Gå til innhold

Klesbutikker som selger klær i gode materialer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er på utkikk etter klesbutikker som selger klær i gode og «levende» materialer, som bomull. Finner stort sett bare klær som inneholder akryl og polyester.

Hvor handler dere klær?

Anonymkode: ead54...0c1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg handler klær på zizzi (stor mote, men starter på str 42 som jeg er.) Gudrun sjødén, noa noa og en god del på Fretex :) 

Anonymkode: 56933...4d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Zalando. Sorterer på materiale, type plagg jeg ser etter og farge.

Anonymkode: dbb54...3f6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er veldig vanskelig å finne. Jeg har faktisk begynt å handle på Cubus, der har de endel klær i 100 % bomull

Anonymkode: 848ae...d96

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøper kun naturmaterialer, unntatt i sportstøy. Jeg har mine favorittmerker, men ingen av dem bruker kun naturmaterialer. Det handler bare om å kikke på lapper og være selektiv.

Anonymkode: ce826...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Zalando. Sorterer på materiale, type plagg jeg ser etter og farge.

Anonymkode: dbb54...3f6

Samme her.

Etterhvert vet jeg også hvilke merker som oftest bruker mer naturmaterialer som ren ull/silke/bomull. Dressbukser i ullstoff har jeg f.eks funnet merker og nettbutikker jeg vet kan finne dem i.

Anonymkode: 9b558...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er på utkikk etter klesbutikker som selger klær i gode og «levende» materialer, som bomull. Finner stort sett bare klær som inneholder akryl og polyester.

Hvor handler dere klær?

Anonymkode: ead54...0c1

Jeg handler klær på bruktbutikken, finn, facebook og lokale byttemarkeder. Intet problem å finne nok tøy av naturmaterialer brukt. Klær av kvalitet og produsert etisk i bomull/lin/ull er jo ofte såpass dyre at de færreste har råd til mer enn et par plagg i året, så bruktmarkedet er gull. 

Man vil jo ikke at garderoben ødelegger livet til folk i Bangladesh. Da får det være bedre å gå naken. 

Anonymkode: c2b5e...92e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere hadde cos en del i bomull. Usikker hvordan det er nå. Liker ellers god zalando der jeg kan filtrere. Har også funnet mye hos Gant i det siste i bomull. Problemet er at de har begynt å flashe logoen over det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filippa K, Høyer, Samsøe Samsøe, Stylein, Retro, infinity, Holzweiler, Malene Birger, Arnie Says, Envelope 1976, Anine Bing osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1312 skrev (2 timer siden):

Filippa K, Høyer, Samsøe Samsøe, Stylein, Retro, infinity, Holzweiler, Malene Birger, Arnie Says, Envelope 1976, Anine Bing osv....

Jeg kjenner ikke alle disse, men i alle fall Holzweiler og Arnie Says har da omtrent ikke et eneste naturlig plagg? 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner ikke alle disse, men i alle fall Holzweiler og Arnie Says har da omtrent ikke et eneste naturlig plagg? 

Jeg har mange strikkeplagg fra Holzweiler som er 100% ull.

Anonymkode: 98e4f...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har mange strikkeplagg fra Holzweiler som er 100% ull.

Ja, det finnes vel, men etter en rask kikk på siden deres ser det ut til at omtrent 2 av 20 strikkegensere er fri for akryl eller polyester, og det er bare latterlig.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja, det finnes vel, men etter en rask kikk på siden deres ser det ut til at omtrent 2 av 20 strikkegensere er fri for akryl eller polyester, og det er bare latterlig.

Okey, så dropp å kjøpe noe fra Holzweiler da. 1312 nevnte veldig mange andre merker og butikker i tillegg til holzweiler. Trenger ikke slå deg vrang fordi et av merkene ikke lever opp til dine forventiniger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Okey, så dropp å kjøpe noe fra Holzweiler da. 1312 nevnte veldig mange andre merker og butikker i tillegg til holzweiler. Trenger ikke slå deg vrang fordi et av merkene ikke lever opp til dine forventiniger.

Jeg synes jeg svarer saklig. Når dårlige klesmerker trekkes frem som kvalitetsmerker, må det da gå an å motsi det.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg handler klær på bruktbutikken, finn, facebook og lokale byttemarkeder. Intet problem å finne nok tøy av naturmaterialer brukt. Klær av kvalitet og produsert etisk i bomull/lin/ull er jo ofte såpass dyre at de færreste har råd til mer enn et par plagg i året, så bruktmarkedet er gull. 

Man vil jo ikke at garderoben ødelegger livet til folk i Bangladesh. Da får det være bedre å gå naken. 

Anonymkode: c2b5e...92e

Har du noen merker/brands som du går etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Etter min erfaring funker det ikke å gå ut i fra merke, da selv de dyreste merkene har plagg i polyester/nylon/syntetiske greier. Man må rett og slett sjekke lappen på hvert plagg man planlegger å kjøpe. 

Anonymkode: a5c5f...292

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg handler stort sett på Zalando for tiden, du kan filtrere på materiale der, f.eks 100% bomull, lin, ull, osv :)  Mye enklere.

Merker som Arket, Part Two, Samsøe osv er stort sett gode materialer.

Anonymkode: 5ed27...725

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle butikker har burde produkter i rene naturmaterialer og produkter i plast. Du må bare lete litt for å finne godbitene.

Ser mange nevner zalando, og der har de en fin knapp i filtreringen som heter «bærekraftig». 

Anonymkode: 19b2b...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...