AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #1 Skrevet 19. mars 2021 Har en ide, men den er veldig personlig. Kan godt tenke meg å skrive bare for egen del også, men kunne også vært artig å utgitt noe. Er ikke akkurat forfatter så kanskje liten sannsynlighet, men de jeg tenker å skrive om er veldig personlig . Noen som vet om man faktisk kan utgi anonymt (forlaget må vel vite hvem gjerne)? Anonymkode: 85e65...3ba
Frida Skrevet 19. mars 2021 #2 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har en ide, men den er veldig personlig. Kan godt tenke meg å skrive bare for egen del også, men kunne også vært artig å utgitt noe. Er ikke akkurat forfatter så kanskje liten sannsynlighet, men de jeg tenker å skrive om er veldig personlig . Noen som vet om man faktisk kan utgi anonymt (forlaget må vel vite hvem gjerne)? Anonymkode: 85e65...3ba Du kan gi ut bok under pseudonym, men forlaget må vel vite hvem du er.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #3 Skrevet 19. mars 2021 Forlaget må vite hvem du er, men du kan velge et hvilket som helst navn som skal stå på bokomslaget. Selv bruker jeg et av fornavnene til min mor (som hun aldri har brukt annet enn på offisielle papirer) og min farmors etternavn før hun giftet seg. Ikke engang min søster har skjønt at det er meg, og hun har lest boka. Anonymkode: bc63b...ffa 8
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #4 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Forlaget må vite hvem du er, men du kan velge et hvilket som helst navn som skal stå på bokomslaget. Selv bruker jeg et av fornavnene til min mor (som hun aldri har brukt annet enn på offisielle papirer) og min farmors etternavn før hun giftet seg. Ikke engang min søster har skjønt at det er meg, og hun har lest boka. Anonymkode: bc63b...ffa Kult! Hva syns hun om boken? Anonymkode: 13e71...f2e 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 19. mars 2021 #5 Skrevet 19. mars 2021 Du kan ikke være anonym overfor forlaget, men boka kan utgis under pseudonym.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #6 Skrevet 19. mars 2021 Som Elena Ferrante, for eksempel. Pseudonym 🙂 Anonymkode: 21cb5...03c 1
CorvusCorax Skrevet 19. mars 2021 #8 Skrevet 19. mars 2021 Ja, du kan bruke et pseudonym. Mange kjente forfattere som har gjort det. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #9 Skrevet 28. mars 2021 Kjempemange mannlige forfattere nå som skriver under kvinnelige navn for å øke populariteten sin. Helt lovlig. Anonymkode: 756cb...d65
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #10 Skrevet 23. august 2021 Men kan identiteten holdes hemmelig? For alle andre enn forlaget? Anonymkode: b9841...2fa
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #11 Skrevet 23. august 2021 Jeg har utgitt meg for å være Knausgård i flere år nå. Funker fett. Anonymkode: 653cc...de8 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #12 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (På 28.3.2021 den 12.51): Kjempemange mannlige forfattere nå som skriver under kvinnelige navn for å øke populariteten sin. Helt lovlig. Anonymkode: 756cb...d65 Hva slags bøker er det de skriver? Anonymkode: 29f74...3a8
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #13 Skrevet 28. august 2021 On 3/19/2021 at 2:15 PM, AnonymBruker said: Forlaget må vite hvem du er, men du kan velge et hvilket som helst navn som skal stå på bokomslaget. Selv bruker jeg et av fornavnene til min mor (som hun aldri har brukt annet enn på offisielle papirer) og min farmors etternavn før hun giftet seg. Ikke engang min søster har skjønt at det er meg, og hun har lest boka. Anonymkode: bc63b...ffa Så spennende! Var det vanskelig for deg å høre om hennes tanker rundt boken? Jeg kunne godt tenkt meg å gjøre noe lignende selv, men .itt er også av personlig karakter. Jeg er forfatter og har blitt tilbudt to bokkontrakter, men jeg har feiget ut begge gangene.. Nå tror jeg et pseudonym blir løsningen. Anonymkode: d4022...29c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå