Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En kar som har vært bekjent av meg hele livet dro jeg på fest med. Vi havna til sengs den kvelden og siden har vi møttes. De første to ukene etterpå møttes vi kun som venner, før vi innså at vi begge var tiltrukket av hverandre. Siden det har vi egentlig møttes for sex og nærhet de siste to mnd😅 vi begge er enige om å kun være venner og at dette ikke er noe vi ønsker å bygge videre på. Dette har vi snakket mye om. Begge to har sagt at vi sliter med å ha sex med folk vi ikke er trygge på og har en slags følelsesrelasjon til. Men vi ble uansett enig om at dette er uforpliktende. 

På en fest for et par uker siden ble han supersjalu da jeg flørta litt med noen andre, og sa at han kanskje følte litt mer enn han hadde tenkt, jeg føler det samme. Jeg spurte han flere ganger om vi bare skulle slutte å rote rundt istede, siden han ikke var interessert i å få følelser, han sa at det ønsket han ikke. Vi måtte da snakke litt sammen dagen etterpå, der vi ble enige om å fortsette som før, men ikke ha sex med noen andre. 

Vi snapper seriøst hele døgnet når vi ikke er sammen, vi begge er øverst på hverandres lister. Men nå er jeg redd jeg føler mer enn han, han er veldig tilbakeholden og ønsker å fokusere på seg selv og sin psykiske helse.. det var min plan også helt til jeg traff han, men nå tenker jeg jo på fyren hele tiden. Jeg ønsker ikke avslutte, men jeg ser jo selv at jeg har falt pladask for han.. 

Han er heller ingenting å satse på.. både han og familien har mye bagasje, med tidligere problemer som rus, alkohol, psykisk helse.. nå er han ikke på det stadiet lenger, men han har det jo med seg. Men med følelsene mine for han driter jo i alt dette selvfølgeli... 

så jeg trenger sårt råd, hva skal jeg gjøre?!? 

Anonymkode: 1e965...718

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutt kontakten. Hvis du klarer å skyve følelsene til side, så handler det i realiteten bare om 2 måneder av ditt liv. Du vil klare deg fint! 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Å bli forelsket i en narkis er den enkleste og raskeste måten å bli en selv.

Så er det også ofte slik at mange utgir seg for å være ferdig med den delen av livet, når sannheten dessverre er en helt annen. Det kan være ett slags selvbedrag, for de fleste ønsker seg ett normalt liv og føler at om de presenterer hva de ønsker for seg selv som sannhet, så vil det bli enklere å komme dit. Beklageligvis så er det ekstremt sjeldent den veien det går. 

Bortsett fra det så har fyren sagt klart og tydelig i fra at dere ikke har en fremtid, og du burde høre på han. 

Anonymkode: 0dbf8...2dc

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke gjort det lett for deg selv. Tro meg, det vil bli en hard kamp. Men om du føler magefølelsen din sier at han er den rette, så gi det en sjanse. Dvs gi ham tid of se hvordan du kan være der for ham og støtte ham på veien mot å bli frisk.

Jeg har nemlig litt erfaring på området. Jeg var den personen som du beskriver for noen år siden. Slet med psykisk helse og litt rus. Ville ikke slippe potensielle kjærester inn på meg både fordi jeg hadde nok med å ta vare på meg selv, men også for å verne dem mot meg. Tenkte jeg. 

Så møtte jeg et stabeis som ikke ville gi meg opp. Han reddet kanskje livet mitt. Jeg er kanskje fortsatt en særing i dag, men lever et nokså normalt familieliv med samboer og barn.

Nå kan det jo for alt jeg vet være han her sliter mer enn jeg noen gang gjorde, men ville bruke meg som eksempel like vel. Livet er kort. Men samtidig langt nok til at du har tid til å gi ham litt av tiden din. Og hjelpe ham å finne troen på seg selv og bli et nytt og bedre menneske sammen med deg. Du finner fort ut om der ikke er håp. Og om ikke annet vil det å ha ham i livet ditt forbli en viktig livserfaring.

Anonymkode: de679...39d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Festet du under en pandemi? 

Anonymkode: 11894...727

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Han er heller ingenting å satse på.. både han og familien har mye bagasje, med tidligere problemer som rus, alkohol, psykisk helse.. nå er han ikke på det stadiet lenger, men han har det jo med seg. Men med følelsene mine for han driter jo i alt dette selvfølgeli... 

Hvorfor kan han ikke få en sjanse? Har han jobb? Eget sted å bo? 

AnonymBruker
Skrevet

Lytt til denne karen, det er han som vet best hvordan hans situasjon ser ut. Å være en slags reddende engel kan få enorme konsekvenser for ditt liv videre. Sannsynligvis er hans situasjon mye verre enn du aner, han er ikke ferdig med misbruket, og vil du virkelig leve i et av og på forhold hvor rusen hans dominerer hele hverdagen? Ser du for deg å oppdra barn under disse omstendighetene? Med bl.a. fare for å miste bana pga farens rusavhengighet?

Anonymkode: 6d427...9c1

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke rusmidler brukes?

Anonymkode: 76a87...5eb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.3.2021 den 2.33):

Festet du under en pandemi? 

Anonymkode: 11894...727

Er jo ikke nytt at folk gjør det da...

Anonymkode: 620af...e62

AnonymBruker
Skrevet

Unner du virkelig deg selv å bli involvert med en rusmisbruker? De er ustabile personer du ikke kan stole på? Vil du ha barn med en som kan kjøre i ruspåvirket tilstand med de rundt? Eller som kan reagere ut av det blå og bli voldelig foran både deg og evt barn? Hallo. Forstå verdien din og ikke kast bort tiden din på en som ikke er stabil. Du kan ikke forvente en fremtid med noen som er ustabil og rusavhengig. Løp mens du kan - helt seriøst. 

Anonymkode: 4ca10...7be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fyf noe så patetisk. 

Anonymkode: c8e4a...1c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei! Du ikke finne på å ta dette videre! Vær venner, siden har kjent hverandre en årrekke...back ut på best mulig måte- uansett hvor nydelig han som menneske ❤ 3 av mine søsken hadde rusproblemer over maaange år... Det ødelegger familier,skjønner du 🌷 To av de er døde.  Ikke gå der! Vær så snill. Vær en venn,utelat all sex! Mange av de har også hepatitt...nei - ikke utsett deg for NOE!!! Du skal ikke FIKSE han ! Det er en umulig oppgave,hvor du blir dratt ned i dragsuget psykisk. Mine søsken var de vakreste mennesker.  Det er en MØRK verden !

Anonymkode: da522...4e2

• Liker 2
Skrevet

"så jeg trenger sårt råd, hva skal jeg gjøre?!?"

Kom deg unna, slett han på sosiale media, blokker om du må men bryt kontakten umiddelbart og jobb deg igjennom det. Hver dag som går uten at du bryter bringer deg følelsesmessig nærmere ditt livs største tabbe.

AnonymBruker
Skrevet

Håper du vil høre på fornuft TS. Denne narkisen kommer aldri til p forandre seg for deg. Han vil sette rus, drama og lovbrudd foran deg. Hva skjer den dagen du er på besøk og politiet kommer på rassia fordi de veit han driver på?  

Eller dere går på gaten og dere blir stoppet av politiet fordi hunden markerer? 

Du utsetter deg selv for en risiko og den største risikoen er at du selv begynner å ruse deg.

Hva er fremtidsplanenen dine?  Hus,  barn osv... Glem det... 

Anonymkode: c5776...b9e

AnonymBruker
Skrevet

Er det dette livet du ønsker deg, TS?

Anonymkode: 5cc15...36e

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker du å sitte der med en sløv fyr som ruser seg?

Har flere venner som ruser seg, røyker alt fra hasj til tyngre stoffer. Noen er kjempegreie mennesker selvfølgelig, men utrolig turn off og kjedelig når det er dette som styrer livet deres... De har dårlig helse og lav levestandard. Bryr seg ikke om hvordan det ser ut rundt en, og bryr seg heller ikke mye om utseende   verken på seg selv eller andre, de omgir seg med alle så lenge de også ruser seg.

Om du er ei dame som er opptatt av å ta vare på deg selv osv og som ønsker noen som ser deg for den du er og vil gi deg det du fortjener, så burde du finne noe annet.

Anonymkode: 9ea63...2fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...