Gå til innhold

Kluter til renhold av kjøkken etc uten å føre til riper i overflater (forvirret)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flyttet til en annen bolig og brukte samme type billige mikrofiberkluter jeg pleide å bruke før uten problemer men nå ble det massevis av riper i alt. Kjøpte så "dyr" mikrofiberklut laget for bruk på glass i matbutikken som virker være bedre men selv med den blir det noen riper i en del overflater inklusiv en glassplate over komfyr og selv på blandebatteri i krom, vet ikke hvordan det er mulig. Noen andre som har hatt slike problemer, tenkte å droppe hele mikrofiber-greia og heller bare bruke kluter av bomull eller lin istedenfor kan det funke? Jeg tenker at det er mykere materiale så da bør det vel teoretisk sett være umulig å skape riper kanksje? men blir mindre rent sikkert. Noen andre som har hatt problemer med mikrofiberkluter til overflater hvordan løste dere det? 

Klarer ikke forstå hvorfor blandebatteri i krom i tidligere bolig, tålte billig mikrofiberklut uten problemer, mens blandebatteri i krom i denne bolig ikke tåler selv dyr mikrofiberklut laget for glass, uten å få riper. Gir ingen mening for meg. Kan det være partikler i lufta/luftforurensning eller noe som setter seg på materialet og fører til en del av ripene og ikke selve kluten? Tanker og erfaringer?

Takker for innspill, hilsen forvirret person :) 

Anonymkode: fd237...fa4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på det samme.

Anonymkode: 61e4f...453

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ærlig det må være noe annet enn selve MF-klutten. Alt i alt, MF er plast, og det skal ikke gå an å lage skraper på krombelagt armatur.

Kan det være små sandkorn du har i huset på et vis? 

Anonymkode: a245a...d96

AnonymBruker
Skrevet

Hvis boligen er nærme vei etc så kan det komme fint svevestøv inn og legge seg overalt

Anonymkode: 27d9f...7f5

AnonymBruker
Skrevet

Nja, mikrofiber på dusjvegger kan lage riper. Mikrofiber på badevask av sånt plastmateriale som er populært kan lage riper. Tingen med mikrofiber er jo at de er beregnet til å «grave litt» i overflata for å løsne smuss, ikke alle overflater tåler dette like godt. Det er forskjell mellom klutene og hvor skittent det er med fx sand/grovt støv, men ja en kan få striper etter mikrofiber

Anonymkode: f15e3...015

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis boligen er nærme vei etc så kan det komme fint svevestøv inn og legge seg overalt

Anonymkode: 27d9f...7f5

Ja er nok en del luftfofurensning her så kan hende det er en del av forklaringen

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nja, mikrofiber på dusjvegger kan lage riper. Mikrofiber på badevask av sånt plastmateriale som er populært kan lage riper.

Hva slags kluter bruker du, evt andre som leser denne tråden, på de tingene som ikke tåler mikrofiberkluter så bra? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja er nok en del luftfofurensning her så kan hende det er en del av forklaringen

Hva slags kluter bruker du, evt andre som leser denne tråden, på de tingene som ikke tåler mikrofiberkluter så bra? 

Bomull

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...