Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg må bare dele dette humoristiske innslaget med MDGs komiske forslag.

https://www.tv2.no/nyheter/13896440/

Gjerde sier at nordmenns kjøttforbruk må kuttes drastisk, dersom det skal være mulig å nå klimamålene.

Men om vi skal redusere klimagassutslippene, så må vi kutte i alle sektorer. Inkludert jordbruket.

😂 Jeg må bare spørre - hvor drastisk, MDG mener, må nordmenn kutte på fødsler siden menneskene lager utrolig mye promp og bæsj gjennom sitt liv - tenk babyene og småbarna spesielt da! Små stinkende bomber 🤣 Hvorfor får MDG sine politikere barn selv? De bidrar ikke til at klimagassutslippene reduseres.

Nei, midt i all koronaelendighet trengte jeg å le av MDGs nyeste påfunn. 

Endret av Drizzt
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor sitter jeg med følelsen av at vi blir lurt av den gjeldene klimapolitikken, jeg har så mye naturfag at jeg skjønner at klima blir påvirket av menneskelig aktivitet, samtidig skjønner jeg at det er ting i Co2 regnskapet som ikke henger på greip, og at det er noen som er mer opptatt av business en vern av naturen.

• Liker 6
Skrevet

Fordi vi blir lurt. Kuprompingen er fienden, men menneskeprompingen er innafor. :fart2:

Altså, det er svært mange logiske brister i hele suppen som forsøkes solgt. Jeg kjøper den ikke.

• Liker 6
Skrevet

Vi har et voldsomt overforbruk av kjøtt i samfunnet, og noe må gjøres med denne kulturen vi har latt vokse frem hvor kjøtt er et blitt et "must" til alle dagens måltider. 

Men litt drøyt å forby kjøttreklame. Jeg stemmer heller for å øke avgiftene på kjøtt, og bruke disse pengene på å redusere kostnaden for frukt og grønt.  

• Liker 7
Skrevet

Nei, nå må de gi seg. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg gir opp. Aner ikke hva jeg skal stemme ved neste valg, det ene partiet er dummere enn det neste. 😩

Dette topper jo det meste av stupiditet fra mdg, som var det minste ondet for meg. Æsj ass. 

• Liker 8
Skrevet

🤣

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg vil forby MDG. 

Skrevet
IDGAF skrev (2 timer siden):

Vi har et voldsomt overforbruk av kjøtt i samfunnet, og noe må gjøres med denne kulturen vi har latt vokse frem hvor kjøtt er et blitt et "must" til alle dagens måltider. 

Men litt drøyt å forby kjøttreklame. Jeg stemmer heller for å øke avgiftene på kjøtt, og bruke disse pengene på å redusere kostnaden for frukt og grønt.  

Mer problematisk at vi har så voldsom overproduksjon av mennesker. Vi burde ikke være en brøkdel av det antallet vi er. Hadde vi vært betraktelig færre hadde det ikke vært noe problem at alle fikk spise sunn og god mat heller.

• Liker 5
Skrevet

Akkurat når man tror at man har hørt alt,..... :ler: 

• Liker 5
Gjest theTitanic
Skrevet
Catalina Culès skrev (6 minutter siden):

Jeg vil forby MDG. 

Det er nok det tryggeste for fremtiden vår ja.

Skrevet

Er jo nesten sånn at man bør se etter om det er et skjult kamera et sted når slike innslag kommer opp. 

• Liker 7
Skrevet

Ryddet for spekulasjon. 

_popcorn_, mod

Skrevet

Elsket denne : før var foreldre bekymret for at barna tok LSD og GHB, nå har de i tillegg fått MDG 😂😂 mye sant i det! 

• Liker 7
Skrevet

Dette er på tide. Kjøttindustrien i Norge har ALT for mye makt. 

• Liker 3
Skrevet

Google Miljøpartiet vil forby.....

MDG har vel egentlig blitt det nye forbudspartiet. Enten det er moderpartiet eller ungdomsavdelingen i partiet, lokalt eller hele landet, så er det et faktum at de vil forby ganske mye.

Kjøttreklame, fyrverkeri som lager lyd, bensin og dieselbiler, engangsplast i en masse produkter, reklame for fossilbiler, flytrafikk, symboler som (i følge dem) representerer hatefulle og rasistiske holdninger, engangsgriller i parker, pelsoppdrett og pelsimport, bruk av rensefisk i oppdrettsnæringa, heliumballonger, full stans av hyttebygging utenfor allerede eksisterende hyttefelt for å hindre tap av natur, vil forby store fossile fritidsbåter og vannskutere i Trondheimsfjorden

Det var et kjapt googlesøk.

Det sies at målet helliger middelet. Og målet til MDG er jo å redde verden, så da så:laugh:

• Liker 5
Skrevet

stor underholding å lese mdg og grønn ungdom. for all del bra med intiativ og en rebelsk sak og kjempe for når man er ung..  viser jo at det er tak i ungdommen men denne miljøideologien deres er jo bare komisk,.dette legger de nok av seg når de blir litt eldre :) grønn kommunisme er uaktuellt for folk over 40.

• Liker 5
Skrevet
On 3/19/2021 at 1:21 PM, IDGAF said:

Kjøtt har økt 30-40% i pris de siste 3 årene, så de avgiftene dine kan du ta med deg tilbake i hulen. Kjøtt er ikke skadelig, det gir mindre klimatrykk enn mye annet. Dessuten er kjøtt mye mer næringsrikt og inneholder langt ifra så mange antinæringstoffer som man finner i plantebasert kost.

• Liker 7
Skrevet
On 3/20/2021 at 4:21 PM, fotosyntesen said:

Google Miljøpartiet vil forby.....

MDG har vel egentlig blitt det nye forbudspartiet. Enten det er moderpartiet eller ungdomsavdelingen i partiet, lokalt eller hele landet, så er det et faktum at de vil forby ganske mye.

Kjøttreklame, fyrverkeri som lager lyd, bensin og dieselbiler, engangsplast i en masse produkter, reklame for fossilbiler, flytrafikk, symboler som (i følge dem) representerer hatefulle og rasistiske holdninger, engangsgriller i parker, pelsoppdrett og pelsimport, bruk av rensefisk i oppdrettsnæringa, heliumballonger, full stans av hyttebygging utenfor allerede eksisterende hyttefelt for å hindre tap av natur, vil forby store fossile fritidsbåter og vannskutere i Trondheimsfjorden

Det var et kjapt googlesøk.

Det sies at målet helliger middelet. Og målet til MDG er jo å redde verden, så da så:laugh:

Mye av det der som har noe for seg å forby da. F.eks. fyrverkeri med overdrevent lydnivå - det er til sjenanse for mennesker og dyr. Ikke bare husdyr, men uskyldige rådyr, kaniner, mus osv. Det skremmer dem mer enn det er verdt.

Det er også et faktum at reklameforbud fører til lavere konsum av hva enn de vil reklamere for. Hvis det er noe samfunnet ønsker å redusere så er det gunstig å forby reklamer. Om det så er røyk, alkohol, kjøtt eller biler, å forby reklamene er fornuftig og skader vel egentlig ingen.

• Liker 3
Skrevet

Dette er ikke partiets offisielle program. Det vil alltid være uenigheter innad i partier. Men tanke bak dette er ikke helt bak mål. 

Ingen andre partier har så høy prosentandel med høyt utdannede velgere som mdg. Så det kan da umulig være så langt mål de tingene de kommer med. Det betyr selvsagt ikke at en med lav utdanning ikke kan ha like mye mellom ørene som en med høyere utdanning, men det er ikke til å stikke under en stol at man med høyere utdanning får er litt større perspektiv på ting. 

For meg er det så utrolig forunderlig at så få klarer å tenke litt lengre enn til neste år. Det er jo nettopp det som skiller partiet mdg og deres velgere, fra andre parti. Vi er villig til å ofre litt av vår gode levestandard for at barna og barnebarna vår skal få leve i en verden som er like bra som den vi har hatt. Og nei, jeg bor ikke i Oslo. Jeg bor på landet i Nordland. Kjørere diselbil her dag til og fra jobb. Og spiser kjøtt. Jeg syns fyrverkeri er morsomt å se på, men ser at det er en helt  unødvendig tradisjon som mange dyr lider av, hvor mange branner oppstår ikke vært år på denne dagen som følge av dette og hvor mange brannskade? Hadde noen av oss helt seriøst virkelig lidd under et forbud? Min mor er oppvokst i et annet land og der feier de med konfetti og hatter. Hun syns det er mye koseligere enn å dra seg ut i all slags vær for å høre på smell og se på lysene. 

Å få folk til å spis mindre kjøtt (ikke forby kjøtt, men spise mindre) er positivt på mange måter. Både med tanke på dyrevelferd, helse og klima. Ja vi bør også fokusere på å spise mindre av kjøtt fra utlandet og mer norskproduserte, men det er nå også et mål for mdg. Kortreist mat er en fanesak. Det går tross alt å ha to tanker i hode samtidig. Det er et faktum at folk kjøper mer av der de ser reklame for, så det er jo ikke helt bak mål. Ved å tillate produsenter å reklamer, som driver på en dyrevennlig møte og miljøvennlig, vil gjøre at folk kjøper mer av disse. Noe jeg syns er helt rett. Vi er rett og slett bortskjemte. Sitte å meske oss med kjøtt flere ganger i uken. Kjøpt på rema for en kilopris lavere enn avocadoen. Og av dyr som hele sitt liv har stått så trangt at de nesten ikke kan snu seg. På harde betonggulv. Med store smerter og et stressnivå som gjør at de spiser på seg selv eller andre. Alt for at vi skal få slafse i oss spareribs når enn vi måte ønske. Nei æsj så ekle vi er. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...