Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer...

Nå er barnehagen stengt  i påsken.

Min sønn har lovet å hjelpe meg med noe praktisk, men har visst ombestemt seg. 

Klarer ikke dagens mødre å ta vare på en tre og femåring?

Hva er grunnen? 

Det er ikke ofte jeg ber om hjelp.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes et barn er rikelig å passe på, derfor har jeg bare ett;) men flere jeg kjenner har to, og de mødrene er alene med de rett som det er. Så tror det går veldig greit for de fleste:)

Anonymkode: 90584...930

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Beklager, men hva slags verden lever du i? Jeg er student med to små barn, har masse obligatorisk som skal leveres fremover så for meg er det katastrofe at barnehagen stenger! Folk er i ulike livssituasjoner, ikke alle er som DEG. Tenk litt på andre enn deg selv nå. 

Anonymkode: 13fe7...5f9

De er to. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har de sagt at det er fordi moren ikke klarer å være alene med barna da?

Jeg aner ingenting om situasjonen. Men handler det kanskje om koronarestriksjoner som gjør at alt blir litt mer ork? At de har lyst til å være sammen som familie den tiden det gjelder? At de ikke vurderer det praktiske du trenger hjelp til som like viktig som du gjør?

Jeg er alene med to barnehagebarn hele påsken, og skulle ønske mannen min også var hjemme (han jobber offshore). Jeg koser meg sammen med barna, men vi bor på Østlandet, og jeg er så lei av å ikke omgås andre. Hadde mannen hatt fri, hadde jeg ønsket at han var hjemme både så vi kunne kost oss samme hele familien, og rent egoistisk, så jeg kunne skravle ansikt til ansikt med en person over tre år. 

Anonymkode: d7d37...fae

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

? Klarer ikke dagens fedre å hjelpe sin mor og samtidig ta vare på barna sine eller skaffe dem egnet barnevakt? Klarer ikke dagens bestemødre å se etter egne barnebarn mens faren deres hjelper til med noe annet? Hva med bestefar? Kanskje dagens sønner og fedre ønsker å ha ferien fri til familien, når det nå er slik at barnehagen er stengt, det kan være litt etterlengtet tid sammen med barna? Hjelpe sin mor kan han gjøre utenom feriene kanskje? Kanskje dagens mødre slett ikke kan ta vare på en tre- og en femåring, hvis de for eksempel er på jobb selv? Kanskje dagens sønner selvfølgelig foretrekker å ta vare på sine egne barn når barnehagen er stengt, og han allikevel har tatt seg fri fra jobb? Han prioriterer bare egne barn framfor egen mor, er det så ille? Kan ikke du ta vare på dem?

Anonymkode: 7319e...e16

Vi får jo ikke møtes pga tiltak. Min far er død, min bror er død, og ellers kjenner jeg bare folk som sitter i rullestol, har leddgikt, har hatt slag. De kan ikke. Og resten er døde. 

Barnevakt? De har sin mor. 

Skrevet
Lou Salome skrev (6 minutter siden):

Din sønn har ombestemt seg, og ønsker ikke å hjelpe deg med noe praktisk et part timer. Og du skylder på "dagens mødre"? 

Det er vel gårsdagens mor som har skylda, dvs deg......

Jo, men han har ombestemt seg igjen. Tror han var sliten, hjemmekontor og barna i karanten. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

? Klarer ikke dagens fedre å hjelpe sin mor og samtidig ta vare på barna sine eller skaffe dem egnet barnevakt? Klarer ikke dagens bestemødre å se etter egne barnebarn mens faren deres hjelper til med noe annet? Hva med bestefar? Kanskje dagens sønner og fedre ønsker å ha ferien fri til familien, når det nå er slik at barnehagen er stengt, det kan være litt etterlengtet tid sammen med barna? Hjelpe sin mor kan han gjøre utenom feriene kanskje? Kanskje dagens mødre slett ikke kan ta vare på en tre- og en femåring, hvis de for eksempel er på jobb selv? Kanskje dagens sønner selvfølgelig foretrekker å ta vare på sine egne barn når barnehagen er stengt, og han allikevel har tatt seg fri fra jobb? Han prioriterer bare egne barn framfor egen mor, er det så ille? Kan ikke du ta vare på dem?

Anonymkode: 7319e...e16

Mor har fri i påska. Det er ikke ofte jeg ber om hjelp. Men klarer virkelig ikke mødre å være delaktiv i barnas liv uten å si at eh, nei, barnehagen er jo stengt så jeg vet ikke... sånn at bf må svare at han er usikker. 

Mødre i dag ass. De burde lært av forrige generasjoner. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønte ikke helt hva som har skjedd her?

Anonymkode: 8a679...ed0

• Liker 33
Skrevet

Hvis det er noe viktig som haster synes jeg man burde hjelpe til, selv om det involverer ekstra press på mor en liten stund (hvis hun har hjemmekontor i tillegg til å måtte passe to barn?). Hvis det ikke haster, og ikke er så viktig, så tenker jeg det er helt greit å utsette til det passer dem bedre. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg skjønte ikke helt hva som har skjedd her?

Anonymkode: 8a679...ed0

Ikke jeg heller.

Anonymkode: da7e5...a6b

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke jeg heller.

Anonymkode: da7e5...a6b

TS er vel bestemor, som skal få hjelp av sønnen til å fikse noe praktisk i noen timer. Men siden barnehagen er stengt, og mor da vil være alene med barna, er sønnen usikker på om han kan hjelpe likevel. Om jeg har forstått rett. 

• Liker 7
Skrevet

Kanskje han bare skylder på mor fordi han helst vil ha ferie sammen med familien?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Du høres kravstor ut, og ikke veldig hyggelig og imøtekommende. Lei en håndverker til å gjøre jobben, og inviter familien på kaffe og boller isteden.

Anonymkode: 99d44...afa

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet
Jytte skrev (31 minutter siden):

Jo, men han har ombestemt seg igjen. Tror han var sliten, hjemmekontor og barna i karanten. 

Og dette er svigerdatters feil? Kan hende hun har noe viktig å ordne med selv for alt du vet.
Hvis barna er i karantene bør ikke foreldrene treffe flest mulig andre heller. Skjønner godt at det tar på med hjemmekontor, småbarn, korona osv. Mange som er slitne og lei om dagen. Kan du ikke heller være litt raus og forståelsesfull? Virker ganske ego å bare tenke på seg selv og egne behov. 

Anonymkode: cd155...735

• Liker 23
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Har sønnen din sagt at det er fordi mor ikke klarer å være alene med barna at han ikke kommer? Eller er det bare noe du antar?

Er for øvrig enig i at den del "par-foreldre" (altså gifte/samboende foreldre) virker litt hjelpesløse for tida.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...