Gjest noendukjenner Skrevet 19. mars 2021 #1 Skrevet 19. mars 2021 Hei. Jeg skal søke meg inn på høyere studier nå til høsten og lurte på om det er noen som har søkt om tidlig opptak før? Jobber for tiden i en klesbutikk der jeg har oppsigelsestid på to mnd, men er usikker på om det er en "gyldig nok" grunn til å få svar tidligere.. I tillegg er jeg veldig stresset over å finne en plass å bo mtp. at en får svar så tett opp til skolestart. Noen som har erfaringer/gode tips?
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #2 Skrevet 19. mars 2021 Fristen for å søke tidlig opptak for studier til høsten var 1. mars. Har du søkt innen fristen? Hva har du søkt på? Anonymkode: 39fe8...5b9
Gjest noendukjenner Skrevet 19. mars 2021 #3 Skrevet 19. mars 2021 Ja jeg søkte sånn for en mnd siden og har lagt inn alle nødvendige dokument. Har søkt journalistikk på Oslomet! Er sykt usikker på om jeg faktisk kommer inn. Det laveste snittet i fjor var på 4,6 og jeg har 4,8.. Så føler det blir risky å bare satse på at jeg kommer inn der. Har søkt andre plasser også da, men vil aller helst inn i Oslo 🤪
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #4 Skrevet 19. mars 2021 14 minutter siden, noendukjenner said: Ja jeg søkte sånn for en mnd siden og har lagt inn alle nødvendige dokument. Har søkt journalistikk på Oslomet! Er sykt usikker på om jeg faktisk kommer inn. Det laveste snittet i fjor var på 4,6 og jeg har 4,8.. Så føler det blir risky å bare satse på at jeg kommer inn der. Har søkt andre plasser også da, men vil aller helst inn i Oslo 🤪 Det skal være med overveiende sannsynlighet at du hadde kommet inn for at skolen skal akseptere deg for et tidlig opptak, med et snitt litt over fjorårets laveste, hadde jeg ikke håpt for mye da snittene forventes å øke for hvert år🙄 Anonymkode: 7b10c...20c
Gjest noendukjenner Skrevet 19. mars 2021 #5 Skrevet 19. mars 2021 Så du mener at jeg ikke burde søkt om tidlig opptak?
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #6 Skrevet 19. mars 2021 Du kan alltids søke, men det er en fare for at du får nei. Du har god tid når du får svar på opptak. Enkelte studieboliger kan du søke på og akseptere tilbudet når du har fått studietilbud. De aller fleste arbeidsgivere vil også godta en ev. kortere oppsigelsestid for flytting til studiested, så bare lever oppsigelsen når du får tilbudet. Anonymkode: ae7dd...a97
Gjest noendukjenner Skrevet 19. mars 2021 #7 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du kan alltids søke, men det er en fare for at du får nei. Du har god tid når du får svar på opptak. Enkelte studieboliger kan du søke på og akseptere tilbudet når du har fått studietilbud. De aller fleste arbeidsgivere vil også godta en ev. kortere oppsigelsestid for flytting til studiested, så bare lever oppsigelsen når du får tilbudet. Anonymkode: ae7dd...a97 Oooh jeg visste faktisk ikke det med studieboligene. Da ble jo alt litt mindre stressende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå