Gå til innhold

Fikk dere skattemeldingen på samme dag som i fjor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har fått skattemeldingen, fikk dere den på samme dag som i fjor? Eller når fikk dere den i fjor?

Anonymkode: 7420d...7d6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I fjor fikk jeg skattemeldingen på dag 2 av utsendelsene. I år har jeg enda ikke fått. 

Er det forresten noen som vet om skattemeldingen blir sendt ut i helg? 😊

Anonymkode: bc5e7...433

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tåpelig system, det lange intervallet på 3 uker er helt hinsides. Før fikk alle samtidig og systemene kræsjet så derfor skal de dra dette ut i 3 uker? Finnes det ikke en mellomting?

argh..

svar til ts: jeg fikk på dag 1 i fjor, i år har jeg ikke fått enda...

Anonymkode: e09e1...b08

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei, fikk den 23. i fjor, i år fikk jeg den 17.

Anonymkode: e08fe...f4c

AnonymBruker
Skrevet

Fikk siste dagen i fjor, dag to i år.

Anonymkode: 513cf...b30

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tåpelig system, det lange intervallet på 3 uker er helt hinsides. Før fikk alle samtidig og systemene kræsjet så derfor skal de dra dette ut i 3 uker? Finnes det ikke en mellomting?

argh..

svar til ts: jeg fikk på dag 1 i fjor, i år har jeg ikke fått enda...

Anonymkode: e09e1...b08

Jepp. Det er så forbanna teit at det er umulig å forstå. Man blir gående å vente i ukesvis, mens andre rundt deg både har fått skattemeldingen OG har fått oppgjøret FØR at du får din skattemelding. Om du får oppgjøret etter 2 uker, eller i juni, eller september, eller oktober.... ja nei det er det ingen som vet! 

Det er heller ingen logikk bak utsendingene. Hadde det i det minste vært alfabetisk, slik at du visste hvilken dag din kom på, så hadde det i det minste opplegget vært mulig å forstå. 

Og hvorfor i all verden trenger dem 3 uker på noe dem klarte å gjøre på samme dag før? Greit nok at systemet knelte noen timer, men etter noen timer så hadde det roet seg og alle fikk tilgang! 

Jeg fikk på siste dag i fjor, og jeg antar at jeg er i den puljen i år også. For det er så typisk! 

Anonymkode: df0cb...1a9

• Liker 6
Skrevet

De som får skattemeldingen sist, får de en senere frist å levere på enn de som får den først? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jepp. Det er så forbanna teit at det er umulig å forstå. Man blir gående å vente i ukesvis, mens andre rundt deg både har fått skattemeldingen OG har fått oppgjøret FØR at du får din skattemelding. Om du får oppgjøret etter 2 uker, eller i juni, eller september, eller oktober.... ja nei det er det ingen som vet! 

Det er heller ingen logikk bak utsendingene. Hadde det i det minste vært alfabetisk, slik at du visste hvilken dag din kom på, så hadde det i det minste opplegget vært mulig å forstå. 

Og hvorfor i all verden trenger dem 3 uker på noe dem klarte å gjøre på samme dag før? Greit nok at systemet knelte noen timer, men etter noen timer så hadde det roet seg og alle fikk tilgang! 

Jeg fikk på siste dag i fjor, og jeg antar at jeg er i den puljen i år også. For det er så typisk! 

Du får melde deg på post og tilby Skatteetaten hjelp, og forklare dem hvordan de skal gjøre det. De setter sikkert pris på at en ekspert kommer dem til unnsetning 😂

Anonymkode: f126e...73e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Hollie skrev (3 minutter siden):

De som får skattemeldingen sist, får de en senere frist å levere på enn de som får den først? 

Nei

Anonymkode: 24659...b50

AnonymBruker
Skrevet
Hollie skrev (2 minutter siden):

Nei alle lønnstakere og pensjonister har frist til 30/4. Men det kan enkelt søkes utsettelse til 31/5.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk den første dagen i fjor, i år kom den i dag.

Anonymkode: 5e8f0...c6c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du får melde deg på post og tilby Skatteetaten hjelp, og forklare dem hvordan de skal gjøre det. De setter sikkert pris på at en ekspert kommer dem til unnsetning 😂

Skulle definitivt gjort det bedre enn slik dem holder på nå.

AnonymBruker
Skrevet

Forresten, jeg fikk min nå kl 1130! Bra system, dette nye opplegget! Knallbra! :fnise:

Sendt inn har jeg også gjort! Så nå får jeg vel utbetalingen før sistepuljen får sin skattemelding... :Knegg:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke forstå hva som er problemet om man får skattemeldingen nå eller om en uke. Er man så avhengig av pengene  bør man heller justere skattetrekket sitt. 

Anonymkode: 1ea45...ca0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om de sender ut i helgen?

Anonymkode: 6072e...e04

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg skjønner ikke problemet. Man bør jo ha så pass kontroll på økonomien at man vet hvordan resultatet blir og justerer skattekortet etter det. 

Om jeg får 100-lappen jeg har til gode nå eller i juni har veldig liten betydning for min økonomi.

Anonymkode: 2647b...f5b

AnonymBruker
Skrevet

I fjor fikk jeg samme dagen som dem sendte ut, i år har ikke jeg fått enda. 

Anonymkode: 690c7...a8e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg skjønner ikke problemet. Man bør jo ha så pass kontroll på økonomien at man vet hvordan resultatet blir og justerer skattekortet etter det. 

Om jeg får 100-lappen jeg har til gode nå eller i juni har veldig liten betydning for min økonomi.

Anonymkode: 2647b...f5b

Jeg vet alltid hvordan skatteoppgjøret mitt ender.

Men synes fortsatt at praktiseringen rundt fordeling av skattemeldingen har altfor uforståelig stort intervall med sine 22 dager, og setter folk unødvendig lenge på ventebenken. Folk liker faste datoer! Og alle brukte å få på samme dato før. Man skulle tro at den praksisen enda lot seg gjøre. Hva med å investere i noen ekstra servere, kanskje?

Jeg synes også at praktiseringen rundt utbetalinger er elendig. Får du pengene i april, juni, august eller oktober? Faen vet! Dessuten så har Skatteetaten en renteprosent på 0, så pengene som man skal få igjen taper seg på konto til Staten fordi dem har et ubrukelig system som forskjellsbehandler folk. 

Mange bruker ekstra skattetrekk for ekstra sparing til bestemte formål. F.eks ferieformål eller større oppussinger sommeren etter. OK, vi er sikkert enig i at det er en økonomisk elendig sparemetode, men det brukes likevel. Da er det ugunstig å plutselig havne i en annen utbetalingspulje enn "normal", som er juni. Mange har gått på en smell her, og ikke fått pengene i september eller oktober. Det var den ferien eller oppussingen! 

Det skal være fullstendig mulig å gi alle samme datoer på alt. Vi snakker om et byråkratisk system som er mye automatisert, i tillegg til det enorme ansattetallet på 7500 personer i Skatteetaten. En sidenote: Skal man følge medianlønn så koster det 4,2 milliarder i avlønninger til ansatte i Skatteetaten.
Da må man kunne forvente noe fra dem også! 

• Liker 3
Skrevet

Jeg fikk den ikke før i juni i fjor. I år fikk jeg den på dag 2. 

Jeg har hatt elektronisk skattemelding i mange år. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk den første dagen i fjor, dette året venter jeg enda. 

Anonymkode: 5aa8e...e3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...