AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #1 Skrevet 19. mars 2021 I følge svensk forskning så får menn med høyere IQ og bedre fysikk flere barn enn menn med lavere IQ og/eller dårligere fysikk. Det er bare en grunn til det, at kvinners frihet til å velge hvem en får barn med selv gjør at attraktive menn får flere barn, menn som er lite attraktive får færre barn. Nå unner jeg ingen som ønsker barn å være barnløs, men det gjør det bekrefter jo bare at disse mennene som sitter i sofaen hele dagene og klager over at kvinner har fått for mye frihet (sukk!) blir valgt vekk av en grunn. Ju högre IQ, kondition, inkomst och utbildning män har desto större är sannolikheten att de får barn. Det visar tre nya studier i demografi från Stockholms universitet. Data från bland annat mönstringsprotokoll för män födda 1950-1970 har visat att hög kondition vid ung ålder ger högre sannolikhet att få barn. Dessutom fann de att ju bättre kondition – desto fler barn fick männen. – De som hade sämst ork på den där träningscykeln vid mönstringstestet hade betydligt färre barn. Det som var mer överraskande var att för varje steg konditionen ökade fick de fler barn, säger Martin Kolk, docent i demografi och medförfattare till studierna. Det finns också en motsatt effekt för de som hade högt BMI (ett mått för att mäta övervikt och fetma). De som var överviktiga i åldrarna 17-20 år hade nästan dubbelt så hög sannolikhet att förbli barnlösa jämfört med män som inte var överviktiga. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nA0Awx/man-med-bra-flas-och-hog-iq-far-fler-barn?fbclid=IwAR1Sbl0fWIwzbxJ8t6RqFOYzBHiNbQ1a5i3QLdWeSfR0JRYrcf_-VlJh7_k Anonymkode: 50429...3cb 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #2 Skrevet 19. mars 2021 En mann med høy iq har antagelig en også en høy inntekt og har dermed råd til å forarge flere barn. Når man planlegger barn tar man høyde for om man klarer å forsørge de eller ikke, og er man økonomisk uavhengig er det mer sannsynlig at man kan få fler barn. I tillegg er det dessverre også slik at menn som tjener godt jobber mye, og har enten hjemmeværende partner eller au pair. dette var altså ikke oppsiktsvekkende informasjon i det hele tatt. Anonymkode: 4fdb9...5bb
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #3 Skrevet 19. mars 2021 Jeg vil ha en liten hund, voff voff. Anonymkode: fb8ec...db7
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #4 Skrevet 19. mars 2021 Eksen min har hverken høy IQ eller god fysikk.. Men han har da klart å få 3 barn. Kunne sikkert ha blitt flere og. Anonymkode: 2adac...981
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #5 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Eksen min har hverken høy IQ eller god fysikk.. Men han har da klart å få 3 barn. Kunne sikkert ha blitt flere og. Anonymkode: 2adac...981 Hvis jeg sier at alle husene i mitt nabolag er røde, betyr det da at alle hus som er røde er mine naboer? Anonymkode: 50429...3cb 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #6 Skrevet 19. mars 2021 Det heter "evolusjon". Anonymkode: f32f1...728 1
Asmodeus Skrevet 19. mars 2021 #7 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Eksen min har hverken høy IQ eller god fysikk.. Men han har da klart å få 3 barn. Kunne sikkert ha blitt flere og. Anonymkode: 2adac...981 Ok. Da er det vel bare å forkaste den teorien... 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå