AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #21 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 20.3.2021 den 13.59): Jeg vil ikke ha sånt. Min jobb er å hjelpe deg, og jeg ønsker ingen oppmerksomhet eller gave fra mine pasienter. De få gangene lignende har hendt meg så har jeg bare funnet det meget ubehagelig. Du kan jo selv tenke deg hvordan det hadde blitt hvis alle pasientene skulle kommet trekkende med brev, gaver, blomster og dikt hver gang jeg har gjort jobben min. Jeg hjelper deg, JA, men jeg hjelper ikke min neste pasient som sitter på venterommet når timen din er over noe mindre enn deg. Alle mine pasienter behandles likt, og jeg ønsker ingen oppmerksomhet. Jeg tror de fleste i helsevesenet synes dette med gaver er veldig kleint og vanskelig å forholde seg til. Anonymkode: ba2ce...366 Vi er forskjellig. Jobber med folk jeg også, og når jeg får kort, blomster og gaver fra foreldrene (jobber i barnehage) blir jeg veldig glad. Ja det er jobben min, samtidig er det godt å bli satt pris på. når du får gave vet du hvertfall at de har satt pris på deg og er fornøyd med jobben du gjør. Det er sikkert mange som ikke er fornøyd også. Anonymkode: 773b1...a7c 2
venus24 Skrevet 30. juni 2021 #22 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Oppdaterer her; jeg skrev og leverte kort med dikt. Psykologen syntes det var hyggelig, og satte pris på det (noe jeg tror vedkommende på utifra reaksjon). Jeg hadde en positiv opplevelse av å få være meg selv og vise hvem jeg er. Jeg har alltid skrevet mye, men sjelden vist det til noen. TS Anonymkode: fe2a9...9cf Jeg synes dette høres skikkelig koselig ut, og ville blitt veldig glad hvis jeg var i psykologens sted! 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #23 Skrevet 1. juli 2021 Unnskyld meg for at jeg er så likefrem, men når man skriver et "dikt" til psykologen så burde man få videre behandling på blå resept. Rimelig pussig adferd med andre ord... Anonymkode: 6f1c3...9e5 4
venus24 Skrevet 1. juli 2021 #24 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Unnskyld meg for at jeg er så likefrem, men når man skriver et "dikt" til psykologen så burde man få videre behandling på blå resept. Rimelig pussig adferd med andre ord... Anonymkode: 6f1c3...9e5 Ja, unnskyld deg for at du er så uhøflig og ufin. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #25 Skrevet 1. juli 2021 Med tanke på hvordan du beskriver erfaringen du har hatt med psykologen og at hen er en person du føler deg ivaretatt av, syns jeg både at dette er innafor og noe utrolig fint psykologen din kommer til å sette stor pris på Godt å høre at du har fått en hjelp som har hjulpet deg mye, de gode psykologene brenner jo for dette, så det å se at den hjelpen de ønsker å gi faktisk har en betydelig effekt er noe som varmet hjertet i seg selv ❤️ Anonymkode: b1381...0d3 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #26 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Unnskyld meg for at jeg er så likefrem, men når man skriver et "dikt" til psykologen så burde man få videre behandling på blå resept. Rimelig pussig adferd med andre ord... Anonymkode: 6f1c3...9e5 Noen liker å uttrykke seg med skriving. Og noen er forbannet god til det også. Ingenting pussig med å bruke evnene sine Anonymkode: 025ad...ea3 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #27 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 20.3.2021 den 14.29): Ja, helt enig, det var litt av poenget mitt. Begge to gjør en jobb for oss, men det er enda viktigere og fort gjort å trå over en grense når det er snakk om helsepersonell, særlig psykolog. Anonymkode: b24d3...b86 Særlig psykolog? Hva er det som er så spesielt med psykolog? En psykolog er den personen folk knytter seg mest til av alle helsetjenester. Den personen du deler dine innerste tanker og følelser med. Helt naturlig spør du meg. de er ikke guder, de er vanlige folk de også Anonymkode: 773b1...a7c 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #28 Skrevet 1. juli 2021 Jeg jobber som psykolog og forventer absolutt ingen gave eller oppmerksomhet ved avslutning av terapier. Men de gangene det har skjedd (er snakk om gaver med lav pengeverdi, men noe pasienten har laget selv, en blomst eller lignende) syns jeg det har vært veldig koselig. Et dikt fra en som liker å skrive og som også har vegret seg for å vise det til noen, ville jeg syns var veldig rørende. Anonymkode: 1fdcc...06c 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #29 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 20.3.2021 den 13.57): Jeg hadde ønsket at bakken åpnet seg til et stort hull, som jeg kunne forsvinne i, hvis jeg hadde fått et dikt. Ikke gjør det, ts. Det vil bare bli kleint. Anonymkode: 2ceb3...634 Hehe. Enig. Men så kjenner ikke vi ts' psykolog da. Men med mindre ts er en ekte poet så blir som å ta imot en barnetegning fra en voksen person - ubeskrivelig klamt 🙉😆 Anonymkode: 79ae7...d50 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #30 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg jobber som psykolog og forventer absolutt ingen gave eller oppmerksomhet ved avslutning av terapier. Men de gangene det har skjedd (er snakk om gaver med lav pengeverdi, men noe pasienten har laget selv, en blomst eller lignende) syns jeg det har vært veldig koselig. Et dikt fra en som liker å skrive og som også har vegret seg for å vise det til noen, ville jeg syns var veldig rørende. Anonymkode: 1fdcc...06c Slik tenker jeg også. Hilsen en annen psykolog. Anonymkode: 808ad...b1c 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #31 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 19.3.2021 den 0.05): Hadde vært flott å få høre fra noen som er i en tilsvarende rolle TS Anonymkode: fe2a9...9cf Har gjort det flere ganger. Det er helt innafor det. Anonymkode: d8e57...c25
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #32 Skrevet 1. juli 2021 Terapi er en situasjon der det er greit at alle mulige tanker kommer frem, og et dikt er jo en del av dette. Om det er kleint eller ikke er opptil deg å føle på. Og når det gjelder sammenligningen med barnetegning så er det også innafor å sende en slik. Har sendt tegning også. Er helt normalt oppegående voksen person. Føler riktignok ikke for å fortelle noen andre om dette så barnslighetene kan bo i terapirommet. Så fint med et sted der man kan si eller lage ting man ikke ellers hadde gjort. Alt man gjør har en årsak, og dette også hjelper en til å lære seg selv å kjenne. Anonymkode: d8e57...c25 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #33 Skrevet 1. juli 2021 venus24 skrev (17 timer siden): Ja, unnskyld deg for at du er så uhøflig og ufin. Å skrive "dikt" til en psykolog, som skal holde seg profesjonell er fullstendig galt. Du setter psykologen i en vanskelig situasjon. Ville du skrevet dikt til en ansatt i matvarebutikken, bussjåføren, sykehuset m.m.? En gjør det bare ikke. Anonymkode: 2ceb3...634 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #34 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Å skrive "dikt" til en psykolog, som skal holde seg profesjonell er fullstendig galt. Du setter psykologen i en vanskelig situasjon. Ville du skrevet dikt til en ansatt i matvarebutikken, bussjåføren, sykehuset m.m.? En gjør det bare ikke. Anonymkode: 2ceb3...634 Du tar så feil. Hva er farlig med et harmløst dikt? Kan ikke en psykolog forholde seg til et ufarlig dikt så bør vedkommende finne en annen jobb. Anonymkode: d8e57...c25 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #35 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du tar så feil. Hva er farlig med et harmløst dikt? Kan ikke en psykolog forholde seg til et ufarlig dikt så bør vedkommende finne en annen jobb. Anonymkode: d8e57...c25 Det var jeg som skrev dette med "blå resept". Hadde jeg vært psykologen ville jeg vært litt skeptisk til om pasienten begynte å mistolke signaler og tro at vi hadde noe på gang. Sånt får det til å gå kaldt nedover ryggen på de fleste profesjonelle. Gir ekle vibber... Anonymkode: 6f1c3...9e5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #36 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det var jeg som skrev dette med "blå resept". Hadde jeg vært psykologen ville jeg vært litt skeptisk til om pasienten begynte å mistolke signaler og tro at vi hadde noe på gang. Sånt får det til å gå kaldt nedover ryggen på de fleste profesjonelle. Gir ekle vibber... Anonymkode: 6f1c3...9e5 Enig. En forholder seg til psykologen som en pasient og ikke en forelsket fan som må skrive "dikt" for å bli sett og tro at en har et spesielt forhold til psykologen. Det er jo like ille som å skrive dikt til tannlegen, legen, sykehus, rørleggeren osv. En gjør det bare ikke. Anonymkode: 2ceb3...634
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #37 Skrevet 2. juli 2021 Humle Brumle skrev (På 20.3.2021 den 13.51): Rørlegger og psykolog er ganske annerledes da😅 Ble inspirert av det med rørlegger 😄 Dikt til rørleggeren: «Da jeg spiste meg alt for mett, gikk dassen i huset vår tett. Da kom du som en venn, fikk åpnet dassen igjen» Anonymkode: 218bd...fef 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #38 Skrevet 2. juli 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Ble inspirert av det med rørlegger 😄 Dikt til rørleggeren: «Da jeg spiste meg alt for mett, gikk dassen i huset vår tett. Da kom du som en venn, fikk åpnet dassen igjen» Anonymkode: 218bd...fef Genialt 😂 Men aldri i livet om jeg ville skrevet noe dikt til hverken psykologer eller leger, noe så kleint å gjøre....jisess 😮 De får jo liksom betalt for å hjelpe mennesker da. Anonymkode: 4322d...202
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #39 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig. En forholder seg til psykologen som en pasient og ikke en forelsket fan som må skrive "dikt" for å bli sett og tro at en har et spesielt forhold til psykologen. Det er jo like ille som å skrive dikt til tannlegen, legen, sykehus, rørleggeren osv. En gjør det bare ikke. Anonymkode: 2ceb3...634 Men så er det også noen som har et spesielt forhold til psykologen sin, og psykologen til pasienten. Anonymkode: 72214...977 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #40 Skrevet 2. juli 2021 Herregud så mange rare mennesker det er her! Folk er forskjellig og hvis noenføler for å skrive et dikt til sin psykolog så må de vel få gjøre det. Dere vet ikke noe om årsaken til at personen går til psykolog og heller ikke relasjonen de bygger seg. jeg syns det er en hyggelig gest, og hadde satt pris på en slik oppmerksomhet. Det er jo vanlig å takke noen for er godt samarbeid. Anonymkode: 27d08...c29 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå