Gå til innhold

Handelsekspert: de forstår ikke hva de gjør

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå var det jo NHO og Norsk Industri som fikk diktere innreisereglene i fjor høst og vi så jo alle hvordan det gikk med tanke på importsmitte. For å være helt ærlig tror jeg det greit at det ikke sitter en masse økonomer og bestemmer smitteverntiltakene.

• Liker 7
Skrevet

Uenig ... de tenker på alle de som får økonomien sin ødelagt pga at vi er ett land med nesten ikke helsekapasitet til å klare en pandemi med 0,12% dødelighet 

• Liker 2
Skrevet
Ukjent. skrev (19 timer siden):

Enig i dette. Tror ikke det sitter en eneste økonom i den gruppen som bestemmer tiltakene. De virker å være fullstendig i sin egen koronaboble fjernt fra virkelighet og konsekvenser. 

https://www.nettavisen.no/okonomi/handelsekspert-odd-gisholt-med-kraftig-advarsel-de-forstar-ikke-hva-de-gjor/s/12-95-3424103516

Uansett hvor uenig jeg er i hverdagspolitikken til AP, må jeg si jeg savner Jens akkurat nå. Ser ikke for meg at økobomen Jens hadde ført en så arbeidslivfiendtlig politikk begrunnet i smittevern.

• Liker 2
Skrevet
PetterKanin skrev (14 minutter siden):

Uansett hvor uenig jeg er i hverdagspolitikken til AP, må jeg si jeg savner Jens akkurat nå. Ser ikke for meg at økobomen Jens hadde ført en så arbeidslivfiendtlig politikk begrunnet i smittevern.

Jens hadde hatt vett til å verne om arbeiderne i samfunnet. At ikke flere protesteres på at det innføres tiltak som sender hundretusener ut i permittering er en stor gåte. Tiltak som ikke beviselig har effekt, ingen vurdering av kost/ nytte. Det er fullstendig uforståelig. 

• Liker 3
Skrevet

Enig, det er arbeidsplassene til folk. Vet vi egentlig om det skjer mye smitte i butikker og cafeer? Hjelper ikke å stenge butikker dersom smittet er lik 0,000001 %. Føler at man stenger vilkårlig ned i håp om å bremse smitten uten å undersøke tilstrekkelig hvor smitten skjer. Helsemyndighetene sier at smitten skjer i hjemmene, men noen må jo dra med smitten hjem. Og hvor skjer det da?

• Liker 2
Skrevet

Jeg reagerer også på denne stengingen. Det får voldsomme konsekvenser, men fungerer det? Hvor mange færre blir smittet ved å stenge alle disse butikkene? 

• Liker 3
  • Opprett ny...