AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #1 Skrevet 19. mars 2021 Er det sånn over alt i store foretak? At avdelinger nedover i systemet må slå alarm om hvor kritisk arbeidssituasjonen/bemanningen/kundeoppfølgingen etc er? Ellers blir vi glemt og ledelsen fokuserer på de avdelingene som melder om kriser. Jeg regner ikke med at det sitter ledere i store foretak her på kg som kan svare av egen erfaring. Men hva tror dere andre? Anonymkode: d33b9...d43
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #2 Skrevet 19. mars 2021 Jobber på en av Norges største arbeidsplasser og her må man virkelig skrike ut. Er ikke leder, men har sett at leder i årevis har påpekt diverse som må på plass for å sikre en god drift. Når man først får avvik på seg utenfra, og kritikk fra de høyere opp i systemet om at saker ikke er på plass, først da er det håp om å få ordnet noe. Da har man varslet i årevis om forholdene. Nesten komisk. Anonymkode: 869de...d0a
tangent Skrevet 19. mars 2021 #3 Skrevet 19. mars 2021 Høres altfor vanlig ut. Med begrensede ressurser blir det mye brannslukking og lite utvikling. Så da er det de som skriker om problemene som blir hørt.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #4 Skrevet 19. mars 2021 Selvfølgelig må dere melde fra om utfordringene, ellers er det umulig for de lenger opp i systemet å fange det opp. Jeg regner med at leder for avdelingen har noen form for samhandling/rapportering oppover i systemet, hvor de kan melde fra om avvik eller utfordringer med å få utført oppgavene innenfor gjeldende budsjett. Anonymkode: 95b72...f10
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #5 Skrevet 19. mars 2021 Glemte å legge til at de utfordringene vi har selvsagt ikke er noen kriser. Det er bare hverdagslige utfordringer som dessverre må overdrives oppover i systemet, ellers blir vi glemt. Litt som i fotball. Hvor en som blir taklet må overdrive smertene voldsomt, ellers får han ikke frispark. Anonymkode: d33b9...d43
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #6 Skrevet 19. mars 2021 Ja, sånn er det ofte. Ikke nødvendigvis alle steder, men mange, hvertfall der jeg har jobbet tidligere. Viktig med en god leder som evner å være høyrøstet samtidig som man er saklig og argumenterer godt for seg. Det er det ikke alle ledere som kan, og da blir det lite ressurser. Anonymkode: 9de9c...54d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå