AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #1 Skrevet 19. mars 2021 Vi har vært prøvere i 5 måneder. Jeg tester etter EL hver måned og finner den. Vi har sex regelmessig. Syklusen er normal og stabil. Jeg prøver å ikke stresset med det. Det kan jo ta opp til et år å bli gravide. Men er redd jeg stresser mer enn hva jeg merker selv.. Legen min sier jeg ikke må stresse å bekymre meg. Jeg er arbeidsledig, så har mye fritid... Hva gjør dere for å ikke stresse? Hva fyller dere dagene med? & hvordan klarer dere å være positive å bekymringsløse når du har fått en positiv graviditetstest? Jeg er så redd for spontanabort..... 😞😞😞😞😞 Anonymkode: d7b56...58c
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #2 Skrevet 19. mars 2021 Jeg stiller det typiske KG-spørsmålet: Hvorfor prøve å bli gravid som arbeidsledig? Skal far forsørge dere alene, mens du er hjemmeværende? I så fall er hjemmeværende et bedre ord, og fullt forståelig (dog noe konservativt). Ellers: Jeg stresser ikke per se, men jeg er veldig utålmodig og skulle helst vært gravid i går. Hjelper lite på at vi har vært gravid to ganger nå hvor det endte før det startet skikkelig, og at april er første mnd hvor vi skulle hatt termin. Jeg strikker babyklær for å få tiden til å rulle og gå, men jeg bruker også mye tid på å lese om barnevogner og ser hva de ligger ute for (brukt) nå for tiden, bilstoler, klær. Jeg jobber, så jeg hadde nok blitt gal mye tidligere hvis jeg ikke hadde gjort det. Spontanabort er triste greier, men det er ingenting man kan gjøre med det og det er aldri kvinnen eller mannens feil, det er den største trøsten. Blir du gravid - kos deg! Feir med sex. Veldig god sex! Sex kan ikke føre til spontanabort. Dropp vinglasset og spekepølsa, kjøp eplemos og en godt stekt biff. Og gråt noen tårer hvis det ender i spontanabort, men se deretter videre. Det er fine tider å få baby på senere også. Jeg skulle fått i april, eller november om alt hadde gått riktig, men en Januarbaby er enda bedre - slipper å blø meg gjennom jula igjen! (Har et novemberbarn fra før og renselsen var ikke over før etter nyttår). En Februarbaby er tipp topp det og, kjærlighetens måned! Og mars - deilige, vårlige mars! (Eh... Jeg bor i Nord-Norge, her er det ikke vår før i midten av juni. Men jo, jeg elsker mars!) Og så videre. Og når du blir gravid - nyt det og. Nyt ventetiden, tidene du ikke spyr eller drømmer om sprøyter av morfin for å slippe bekkensmerter. Nyt gløden du får (den er seriøst ekte, etter de horrible kvisene gir seg - jeg snakker byllekviser)! Nyt kulen som vokser, og vesenet du brygger inni deg. Sug inn all informasjon du får hos jordmor på svangerskapskontroll, og for guds skyld - se ALLE sesonger av Fødeavdelingen! Og om du er like freaky som meg, søk opp bilder og filmer uten filter på Instagram. Det er grufullt til å starte med, men så blir det bare fantastisk. Og når tid for fødsel kommer, husk å pust, lytt til jordmor, og husk at kvinner er skapt for dette. Anonymkode: e73bd...6d7 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #3 Skrevet 19. mars 2021 Å være positiv og bekymringsløs når man har fått positiv test er ikke enkelt 😅 Jeg er selv 9+5 og er livredd for SA eller MA hele tiden. Så det er vanskelig. Men det blir bedre etter uke 12 sies det så får håpe på det 😅 Anonymkode: 2046e...b48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå