Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De burde skifte navn til Miljøpartiet De Dumme. 🤦‍♀️

Kjøtt kan faktisk være mye mer miljøvennlig enn grønnsaker. Det spørs hvordan det blir produsert. Biff produsert på en regenerativ måte er bevist å binde mer drivhusgasser enn de slipper ut. Samtidig som matjorda forbedres. Å produsere grønnsaker tar næring fra jorda, og matjord er en minkende ressurs i verden. Noen estimerer at vi har så lite som 60 år med matjord igjen med nåværende drift. 

Jeg skulle ønske flere kjøpte regenerativt kjøtt. ❤️

Sacred Cow Infographic I 2.4-01.png

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ryddet for persondebatt.

_popcorn_, mod

Skrevet

Skal det bli forbudt å klage på kjøttet man kjøper? Jaja...

• Liker 1
Skrevet
Drizzt skrev (På 19.3.2021 den 10.06):

Jeg må bare dele dette humoristiske innslaget med MDGs komiske forslag.

https://www.tv2.no/nyheter/13896440/

Gjerde sier at nordmenns kjøttforbruk må kuttes drastisk, dersom det skal være mulig å nå klimamålene.

Men om vi skal redusere klimagassutslippene, så må vi kutte i alle sektorer. Inkludert jordbruket.

😂 Jeg må bare spørre - hvor drastisk, MDG mener, må nordmenn kutte på fødsler siden menneskene lager utrolig mye promp og bæsj gjennom sitt liv - tenk babyene og småbarna spesielt da! Små stinkende bomber 🤣 Hvorfor får MDG sine politikere barn selv? De bidrar ikke til at klimagassutslippene reduseres.

Nei, midt i all koronaelendighet trengte jeg å le av MDGs nyeste påfunn. 

At du synes det er komisk og ikke forstår er jo bekymringsfullt. 

• Liker 2
Skrevet
fotosyntesen skrev (På 20.3.2021 den 16.21):

Google Miljøpartiet vil forby.....

MDG har vel egentlig blitt det nye forbudspartiet. Enten det er moderpartiet eller ungdomsavdelingen i partiet, lokalt eller hele landet, så er det et faktum at de vil forby ganske mye.

Kjøttreklame, fyrverkeri som lager lyd, bensin og dieselbiler, engangsplast i en masse produkter, reklame for fossilbiler, flytrafikk, symboler som (i følge dem) representerer hatefulle og rasistiske holdninger, engangsgriller i parker, pelsoppdrett og pelsimport, bruk av rensefisk i oppdrettsnæringa, heliumballonger, full stans av hyttebygging utenfor allerede eksisterende hyttefelt for å hindre tap av natur, vil forby store fossile fritidsbåter og vannskutere i Trondheimsfjorden

Det var et kjapt googlesøk.

Det sies at målet helliger middelet. Og målet til MDG er jo å redde verden, så da så:laugh:

Men er ikke en del av de tingene de ønsker forbud mot, ting som viser at vi er for egoistiske i dagens samfunn? 
Vi har en mentalitet som er litt gjennomgående, der vi kun bryr oss om hva som passer oss selv, og ikke hva som er lurt for verden rundt oss, eller de som kommer etter oss. 

Fyrverkeri som lager mye lyd, engangsplast, engangsgriller i parker, heliumballonger, hyttebygging utenfor eksisterende hyttefelt osv. 

Altså, det er enkelt med engangs-produkter. Men hvilken pris betaler egentlig våre etterkommere av at vi skal ha det enkelt? 
Tidligere generasjoner har jo jobbet for at deres etterkommere skulle ha noe å arve. Flertallet av menneskene i Norge i dag, jobber for at de selv skal ha det best mulig mens de lever. (Og stort sett all verdi telles i penger.) 

Jeg er nok ikke så ekstrem som mange av de som er med i MDG, men jeg synes faktisk de har en del gode poenger i mange saker. 

• Liker 4
Skrevet
WhiteSwan skrev (2 timer siden):

At du synes det er komisk og ikke forstår er jo bekymringsfullt. 

At du ikke ser det komiske i at det er nytteløst, virkelighetsfjernt, farlig og helt bak mål er mer bekymringsfullt.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...