Gå til innhold

Kjæresten min jobber i en stor bank, vil ikke gi meg ansattebetingelser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min jobber i en stor bank som fast ansatt, mog har derfor tilgang til svært god rente på boliglån. Han eier ikke egen bolig, men jeg eier egen bolig. Han er spektisk til å legge om lånet mitt til ansattebetingelser i banken hans, fordi han vurderer å selv å kjøpe noe eget.... Det ville spart meg kr. 2500 hver måned hvis han gjør det.

Anonymkode: db1eb...270

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som du selv skriver. Han vurderer å kjøpe noe eget. Vil ha da få ansettelsebetingelsene to ganger? Hvorfor skal han da tape penger i så tilfelle?

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Helt urimelig forventet av deg. Du jobber ikke der, så skjerpings. Søk rundt selv etter bedre vilkår. 

Anonymkode: 7330a...9b4

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Har han lov til det da? Må han ikke kjøpe seg inn hos deg først? Du er jo ikke ansatt der. 

Anonymkode: 0e6e0...aac

• Liker 1
Skrevet

Mine ansattbetingelser fordrer at jeg er låntager/forsikringstager. Mannen nyter godt av å være med på lasset med meg. Men skal han kjøpe noe eget uten meg så får han ikke mine betingelser. På lik linje som jeg feks ikke får hans fagforeningsbetingelser om jeg ber om tilbud hos noen andre.

• Liker 9
Skrevet

Du er ikke ansatt i den banken. 
Han eier ikke din bolig.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Husk at han også fordelsbeskattes for den gode renten han får gjennom jobben. Hvis han hadde gjort dette hadde han sponser en del av dine rentebesparelser.

Anonymkode: 10791...779

• Liker 2
Gjest Rocka69
Skrevet

For det første så vil han ikke ha autorisasjon til å gjøre det dette i utlånsystemet (og dette vil også kontrolleres av andre). Eller han faktisk legge deg inn som ansatt i HR-systemet, det vil han ikke klare.

Og om han fysisk klarer det, så blir det oppdaget - og da blir han avskjediget på sekundet (og bært ut av sikkerhetsfolk og politi). Og har transaksjonene blitt gjennomført, vel les paragrafene følgende Straffeloven (371, 372, 373, 374, 387, 388, 390, 391). Så skjønner du at både du og ham, kan havne i fengsel i flere år. Og du vil aldri få lån igjen. Det samme vil ikke han, og vil heller ikke få jobb i bank eller plasser der det innebærer at han har med penger å gjøre.

Så hvis du vil beholde ham som kjæreste, kanskje fremtidig ektemann - så starter du å holde kjeft om dette overfor ham! Eller så vil han dumpe deg før du ødelegger livet hans. Skjerp deg!

AnonymBruker
Skrevet

Lurte du på noe, eller er dette bare en Public Service Announcement? Bare nysgjerrig, siden ikke trådtittelen eller HI inneholder noen spørsmål.

Anonymkode: 3e1cd...20a

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Han er spektisk til å legge om lånet mitt til ansattebetingelser i banken hans, fordi han vurderer å selv å kjøpe noe eget.... 

Anonymkode: db1eb...270

Hvorfor er han skeptisk til det? Hva sier regler og vilkår om å gi ansattbetingelser til samboer av ansatt, hvor den ansatte ikke er lånetaker?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor er han skeptisk til det? Hva sier regler og vilkår om å gi ansattbetingelser til samboer av ansatt, hvor den ansatte ikke er lånetaker?

Svaret står lengre opp i tråden.

Anonymkode: 5b0bc...51c

Skrevet

Det skulle tatt seg ut om ansatte i banken ga ansattebetingelser til alle de liker trynet på. Du er ikke ansatt i banken, så hvorfor forventer du å få ansattes frynsegoder?

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...