Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

For noen måneder siden begynte jeg i ny jobb, hvor jeg skrev under en kontrakt med lønnstrinn 15. Etter en stund begynte det en ny kollega som fikk lønntrinn 9. Vi er begge ufaglært uten ansinnitet.
Han spurte sjefen om dette, og da viste det seg at jeg hadde fått for høyt lønntrinn med en feil. Måtte derfor skrive ny kontrakt og går dermed ned i lønn.

I ettertid lurer jeg på om dette er lov? Er ikke en kontrakt bindende? Er jo ikke min feil at de har gjort feil? :) 

Anonymkode: 0ad80...2cf

Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei.

For noen måneder siden begynte jeg i ny jobb, hvor jeg skrev under en kontrakt med lønnstrinn 15. Etter en stund begynte det en ny kollega som fikk lønntrinn 9. Vi er begge ufaglært uten ansinnitet.
Han spurte sjefen om dette, og da viste det seg at jeg hadde fått for høyt lønntrinn med en feil. Måtte derfor skrive ny kontrakt og går dermed ned i lønn.

I ettertid lurer jeg på om dette er lov? Er ikke en kontrakt bindende? Er jo ikke min feil at de har gjort feil? :) 

Siden du har fått lønn etter lønnstrinn 15 hele tiden og det også står lønnstrinn 15 i kontrakten, skal du selvsagt ha lønn deretter også. 

Endret av Dævendøtte
skrivefeil
AnonymBruker
Skrevet

Du burde selvsagt ikke signert den nye kontrakten

Anonymkode: 0c0f1...3f1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Dævendøtte said:

Siden du har fått lønn etter lønnstrinn 15 hele tiden og det også står lønnstrinn 15 i kontrakten, skal du selvsagt ha lønn deretter også. 

Hm, jeg måtte skrive under på ny kontrakt med det nye lønnstrinnet skjønner du. Så nå står det lønnstrinn 9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hm, jeg måtte skrive under på ny kontrakt med det nye lønnstrinnet skjønner du. Så nå står det lønnstrinn 9

Da har du signert ny kontrakt, og den er gjeldene. Om noe lignende skjer en annen gang, tar du kontakt med fagforbundet ditt før du signerer noe ny kontrakt.

Anonymkode: be15c...4aa

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jaja, da er det jo greit da. 

Edit, så ikke at du hadde skrevet ny kontrakt da jeg svarte først, sorry. Du skulle ikke skrevet under på den "uten kamp". 

Endret av Dævendøtte
AnonymBruker
Skrevet

Du har fått en dyr lærepenge. Aldri signer en dårligere kontrakt

Anonymkode: 4d54c...a8a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...