Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i alle år hatt DNB, men føler ikke lenger for å støtte pampeveldet deres. 
Har lyst til å støtte Sparebank1 siden de har lokalbank i mine hjemtrakter, men de er jo helt latterlig dyre? Gebyrer for absolutt alt, til og med transaksjoner i nettbanken? ALT koster. Noen med erfaringer med Sparebank1? 

Er det Sbanken som fortsatt kommer best ut? 
Nesten så det irriterer meg litt at det er så lite gebyrer hos DNB, for jeg har virkelig lyst til å droppe dem. Men om jeg skal bruke hundrevis i mnd på gebyrer hos konkurrenter så orker jeg jo ikke det. 

Anonymkode: 89258...85b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt sbanken i alle år og er veldig fornøyd. Ingen gebyr og generelt god hjelp fra kundeservice om det skulle være noe. Eneste jeg «savner» (nå har ikke jeg hatt annen bank da, men) er bilde på visakortet. Men jeg har sertifikat som id. Også er de litt strenge med lån har jeg hørt. 

Anonymkode: 32abb...854

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har i alle år hatt DNB, men føler ikke lenger for å støtte pampeveldet deres. 
Har lyst til å støtte Sparebank1 siden de har lokalbank i mine hjemtrakter, men de er jo helt latterlig dyre? Gebyrer for absolutt alt, til og med transaksjoner i nettbanken? ALT koster. Noen med erfaringer med Sparebank1? 

Nesten så det irriterer meg litt at det er så lite gebyrer hos DNB, for jeg har virkelig lyst til å droppe dem. Men om jeg skal bruke hundrevis i mnd på gebyrer hos konkurrenter så orker jeg jo ikke det. 

Folk må bli kvitt den "støtte den lokale banken" holdningen. Banken er ikke vennen din! De tjener penger på deg.
Sbanken har trolig den beste nettbanken mtp brukergrensesnitt, de har dessverre ikke den beste renten på boliglån.

Endret av blazer
Skrevet

Jeg har sparebank 1. 

Har ikke merket noe til gebyrer. Ville helst brukt sbanken, men vil ha felles konto med mannen, så da må vi være enige. 

Gjest Mr Bergen
Skrevet (endret)

Jeg har brukt sbanken i alle år og er veldig fornøyd. Ingen gebyr og generelt god hjelp fra kundeservice om det skulle være noe. Eneste jeg «savner» (nå har ikke jeg hatt annen bank da, men) er bilde på visakortet. Men jeg har sertifikat som id. Også er de litt strenge med lån har jeg hørt. 

Anonymkode: 32abb...854

Mener å ha hørt at alle banker har sluttet eller kommer til å slutte med bilde på bankkortet, vet at Sbanken var tidlig ute med å sløyfe dette. Selv er jeg lojal mot Sbanken: Gebyrfrie, enkel nettbank og ikke tekniske problemer. Det eneste gebyret er årsavgift på bankkortet på 295, men det tror jeg alle banker tar på debetkort

Endret av Mr Bergen
AnonymBruker
Skrevet
Mr Bergen skrev (1 time siden):

Mener å ha hørt at alle banker har sluttet eller kommer til å slutte med bilde på bankkortet, vet at Sbanken var tidlig ute med å sløyfe dette. Selv er jeg lojal mot Sbanken: Gebyrfrie, enkel nettbank og ikke tekniske problemer. Det eneste gebyret er årsavgift på bankkortet på 295, men det tror jeg alle banker tar på debetkort

Jeg har debetkort uten årsgebyr.

Anonymkode: 9d4c9...1a3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
blazer skrev (2 timer siden):

Folk må bli kvitt den "støtte den lokale banken" holdningen. Banken er ikke vennen din! De tjener penger på deg.
Sbanken har trolig den beste nettbanken mtp brukergrensesnitt, de har dessverre ikke den beste renten på boliglån.

Sbanken har en helt elendig nettbank! Sparebank1 har den beste. Sbankens er bedre enn DNB og danske bank, men den er fremdeles dårlig.. 

Anonymkode: 127fb...cec

AnonymBruker
Skrevet

Sbanken er grei så lenge en har en forholdsvis enkel økonomi. Sidesikring av lån fx, det ble for vanskelig for de.  Billån var også litt trøblete synes jeg å huske. 

Anonymkode: e2344...d83

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Sbanken, men jeg har en veldig enkel økonomi og ingen lån hos dem. Men kundeservice er veldig bra, spesielt chattefunksjonen er utrolig praktisk og de svarer godt og raskt. Jeg liker nettbank-appen deres godt. De har heller ingen gebyrer for kjøp i utlandet, og jeg betaler ikke for å ha bankkort der.

Anonymkode: 03f3c...12c

AnonymBruker
Skrevet

Sbanken uten tvil. Har hatt den side 99. Har også brukt DnB, danske bank og sparebanken sør pga huslån. Sbanken vinner hver gang. 

Anonymkode: 3456b...c81

AnonymBruker
Skrevet
blazer skrev (6 timer siden):

Uenig. Viktig å støtte lokale bedrifter (om det er bank eller annen bedrift) som gir millioner tilbake til lokalsamfunnet. 

Anonymkode: 80236...f54

AnonymBruker
Skrevet

Obos-bank er den beste dagligbanken jeg har vært borti. Er man obosmedlem, det koster kr200,- pr år, så er absolutt alle banktjenester helt gratis, inkl inntil to bankkort. Har ikke betalt en eneste krone i gebyr de siste tre årene. De er visst rimelige uten medlemskap også, men da er det ihvertfall gebyr på noe.

Anonymkode: 6fe56...aff

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.3.2021 den 18.56):

Uenig. Viktig å støtte lokale bedrifter (om det er bank eller annen bedrift) som gir millioner tilbake til lokalsamfunnet. 

Anonymkode: 80236...f54

Hvis jeg ønsker å støtte lokalsamfunnet gjør det det selv, ikke gjennom dyrere vilkår gjennom lokalbanken.
Men det er opp til hver enkelt :) Jeg kan anbefale å se litt utenfor horisonten, kan være mye penger å spare på å bytte bank.

Anonymkode: da956...062

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.3.2021 den 22.25):

Obos-bank er den beste dagligbanken jeg har vært borti. Er man obosmedlem, det koster kr200,- pr år, så er absolutt alle banktjenester helt gratis, inkl inntil to bankkort. Har ikke betalt en eneste krone i gebyr de siste tre årene. De er visst rimelige uten medlemskap også, men da er det ihvertfall gebyr på noe.

Obos har rimelig heftige gebyrer på alt som har med boliglån, også dårlig rente.
Men ellers virker det som en tipp topp bank for hverdagslige banktjenester.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Obos har rimelig heftige gebyrer på alt som har med boliglån, også dårlig rente.
Men ellers virker det som en tipp topp bank for hverdagslige banktjenester.

Det var jo hverdagslige banktjenester/dagligbank som var spørsmålet og det var det jeg svarte på. De har også god rente både på brukskonto og sparekonto, men huslånet har jeg et annet sted. 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler ikke Nordea. Nettbanken er helt elendig, den har vært lik siden de fikk nettbank for femten år siden. De har klart å gjemme bort kontoutskriften, og tar gebyrer som kun spesifiseres på kontoutskriften som man altså ikke har tilgang til. Svindel.

Anonymkode: 14e80...892

AnonymBruker
Skrevet

Brabank

Anonymkode: 9d4c9...1a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...