Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Et av spørsmålene er "kommer du til å overføre penger til utlandet?" . Det sto at kjøp i utenlandske nettbutikker er inkludert i dette. Hva skal jeg svare på spørsmålet? Jeg handler sjelden i utenlandske nettbutikker. Det er kun mulig å svare ja eller nei. Hva svarte dere?

Disse spørsmålene er noe alle får, fikk jeg inntrykk av. Det er fordi bankene skal avdekke hvitvasking.

Anonymkode: 69168...0f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

:lete: Det er DNB bank som spør. Har dere også opplevd feilmelding ved innlogging i DNB i løpet av de siste dagene?

AnonymBruker
Skrevet

Et av spørsmålene er "kommer du til å overføre penger til utlandet?"

Hallo? Jeg er jo ikke synsk heller. Skal jeg svare nei, når jeg ikke har planer om å handle på utenlandske nettbutikker og ikke har planer om å overføre penger til utlandet i andre anlednoinger?

AnonymBruker
Skrevet

Dette gjelder ikke nettbutikker mem bankoverføring til utenlandske kontoer. Hvis du ikke har planer om det nå så svarer du nei. Trenger du det en gang i fremtiden så ringer du dem og de aktiverer overføringsmulighetene. 

Anonymkode: ffbcb...4f4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg svarer nei. Jeg har skjønt det slik at det er bankoverføringer, ikke betalinger. Jeg mener det har stått en beløpsgrense også hos meg - altså om jeg skal overføre mer enn kr. X til utlandet.

Anonymkode: 62ae7...fd1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så ikke noe om at det gjelder kjøp i utenlandske nettbutikker, så jeg svarte bare nei. Har handlet masse i utenlandske nettbutikker etter det, og det har ikke skjedd noe. 😛

Anonymkode: e2cdc...348

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det handkler om overføringer, ikke kjøp og betalinger. De lurer ikke på om du skal handle i nettbutikk, de lurer på om du skal sende 200 000 til din "kusine" i sør amerika 

Anonymkode: bd837...b73

• Liker 3
Gjest Smeltemann
Skrevet

Jeg svarte ja da jeg har mange transaksjoner fra utlandet.  

AnonymBruker
Skrevet

Takk for hjelpen! 🌻

Jeg svarte nei på spørsmålet som ordrett er "Jeg kommer til å overføre penger til eller betale med kort i utlandet (inkludert netthandel):"

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Et av spørsmålene er "kommer du til å overføre penger til utlandet?" . Det sto at kjøp i utenlandske nettbutikker er inkludert i dette. Hva skal jeg svare på spørsmålet? Jeg handler sjelden i utenlandske nettbutikker. Det er kun mulig å svare ja eller nei. Hva svarte dere?

Disse spørsmålene er noe alle får, fikk jeg inntrykk av. Det er fordi bankene skal avdekke hvitvasking.

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Takk for hjelpen! 🌻

Jeg svarte nei på spørsmålet som ordrett er "Jeg kommer til å overføre penger til eller betale med kort i utlandet (inkludert netthandel):"

Dette er to ganske forskjellige spørsmål.
Jeg selv handler sjeldent hos utenlandske nettbutikker, og overfører aldri ellers penger til utlandet.
Men jeg drar da på ferie, gjerne flere ganger i året, til utlandet.
Så på spørsmål om overføring hadde jeg sagt nei, men hadde svart ja på at jeg hadde tenkt bruke kortet mitt i utlandet.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Min bank har også nettopp bedt meg svare på dette og det spørsmålet inneholdt ikke noe som kunne forstås som netthandel i butikk. Jeg oppfatter ikke å handle i en utenlandsk nettbutikk som å overføre penger eller betale med kort i utlandet.

Nå hadde min bank uansett delt dette spørsmålet - slik at handel med kort i utlandet stod for seg selv.

Gjest Airman
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.3.2021 den 0.29):

Jada om hvem du evt skal sende penger til og hvem du får fra osv osv nye regler fra myndighetene.. De gir seg ikke før de er inne i hjemmet ditt, det er de vel egentlig allerede iform av  korona reglene.. Ikke mer enn 5 i hver husstand osv. Vi har aldri noensinne vært mer kontrollert og overvåket i Norge som vi er nå, ikke engang i 40-45.

AnonymBruker
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for hjelpen! 🌻

Tuller du? Selvsagt skal svare ja når det står inkludert netthandel. Det er no helt annet enn å overføre penger til utlandet slik mange banker spør om i eget spørsmål... Spiller ingen rolle o du handler 1 gang i året eller 1000. Jeg forstår ikke at det var tvil en gang når spørsmålet er så åpenlyst. 

Anonymkode: bd837...b73

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...