Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vær gode mot hverandre, vis barmhjertighet så dere tilgir hverandre, likesom Gud har tilgitt dere i Kristus!
Efeserne 4:32 NB
https://bible.com/bible/102/eph.4.32.NB

Anonymkode: 2a563...397

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja la oss for all del framstille det som at alt i bibelen er vakkert og fint, la oss ignorere all ondskapen som også står i bibelen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

koran > bibelen

Anonymkode: 6d9aa...d13

AnonymBruker
Skrevet
Aragorn ll Elessar skrev (2 minutter siden):

Ja la oss for all del framstille det som at alt i bibelen er vakkert og fint, la oss ignorere all ondskapen som også står i bibelen.

Du kan ikke dømme Gud utifra gamle testamentet. Konsentrer deg om det nye.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

hvorfor ikke? skjønte gud at han tok feil i det første testamentet? pfft litt av en gud

Anonymkode: 6d9aa...d13

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg dømmer Gud på samme måte som jeg dømmer Donald Duck

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er agnostiker. Bare fordi jeg føler det er arrogant å si at man vet noe som helst om hva som skjer etter man dør. Personlig så tror jeg ikke det finnes en Gud, men jeg synes fortsatt det er mye visdom i Bibelen. Jeg tror Bibelen ble skrevet av menn som hadde forstått mye om livet og rett og galt. Det står mye rart i den boken, men jeg tror at om du følger de 10 bud så vil du ha et bedre liv(himmelen) istededen for dit personlige helvete.

Anonymkode: 626eb...c46

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri sagt at dere skal mene noe som helst 🤦😄🤭✌️

• Liker 1
Gjest noendukjenner
Skrevet
Aragorn ll Elessar skrev (2 timer siden):

hvor står der ondskap?

Gjest Airman
Skrevet

Hva var den allmektige guds intensjon ved å skape dinosaurene tro 

Gjest Airman
Skrevet

Han utslettet dinosaurene og gikk i tenkeboksen noen millioner år.. 

AnonymBruker
Skrevet
Airman skrev (17 minutter siden):

Han utslettet dinosaurene og gikk i tenkeboksen noen millioner år.. 

Anonymkode: 15738...209

AnonymBruker
Skrevet

Veldig fin og vakker den historien om dei barna som mobbet en skallet man , og gud sendte to bjørner for å drepe de i Andre Kongebok ❤️ 

23 Fra Jeriko dro profeten opp til Betel. Mens han var på veien, kom noen smågutter ut av byen. De gjorde narr av ham og ropte: «Kom deg vekk, din flintskalle! Kom deg vekk, din flintskalle!» 24 Da han snudde seg og fikk se dem, forbannet han dem i Herrens navn. Og to bjørner kom ut av skogen og rev i hjel førtito av barna.

Anonymkode: 5a253...210

Skrevet

Med ekstremt ateistiske foreldre som rakket ned på alt av religion ble opprøret mitt å lese i bibelen selv om jeg er agnostiker. Mye fint, men mye som kan misbrukes i gale hender

• Liker 1
Gjest Airman
Skrevet

Må avlive en myte, bibel betyr ikke rettesnor, det betyr boksamling. Bibelen er en samling av ulike forskjellige bøker med forskjellige forfattere. Dessverre er det vanskelig å ettergå både forfatterne og hovedpersonene i bøkene, for det er bare fornavn, som i en skjønnlitterær novelle. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er oppvokst som pinsevenn, og i min menighet lå det et frivillig-tvang krav om at Bibelen måtte leses og studeres. Så det gjorde jeg, flere ganger. Enkelt sagt: Jeg vet godt hva som står i Bibelen. Den er full av motsigelser, harde bud og vonde menneskeskjebner, og det henger ikke på greip med dette kjærlige bildet kristne maler av Gud. "Jo, men les Det Nye Testamentet, det er det som gjelder" sier de kristne. Hvorfor er da Det Gamle Testamentet med i Bibelen? Og hvorfor er det den største delen av Bibelen? Hvorfor velger man ut kun det som passer en selv, og ikke følger Bibelen til punkt og prikke?

Det var disse tankene som gjorde at jeg ga meg som kristen. Dobbeltmoralen. Jeg tror det finnes noe guddommelig, men det er ikke den Gud'en som Bibelen beskriver. Bibelen beskriver en ganske sadistiske Gud. Det står svart på hvitt over flere tusen sider. Så les din Bibel, HELE Bibelen, før du trer den over hodet på andre. 

Anonymkode: ee9d7...f32

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mye fint i alle de hellige bøkene til verdens religioner, hvorfor begrense seg til bibelen?

Mye fælt i dem alle også. 

Poenget er, bibelen er ikke så spesiell i den store vrimmelen. Hvis man interesserer seg for den slags må man lese dem alle, ikke utpeke bibelen som noe spesielt. 

Anonymkode: 52636...9bc

Skrevet
Aragorn ll Elessar skrev (4 timer siden):

Jeg dømmer Gud på samme måte som jeg dømmer Donald Duck

Hvorfor i all verden skal du dømme Donald Duck ? 

Nå vet jeg ikke hva intensjonen din er her, men sitter med følelses at du fisker innleggspoeng fra de andre som også misliker religion. Kan huske at du satt og latterliggjorde kristne i en annen tråd her..

"Det du ikke vil at andre skal gjøre mot deg, det skal du heller ikke gjøre mot andre""

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mye fint i alle de hellige bøkene til verdens religioner, hvorfor begrense seg til bibelen?

Mye fælt i dem alle også. 

Poenget er, bibelen er ikke så spesiell i den store vrimmelen. Hvis man interesserer seg for den slags må man lese dem alle, ikke utpeke bibelen som noe spesielt. 

Anonymkode: 52636...9bc

Når man er kristen leser man ikke andre bøker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...