AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #1 Del Skrevet 19. mars 2021 Hvorfor heter det "en hån" i Norge, mens det heter "ett hån" i Sverige? Begge kommer jo fra lavtysk. Anonymkode: 14330...1c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #2 Del Skrevet 19. mars 2021 Det heter ikke en hån i norge. Det heter ei håne. Anonymkode: 3cab9...4b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #3 Del Skrevet 19. mars 2021 Ok, men det er flere ord du vil finne denne forskjellen på. Selv innad i norske dialekter og mellom bokmål og nynorsk vil du oppdage det samme.. Anonymkode: c4985...af6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #4 Del Skrevet 19. mars 2021 Jeg ser i ordboka at du har rett, men jeg sier da vitterlig "det er et hån mot folket at..." Det føyer seg inn i rekken av ord som jeg trodde var intetkjønn, men som egentlig er hankjønn. (Kompliment er et annet av disse ordene) Anonymkode: a7a20...c9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 19. mars 2021 #5 Del Skrevet 19. mars 2021 (endret) Fordi svensk er ett annet språk enn norsk.....også et det motsatt. Ett hån på norsk og en hån på svensk. Endret 19. mars 2021 av AthenaRavenLuna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #6 Del Skrevet 19. mars 2021 Catalina Culès skrev (2 timer siden): Fordi svensk er ett annet språk enn norsk.....også et det motsatt. Ett hån på norsk og en hån på svensk. Oi. Her har du nok bommet. Anonymkode: 3cab9...4b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #7 Del Skrevet 19. mars 2021 Catalina Culès skrev (5 timer siden): Fordi svensk er ett annet språk enn norsk.....også et det motsatt. Ett hån på norsk og en hån på svensk. Jeg trodde også det var "et hån", men ordboka sier at det er feil. Anonymkode: a7a20...c9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå