AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #1 Skrevet 19. mars 2021 Boliger er for dyrt nesten overalt. Må jeg skaffe meg en kjæreste jeg ikke liker? Anonymkode: 9d1ec...20d 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #2 Skrevet 19. mars 2021 Dette er en av de beste stedene i Oslo og billigste:' - Bydel Stovner, Alna, Grorud, Søndre Nordstrand. Her kan du kjøpe bolig til 60 kvm til 3 mil. Bygget før 2015. Desto mindre du har fremmedfrykt, da bør du holde deg unna. Anonymkode: e6a7a...c7f 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #3 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Boliger er for dyrt nesten overalt. Må jeg skaffe meg en kjæreste jeg ikke liker? Anonymkode: 9d1ec...20d Da må du kanskje bli sammen med en norsk mann 🙄 Men du kan jo fortsatt møte menn fra Midtøsten for sextreff uten at kjæresten din vet om det 🤫 Anonymkode: c2780...8de
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #4 Skrevet 19. mars 2021 Du må flytte ut på landet, ikke til et tettsted. Da kan du flytte mye kortere enn 2 timer fra Oslo, men fortsatt ha råd. Anonymkode: 321c7...985 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #5 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette er en av de beste stedene i Oslo og billigste:' - Bydel Stovner, Alna, Grorud, Søndre Nordstrand. Her kan du kjøpe bolig til 60 kvm til 3 mil. Bygget før 2015. Desto mindre du har fremmedfrykt, da bør du holde deg unna. Anonymkode: e6a7a...c7f «De beste»? Morsom du. De beste stedene kan ikke være billige. Anonymkode: aded6...dcf 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #6 Skrevet 19. mars 2021 Jeg bor en time fra Oslo. Her får du rekkehus og leiligheter fra 2 mill.. om du går to timer ut og har bil og kan pendle får du helt sikkert noe billigere Anonymkode: 828bf...80a
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #7 Skrevet 19. mars 2021 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=210396690 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=210973431 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=210559165 sånn. Det var ikke så vanskelig alt under to timer unna Oslo. Anonymkode: 828bf...80a 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #8 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=210396690 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=210973431 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=210559165 sånn. Det var ikke så vanskelig alt under to timer unna Oslo. Anonymkode: 828bf...80a Under en time under Oslo faltisk Anonymkode: 828bf...80a
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #9 Skrevet 19. mars 2021 Sjekk ut øvre Romerike. Eidsvoll, Hurdal, Nannestad. Mye billigere, 30-60min unna Oslo. Spesielt Hurdal. Jeg kjøpte mitt første hus der til 1,5 mill, og solgte for 2,2 mill 5 år senere. Anonymkode: 61aea...27b
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #10 Skrevet 19. mars 2021 Hvor mye penger har du? Det er jo da mye nærmere enn 2 timer fra Oslo, at boliger blir dramatisk billigere, vil jeg si. Tror grensa kommer på ca 1 time, så fremt det ikke er noe stor by i nærheten. F.eks. sørover, når du kommer nærmere Ski, blir det dyrere igjen. Men vestover, mot Holmestrand, er kjempe billig, og det tar 50 min med tog fra Holmenstrand til Oslo. Notodden, har du sett mot den? Det er også billige den veien, så lenge du kommer over de populære (og dyre) forstader av frammen som Konnerud. I Notodden kan du kjøpe et hus for 2 mil, og derifra kan du kjøre bil til Drammen/Konnerud, parkere, og ta tog videre, eller buss fra Konnerud da. Vil tro det kan også være mulig å pendle slikt, så lenge du har tid i hverdagen til det. Ja, og som mange påpekker, det er en del områder i selve Oslo som er også veldige billige. Slik som Stovner/Vestli, Søndre Nordstrand, og områdene bak og spesielt nærme E6 Sør i Oslo. Har du litt mer, så er Lier og rundt, eller Spikkestad, eller Sætre er alle veldig veldig hyggelige, og mye billigere enn Asker eller Lørenskog f.eks. Anonymkode: 8ae87...f81
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #11 Skrevet 19. mars 2021 Er så utrolig glad for at jeg har råd til å bo i byen og slipper å flytte ut på landet 🤩 Anonymkode: 0e5a1...9ed 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #12 Skrevet 19. mars 2021 Her ute i Hurum er det mange som pendler inn til Oslo. Ikke så dyre boliger heller 😊 Anonymkode: 5edb0...967 2
Spell Skrevet 19. mars 2021 #13 Skrevet 19. mars 2021 2 timer ut at Oslo. Vil det si pendling 4 timer pr dag? 😳 Med kollektiv tar pendling ofte lenger tid enn det folk sier er så og så lang tid unna Oslo med BIL. I rushen vil jo bil ta mye lenger tid det også. Med mindre du bosetter deg rett ved togstasjonen, og jobben ligger like ved togstasjonen, så tar pendlingen en del mer tid enn bare reisetiden med tog.... Vi ser på bolig i Osloområdet nå pga jobb og studier, og vi vil si at 1 1/2 time hver vei i rushen vil være maks for oss. Og da har vi sett at det faktisk ikke er veldig langt unna vi kan bo. Pga katter vil vi ha rolige uteområder, og kan ikke bo midt i sentrum der togstasjonen ligger heller. Om vi blir avhengig av 2 biler, så vil det vi sparer på å bo lenger unna ikke være veldig lønnsomt egentlig. Og kollektiv er ikke veldig billig det heller.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #14 Skrevet 19. mars 2021 Jeg tar toget fra Åneby, tar 30 min. Bor på 100 kvadrat, naboen solgte lik bolig til 2,8 mill. Trenger ikke bil en gang. Frihet! Anonymkode: 75388...41c
Illuminatum Skrevet 19. mars 2021 #15 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Boliger er for dyrt nesten overalt. Må jeg skaffe meg en kjæreste jeg ikke liker? Anonymkode: 9d1ec...20d Her er f eks i Mysen https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=210883721
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #16 Skrevet 19. mars 2021 Det er mye rimelig å finne i en to-timers radius rundt Oslo, så om du ikke har råd til det betyr det at du ikke har råd til å kjøpe bolig i det hele tatt. Da sparer du noen år og prøver igjen. Jeg bodde 3 år i Finnmark, da hadde jeg råd til å kjøpe utafor Oslo når jeg flytta nedover igjen. Om man bare vil, finner man en løsning. Anonymkode: aba36...76c
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #17 Skrevet 19. mars 2021 Det hadde vært lettere å hjelpe deg dersom du fortalte mer om hva slags budsjett og hvilke krav du har, TS. Ellers synes jeg at flere bør vurdere å bosette seg i de bydelene som en annen A.B. nevner: AnonymBruker skrev (14 timer siden): Dette er en av de beste stedene i Oslo og billigste:' - Bydel Stovner, Alna, Grorud, Søndre Nordstrand. Her kan du kjøpe bolig til 60 kvm til 3 mil. Bygget før 2015. Desto mindre du har fremmedfrykt, da bør du holde deg unna. Anonymkode: e6a7a...c7f Disse områdene er prisgunstige dersom man sammenligner med resten av Oslo. Det er mange fine områder innenfor disse bydelene. Det har også vært en veldig positiv utvikling i disse bydelene, men det har ikke hatt så stor innvirkning på boligprisene enda. Det kommer sannsynligvis til å gjøres store investeringer i lokaltogtilbudet gjennom Groruddalen (linje L1), i løpet av de neste årene. I første omgang blir det hyppigere avganger, på sikt tror jeg at reisetiden også kommer til å kortes veldig ned. Det kan gi potensiale for en grei boligprisvekst i de områdene som ligger i nærheten av togstasjonene på linja. Både i bydel Alna, Stovner og utover i Viken. Dersom jeg var førstegangskjøper med dårlig råd, ville jeg ha lett etter oppussingsobjekter langs den linja. 😉 Anonymkode: 39869...454 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #18 Skrevet 19. mars 2021 Hvor er det egentlig du har sett? Jeg er oppvokst omtrent 1 time nord for Oslo og der kan du kjøpe leiligheter til under 2 millioner og rekkehus til 2.5 Anonymkode: 23afe...8ab 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå