så mye mer spesiell enn alle andre jenter, at jeg er finere og har noe unikt med meg, og at ingen kan slå min skjønnhet. Ja, kjeft på meg så mye dere vil, men man blir innbilsk og dum når man er mye alene og lever i sin egen boble.

Etterhvert har jeg begynt å eksponere meg mer til samfunnet, og sett mer av folk, så har jeg innsett at det er helt utrolig hvor mange pene og sykt suksessfulle jenter det fins der ute. Helt perfekte jenter som studerer medisin, tannlege etc. 

så begynner jeg å se på meg selv, og tenker at jeg er ingen i forhold til de. De kan få enhver mann i gata. 

Anonymkode: f0bf1...ac5

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tannlege og medisin er de yrkene med høyest selvmordsrate! Det er en grunn for det da mange ikke takler presset, ansvaret, kjedsomheten i jobben og rutinen med menneskelig kontakt. 

Mange som studerer medisin er flinke på skolen, men de er ofte usikre på hva jobben som lege er. Mange blir sjokkert når se kommer ut i jobb! 

Anonymkode: 5db35...679

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette er på lista over noe av det rareste jeg har lest. Er det vanlig å gå rundt å tro at man er pen??

Anonymkode: c59dd...620

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Så jeg har på en måte levd i min egen boble der jeg alltid har trodd at jeg er så mye mer spesiell enn alle andre jenter, at jeg er finere og har noe unikt med meg, og at ingen kan slå min skjønnhet. Ja, kjeft på meg så mye dere vil, men man blir innbilsk og dum når man er mye alene og lever i sin egen boble.

Etterhvert har jeg begynt å eksponere meg mer til samfunnet, og sett mer av folk, så har jeg innsett at det er helt utrolig hvor mange pene og sykt suksessfulle jenter det fins der ute. Helt perfekte jenter som studerer medisin, tannlege etc. 

så begynner jeg å se på meg selv, og tenker at jeg er ingen i forhold til de. De kan få enhver mann i gata. 

ja du er bare en av mange ingenting spesielt med deg

Anonymkode: 38bfd...2e5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er på lista over noe av det rareste jeg har lest. Er det vanlig å gå rundt å tro at man er pen??

De fleste går da rundt og tror de er spesielle? Kanskje ikke pene, men de dikter opp noe som gjør at de er mer verdt enn andre.

Anonymkode: 1939a...9bc

• Liker 17
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ganske mange som tenker slik faktisk, sånn sett er vel ikke det unikt. Tannlege er det blant den høyeste statusen en kan ha på skalaen din?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke levd i en slik boble men har hele livet tenkt at jeg ikke er spesiell, mindre intelligent, styggere enn andre kvinner og så videre. Det er ganske hårreisende når du også ser dette i samfunnet og i verden ellers, at man er så ubetydelig som man er. Jeg har et ganske pessimistisk og nihilistisk syn på livet for øvrig, i tillegg til at jeg er deprimert, så ja, er ganske dyster. 

Sannheten er nok at du er fin som du er og at for noen er du spesiell. Men som alle andre er vi erstattelige. Å bli valgt av en mann ser jeg ikke på som noe stort lenger fordi jeg vet at han hadde valgt noen bedre enn meg om han fikk sjansen, men siden sjansen uteble så tok han meg. Vil en bedre kvinne passere så vil han prøve å gå etter henne. På min arbeidsplass er jeg på alle måter erstattelig, og jeg ville vært glemt etter noen år om jeg forsvant eller byttet jobb. 

Vi mennesker er ikke så spesielle som vi tror. Vi er bare en statistikk og en i mengden. 

Anonymkode: df49d...94d

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Trodde selv jeg var smart helt til jeg begynte å studere og så hvor mange som er langt smartere enn meg. 

Anonymkode: 28e24...748

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri tenkt at jeg er mer spesiell eller penere enn andre. Men vi alle er jo unike, så på den måten også spesielle. Anbefaler deg å slutte å måle deg opp mot alle andre, det kommer man ingen vei med.

Anonymkode: f0a97...7ea

• Liker 3
Skrevet

Ha ha. 

Det er normalt med selvtillit, men ærlig talt. Du har trodd du er den fineste/vakreste/smarteste i verden? Hvor isolert har du vært? Hjemmeskole? Hjemmekontor?

Og først NÅ ser du andre kvinner. 

Høres veldig rart ut. 

• Liker 8
Skrevet

Alle er jo protagonist i eget liv, og det er ikke uvanlig at man føler seg spesiell. På hver vår måte er vi jo det også, det er kun én av deg! Med det sagt vil det alltid være noen som er penere, flinkere og mer intelligent. Slutt å sammenligne deg med alle andre og fokuser på egne mål. Konkurrer kun med deg selv så skal du se at du får det så mye bedre☺️

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

De fleste går da rundt og tror de er spesielle? Kanskje ikke pene, men de dikter opp noe som gjør at de er mer verdt enn andre.

Gjør de virkelig det?

Altså, JEG er jo kjempeviktig for MEG, men jeg har aldri gått rundt og trodd jeg var mer verdt enn andre allikevel. Spesielt ikke at jeg var pen. Og selv om jeg tror jeg er smart, så har jeg aldri tenkt "sååå smart" bare sånn "litt over snittet smart, kanskje" - og da mest fordi jeg er enig med meg selv i det meste jeg tenker. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det blir nok lettere å håndtere når du klarer å plassere verdien din som menneske et annet sted enn utseendet. :) 

Anonymkode: df5ef...409

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei. De fleste gjør ikke det. En slik holdning gjør en til en drittsekk. Det er så narsissistisk du får det, ja, man kan være spesiell, føle seg pen, smart...etc. Men mer verdt enn alle andre? Ehm, nei... 

En slik kommentar forklarer hvorfor folk ikke bryr seg om corona-restriksjonene. Skummelt. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er rart, men samfunnet har snudd seg ganske.

Det som før var normalen er nå blitt unntaket.

Man er rett og slett et unntak hvis man er normal, dvs, balansert.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er skikkelig fint og flott jeg, at det finnes så mange herlige, vakre og interessante mennesker der ute! ❤️   For en deilig ting å innse, TS! Vitner om modenhet :)

Anonymkode: 82ea8...b6a

• Liker 2
Gjest Middelmådig
Skrevet

Haha, omtrent det omvendte av meg. Har alltid tenkt at det ikke er noe spesielt med meg, at jeg ikke er mer enn gjennomsnittlig pen og gjennomsnittlig smart, faktisk kanskje litt under middels. Så har jeg etterhvert skjønt at andre syns jeg er attraktiv. Og jeg holder på med en doktorgrad så jeg er iallfall litt smart... er vel egentlig mest redd for å bli «avslørt» som feilplassert på studie. 😬

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Jeg tror den tanken om at jeg er mye penere enn andre og bedre enn andre er fordi jeg fikk enormt mye oppmerksomhet av menn og andre når jeg var 18 og 19 år. Fikk hele tiden komplimenter av alle rundt meg, om hvor vakker jeg er, hvor snill jeg er, og slike ting sitter dypt i deg, og når man er såppass ung så tror jo man at man er midtpunktet i verden. 

Det har sittet i meg veldig lenge, og siden da har jeg ikke gjort så mye med livet mitt annet enn å ta opp fag (privatist), jobbe, og vært sykemeldt. Litt, eller ganske isolert ifht. hvordan andre lever. Jeg er nå 24 år, og innser først nå at jeg nesten er ubetydelig. Jeg bor ganske nærme Oslo og har begynt å dra innom byen ofte pga eksamen, timer osv. 
og det er da jeg ser alle disse helt perfekte jentene. Blond, høy, nydelige øyner, god personlighet og har gått et prestisjestudie og kommer fra en rik familie. 

Og tro meg, mange tenker slikt om seg selv, slik jeg beskriver hva jeg tenker om meg selv. De bare viser det ikke. 

Feks: bare jeg drar innom en matbutikk, og ser en mannelig kasserer, tenker jeg at han glor og smiler til meg fordi jeg er helt unik. Han tenker nok ofte på meg etter jeg går nå.

eller: jeg har time hos en mannelig lege/behandler, så sitter vi der og prater som pasient og behandler, så tror jeg automatisk at han sikkert fantaserer om å ha sex med meg der og da, og at han ser mye på meg og ler ofte fordi han blir sjarmert av meg. Og tenker at det kommer ikke til å komme en annen pasient som er bedre enn meg, og de ser frem til jeg kommer igjen.

skjønner dere hvor jævlig det er og høres ut? Jeg vil jo ikke være sånn, men det kan være mange psykologiske forklaringer på dette. Blant annet blir man sånn om man eksponerer seg for lite til det motsatte kjønn/generelt menneskelig kontakt. At den minste interaksjonen mellom en annen person får deg til å bli innbilsk, og følelsen av å være sosial med andre blir så sterk at det føles ut som rus(?)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hvorfor sier du «tro»? Jeg er ganske pen. Jeg er ikke penest i verden eller i Norge, folk besvimer ikke over skjønnheten min på gata, men jeg tror de fleste vil beskrive meg som pen. Over snitt, men ikke noe helt ekstraordinært.

Anonymkode: c1c34...916

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her. Jeg tror den tanken om at jeg er mye penere enn andre og bedre enn andre er fordi jeg fikk enormt mye oppmerksomhet av menn og andre når jeg var 18 og 19 år. Fikk hele tiden komplimenter av alle rundt meg, om hvor vakker jeg er, hvor snill jeg er, og slike ting sitter dypt i deg, og når man er såppass ung så tror jo man at man er midtpunktet i verden. 

Det har sittet i meg veldig lenge, og siden da har jeg ikke gjort så mye med livet mitt annet enn å ta opp fag (privatist), jobbe, og vært sykemeldt. Litt, eller ganske isolert ifht. hvordan andre lever. Jeg er nå 24 år, og innser først nå at jeg nesten er ubetydelig. Jeg bor ganske nærme Oslo og har begynt å dra innom byen ofte pga eksamen, timer osv. 
og det er da jeg ser alle disse helt perfekte jentene. Blond, høy, nydelige øyner, god personlighet og har gått et prestisjestudie og kommer fra en rik familie. 

Og tro meg, mange tenker slikt om seg selv, slik jeg beskriver hva jeg tenker om meg selv. De bare viser det ikke. 

Feks: bare jeg drar innom en matbutikk, og ser en mannelig kasserer, tenker jeg at han glor og smiler til meg fordi jeg er helt unik. Han tenker nok ofte på meg etter jeg går nå.

eller: jeg har time hos en mannelig lege/behandler, så sitter vi der og prater som pasient og behandler, så tror jeg automatisk at han sikkert fantaserer om å ha sex med meg der og da, og at han ser mye på meg og ler ofte fordi han blir sjarmert av meg. Og tenker at det kommer ikke til å komme en annen pasient som er bedre enn meg, og de ser frem til jeg kommer igjen.

skjønner dere hvor jævlig det er og høres ut? Jeg vil jo ikke være sånn, men det kan være mange psykologiske forklaringer på dette. Blant annet blir man sånn om man eksponerer seg for lite til det motsatte kjønn/generelt menneskelig kontakt. At den minste interaksjonen mellom en annen person får deg til å bli innbilsk, og følelsen av å være sosial med andre blir så sterk at det føles ut som rus(?)

Jeg hadde en venninne som også trodde det samme, husker jeg ble så flau av å være med henne, der hun gikk rundt og tok imot oppmerksomhet fra ubehagelige mannfolk.

Jeg var da den stygge og hun var den pene.

Blir litt som å tro at man er en verdensberømt kokk bare fordi man kan koke tomatsuppe fra Toro.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...