AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #2 Skrevet 19. mars 2021 Dette blir kanskje gjenkjennelig, men jeg ble en gang tatt for å være mor til en som var like gammel som meg. Anonymkode: 186ac...db5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #3 Skrevet 19. mars 2021 Da jeg gikk på ungdomsskolen trodde mange at jeg var voksen. Når jeg var blitt rundt 35 trodde derimot mange at jeg var 10 år yngre. Jeg forandret meg generelt veldig lite fra jeg var 15 til jeg ble 40. Nå er jeg bikket 50 og ser ut som alderen min. Anonymkode: 88544...451
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #4 Skrevet 19. mars 2021 Ble anbefalt hudkrem for «moden hud» da jeg var 22... Tenker mest at hun som jobbet der virkelig ikke visste noe om produktene i butikken. Anonymkode: e929f...0fa
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #5 Skrevet 19. mars 2021 Jeg var ung da jeg fikk eldste, og ble automatisk ansett for å være minst 5 år eldre... Anonymkode: 4e843...ec9
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #6 Skrevet 19. mars 2021 Var en som trodde jeg bodde på gamlehjemmet da jeg var der en gang. Jeg var 29! Anonymkode: 83d00...658
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #7 Skrevet 19. mars 2021 Har alltid (og blir fremdeles) tatt for å være sånn 15 år yngre, MEN hadde en episode der jeg jobbet som frivillig der en gammel (80+) mann kom haltende bort til meg og utbrøt; Du er ikke helt ung du nei! Eneste gangen i mitt liv noen har sagt noe i den duren så jeg bli mildt sagt sjokkert, haha 😄 Anonymkode: 4502e...9f2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #8 Skrevet 19. mars 2021 Da jeg var 17 ble jeg lagt an på av en kvinnelig rektor på 38. Hun trodde jeg var minst 28. Det var attpåtil sjefen til svigerinnen min. Anonymkode: fffcb...6c3
Daria Skrevet 19. mars 2021 #9 Skrevet 19. mars 2021 Jeg var med faren min for å hente tantebarna mine i barnehagen. Han hadde vært der flere ganger før, det hadde ikke jeg. -Der kommer jo farfar, sier en av de ansatte, og så får hun øye på meg -og farmor også! Jeg var 35 og syntes ikke det var så stas (og lot det ikke forbigå i stillhet, selv om jeg tok det humoristisk). Det handlet nok ikke om at jeg ser så påfallende gammel ut (tross alt bommes det mer andre veien, om ikke med så mange år), mer en logisk feilkobling i hodet til den ansatte. En annen ting er jo at selv om det hadde vært kona han hadde med ville det fortsatt ikke vært farmor, så man skal være forsiktig med å anta sånne sammenhenger uansett... Som tenåring ble jeg ofte tatt for å være 4-5 år eldre enn jeg var, som 40-åring går anslagene ofte omtrent like mye andre veien. Igjen tror jeg ikke det handler bare om utseende, men også om stil, modenhet, oppførsel og mye annet. At jeg er singel og barnløs gjør meg for eksempel automatisk yngre i manges øyne, mer enn mangelen på rynker og grå hår.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #10 Skrevet 19. mars 2021 Skulle hente pakke på post i butikk. Viste frem legitimasjon og han i kassa lurte på om jeg var moren til kameraten hans siden vi hadde samme etternavn. Han må da ha vært minst 18, jeg var 31 eller 32. Han kunne i det minste spurt om jeg var søstra eller kusina liksom Anonymkode: cbcdf...f93
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #11 Skrevet 19. mars 2021 De aller fleste damer over ca 25 mener de ser yngre ut enn alderen, mens de aller fleste damer under 21 mener de ser eldre ut enn alderen 🤭 For de unge er det status å se eldre ut, for de gamle er det status å se yngre ut Anonymkode: 427e2...ec7
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #12 Skrevet 19. mars 2021 Ikke meg. Jeg så en gammel klassevenninne. Trodde først at det var moren hennes. Da jeg kom litt nærmere, skjønte jeg at det var min gamle klassevenninne. Hun har åpenbart vært for mye uti sola 😳 Anonymkode: 44041...6b4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #13 Skrevet 19. mars 2021 Nei, det har aldri skjedd. Kun motsatt. Anonymkode: e71b7...6ba
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #14 Skrevet 19. mars 2021 Ja, har blitt tatt for å være søsteren til mamma flere ganger. Hun elsker det😂 Men har blitt tatt for å være yngre enn jeg er også. Jeg har et navn som er typisk motenavn for de som er 10-15 år yngre enn meg, så tror det og ikke nødvendigvis utseendet mitt gjør at folk tror jeg er yngre av og til. Anonymkode: a32fb...f63
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #15 Skrevet 19. mars 2021 Da jeg var sånn 23 år kom det en kar på sikkert over 40 bort til meg på trening. Han sa at jeg minnet ham såå mye om ei han hadde gått i klasse med da han var ungdom. Jeg tenkte da at han skulle spørre om det kunne være mora mi eller noe. Men neida, da han fant ut at jeg ikke var fra det aktuelle stedet sa han noe ala «ja jeg syntes jo du så litt vel ung til at det kunne være deg hehe». Ble litt sjokkert over at han, ved første øyekast, kunne anta at jeg var på hans alder, men har også forstått at mange ser på seg selv som en del yngre enn de faktisk er og synes andre på sin egen alder ser mye eldre ut enn seg selv. Jeg har flere ganger fått reaksjoner som «oi, jeg trodde du var på min alder/yngre enn meg» etc. når jeg har snakket med folk som er yngre enn meg, så jeg tror ikke jeg ser spesielt gammel ut heller🙈 Anonymkode: 1946f...d77
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #16 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Da jeg gikk på ungdomsskolen trodde mange at jeg var voksen. Når jeg var blitt rundt 35 trodde derimot mange at jeg var 10 år yngre. Jeg forandret meg generelt veldig lite fra jeg var 15 til jeg ble 40. Nå er jeg bikket 50 og ser ut som alderen min. Anonymkode: 88544...451 Det var slik med meg også. Anonymkode: 186ac...db5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #17 Skrevet 19. mars 2021 Var 20 da jeg begynte i ny jobb. Hun ene eldre i 60-årene trodde jeg var 40.. Anonymkode: 0cc78...6f7
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #18 Skrevet 19. mars 2021 Nei. Kun det motsatte Anonymkode: 3aa8e...004
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #19 Skrevet 19. mars 2021 Jeg ble flere ganger tatt for å være moren til mine småsøsken på 1 og 2 pluss fetterne mine på 7 år fra jeg var 12. Firebarnsmor, liksom, med to som var bare 5 år yngre enn meg selv... Jeg sier som ei over her, at jeg har rett og slett ikke endret utseende siden jeg var 11, og nå er jeg midt i 40 åra. Jeg så ut som jeg var i slutten av 20-åra da og jeg ser ut som jeg er i slutten av 20-åra nå. Når jeg ser på gamle bilder er det kun hårsveis, klær og type briller pluss omgivelsene og eventuelle andre personer på bildene som gir noen form for hint om når det er tatt. Først nå de siste par åra kan jeg se at jeg ser eldre ut når jeg er ekstra sliten og/eller ikke har sovet. Nå hender det jeg synes det er gøy å bli tatt for å være mye yngre, men da jeg var barn og ungdom var det alt annet enn gøy å bli tatt for å være voksen. Men jeg antar uansett jeg våkner opp en dag og er blitt 20 år eldre nærmest over natta, det er visst måten kroppen min gjør det på og det var det som skjedde da jeg var 11. Eller kanskje jeg tar enda et hopp og ender med å se ut som jeg er 64 de neste 35 åra. Tenk så stas det blir å være 80 år og se ut som jeg er 64! 😅 Anonymkode: 22fdd...dad
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #20 Skrevet 19. mars 2021 Da jeg var ungdom ble jeg i blant det. Nå er jeg 40, blir ofte tatt for å være yngre. Er du moren?? Om jeg er med barna. Rart. Synes ikke jeg ser så mye yngre ut enn 40. Anonymkode: e8a6c...af8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå