Gå til innhold

Noen gravide med rastløse bein? Uke 33

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Noen gravide med rastløse bein her?

jeg holder på å bli gal, så utslitt

beina blir urolig når kvelden nærmer seg, og jeg MÅ bevege meg. I går måtte jeg gå rundt i huset midt på natta, og sove sittende. 
Tillegg bekkenløsning, halsbrann, jeg er så sliten 🥺 

Anonymkode: 34e64...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Off, husker de plagene♥️snakk m lege, kan være du trenger magnesium, d er ikke farlig uansett. 

Anonymkode: 6d73d...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette var jeg også veldig plaget med, særlig i siste del av mitt siste svangerskap. Var oppe å gikk til alle døgnets tider, ble helt gal av å være i ro. Her hjalp det med massasje på beina, men det er sikkert noe legen kan hjelpe med også....

Anonymkode: 1fa05...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var ikke plaget med dette i det hele tatt, fordi jeg tok halsbranntabletter som bestod av kalsium og magnesium. Tror de bare finnes i Sverige, men anbefales!

Anonymkode: 4f12d...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg var ikke plaget med dette i det hele tatt, fordi jeg tok halsbranntabletter som bestod av kalsium og magnesium. Tror de bare finnes i Sverige, men anbefales!

Jeg tar magnesium helt siden jeg ble gravid, så det hjelper ikke alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det som hjalp meg:

Massasje, og bruk av muskelrulle (foam roller på engelsk). Uttøyning rett før leggetid. Jerntilskudd og folattilskudd (det å holde ferritin relativt høy er forskningsmessig bevist å kunne hjelpe, samme er folat hos gravide).

Iskald dusj på de plagsomme stedene, så kaldt at det gjør vondt og blir nummen, og så legge seg med den kriblende delen utenfor dyna. Da rakk jeg gjerne å sovne før kriblinga tok til igjen.

Anonymkode: 7ee95...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var plaget med det. Hjalp litt å tøye leggene før jeg skulle sove, men det var plagsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke gravid, men jeg har rastløse bein og nervesmerter av andre grunner. Det som redder nettene for meg er å enten gå barbeint ut i snøen slik at nerver og muskulatur får en brå og kraftig nedkjøling. Når det ikke er snø har jeg en kjølematte som ligger i fryseren og fungerer på samme måten. Det er ikke snakk om å stå der så lenge at man pådrar seg frostskader, men kanskje 15 - 30 sekunder og evt. gjenta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg tar magnesium helt siden jeg ble gravid, så det hjelper ikke alle.

Tok ekstremt mye pga. halsbrann, ikke bare vanlig tilskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde det akkurat på samme måte, men kun når jeg spiste godteri/sukker. 
Kvelder med film, smågodt, sjokolade etc. ble det helt ille. Så raskt et mønster i det, så kuttet ut sukker. Tok også magnesium. 

Anonymkode: b23e0...88e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var veldig plaget forrige svangerskap (tok magnesium uten at det hjalp særlig). Dette svangerskapet har det ikke vært så ille (uke 35 nå). Forskjellen er at jeg tar jerntilskudd denne gang og jordmor sa i alle fall at deg kunne hjelpe på. 

Anonymkode: 2f855...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...