Gå til innhold

Hvorfor skal Oslofolk absolutt reise til andre byer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir så frustrert over at folk fra områder med høyt smittetrykk absolutt skal dra på reise til andre byer hvor det er lite smitte. Det spiller ingen rolle om du ikke har symptomer da du fremdeles kan være bærer og plutselig blir du syk etter at du har reist til en annen plass. Det er uforsvarlig og utrolig frekt og viser at man ikke tenker lenger enn nesen rekker. 

Her i Trondheim har det vært lite smitte i lang tid, de siste 7-8 dagene har 13 fått påvist smitte, men i dag holdt Trondheim kommune en pressekonferanse for å informere at en smittet person som kommer fra Oslo og har fått påvist covid19 har besøkt flere steder i Trondheim by. Hvorfor kan ikke folk bruke det de har mellom ørene?

Anonymkode: 203b3...800

• Liker 25
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor kan ikke folk bruke det de har mellom ørene?

Nei, si det. Akkurat det her er problemet med mye av pandemien.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke Oslofolk reiser mer enn andre.

Anonymkode: c7d39...6ad

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Fordi folk har vært «innesperret» i månedsvis og det ødelegger folks psyke. 

Anonymkode: 89e04...0fc

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi folk har vært «innesperret» i månedsvis og det ødelegger folks psyke. 

Ok, gå deg en tur. Man drar ikke med seg smitte til andre landsdeler eller byer.

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror ikke Oslofolk reiser mer enn andre.

Anonymkode: c7d39...6ad

Oslofolk burde ikke reise til andre byer med mindre smittetrykk. Jeg som bor i Trondheim og har familie på vestlandet, reiser heller ikke dit i påsken på grunn av faren for å spre smitte, og her er det lite smitte. Det er lov å bruke det en har mellom ørene og å vise hensyn til andre.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
Nightcrawler skrev (Akkurat nå):

Ok, gå deg en tur. Man drar ikke med seg smitte til andre landsdeler eller byer.

Nettopp. Det er fullt mulig å komme seg ut i naturen hvis en føler seg innesperret, men utrolig unødvendig å reise til andre byer og potensielt spre smitte. Det er det siste vi trenger nå.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Muligens fordi de har kjøpt overprisede små leiligheter, og ønsker å rømme fra smittetrykket i storbyen de selv har valgt å flytte til? Jeg hadde flyttet fra Oslo om jeg hadde bodd der i ett år nå. Dette er ikke siste pandemi.

Anonymkode: 09100...77b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Tja, kanskje de reiser fordi de er menneskelige? De har kjærester, barnm foreldre og søsken som de ønsker å treffe. 

Anonymkode: ca20a...6c5

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
Nightcrawler skrev (5 minutter siden):

Jeg har gått nok turer. Har uansett midlertidig bosatt meg i hjembyen nå :)

• Liker 3
Skrevet

Gjør vi det? Jeg har kun vært på hytta det siste halvåret. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du får det til å høres ut som at det gjelder Oslofolk generelt. Det bor 700 000 mennesker i Oslo. De aller fleste "drar ikke med seg smitte" til andre byer og landsdeler. 

Smil og vær glad. Vi håndterer denne pandemien mye bedre enn nesten alle sammenliknbare land. Og Oslo mye bedre enn alle sammenliknbare byer. Vi er flinke! ingen grunn til å fordele skyld.

Anonymkode: a7a1d...6c2

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tja, kanskje de reiser fordi de er menneskelige? De har kjærester, barnm foreldre og søsken som de ønsker å treffe. 

Problemet blir når alle tenker at "Ja, men nå har jeg savnet mine så lenge at nå kan jeg dra". Det haler ut hvor lenge ulike tiltak må vare. Hvis alle tenker at så lenge "bare jeg" gjør noe i mot det som er tiltakene, så blir det plutselig veldig mange som gjør ting de ikke bør under en pandemi.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Oslofolk er ofte innflyttere som drar hjem en tur til familie og venner innimellom.

De som aldri har flytta lengere enn ut hjemmefra skjønner ikke dette her.

Anonymkode: 20181...af0

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Muligens fordi de har kjøpt overprisede små leiligheter, og ønsker å rømme fra smittetrykket i storbyen de selv har valgt å flytte til? Jeg hadde flyttet fra Oslo om jeg hadde bodd der i ett år nå. Dette er ikke siste pandemi.

Anonymkode: 09100...77b

Vi skal definitivt flytte ut av Oslo etterhvert. Tror du har rett i at det kommer flere pandemier og da ønsker vi å bo et annet sted.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Herlighet. Jeg er student og bort langt fra familien, og reiser ingen plass da det ikke er anbefalt. Ingen sympati fra meg. Pandemien er tung og trist for mange, men det betyr ikke at man ikke skal vise hensyn. Vi kommer aldri vekk fra disse tiltakene hvis folk ikke skjerper seg.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Kågebruker skrev (4 minutter siden):

Gjør vi det? Jeg har kun vært på hytta det siste halvåret. 

Skulle ønske flere gjorde det samme som deg.... 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Skulle ønske flere gjorde det samme som deg.... 

Nei, den du siterer er den eneste.

Anonymkode: a7a1d...6c2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så det sitter altså folk i Trondheim og drar konklusjonen at vi fra Oslo reiser land og strand rundt fordi en person fra Oslo kom til Trondheim og hadde smitte? 
Av de jeg kjenner, oss inkludert, bosatt i Oslo har da holdt seg mest innen husets fire vegger i evigheter. 

Anonymkode: 625b5...257

• Liker 13
Skrevet

Jeg har nesten ikke beveget meg ute på 1 år, så det kjenner jeg meg ikke igjen i. De aller fleste i min familie og venner holder seg hjemme eller i nærområdet sitt (f.eks internt i sin bydel). Ytterst få reiser noe som helst sted.

Vi er 700 000 mennesker i Oslo, så det vil alltid finnes noen som gjør ting de ikke burde gjøre, men majoriteten av Oslos befolkning prøver faktisk så godt de kan.

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...