Gå til innhold

Dikt til psykologen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha hatt det skikkelig tøft den siste tiden, og å ha blitt møtt av en psykolog som både har tatt vare på meg og brukt en behandlingsmetode som har virket særdeles godt i i mitt tilfelle, er det da innafor å gi et takkekort med et personlig dikt som jeg har skrevet til vedkommende som takk for hjelpen? Diktet viser til at hun har hjulpet meg og hvordan. Legget til at jeg er gift, heterofil og liker å skrive, og at hun vet dette. 

Anonymkode: fe2a9...9cf

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Tassel
Skrevet

Følg hjertet ditt,selv kjenner jeg det høres spesielt ut. Jeg får også litt gaver i min jobb,og det er hyggelig.

AnonymBruker
Skrevet
Tassel skrev (Akkurat nå):

Følg hjertet ditt,selv kjenner jeg det høres spesielt ut. Jeg får også litt gaver i min jobb,og det er hyggelig.

Mener du da spesielt på en positiv el negativ måte når du sier det høres spesielt ut? 

TS

Gjest Tassel
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mener du da spesielt på en positiv el negativ måte når du sier det høres spesielt ut? 

TS

Litt negativt kanskje,men jeg kjenner jo ikke deres tone.

AnonymBruker
Skrevet

N e i

Anonymkode: 6af8d...a94

• Liker 4
Skrevet

Helt innafor, tror hun vil sette stor pris på det 🥰

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært flott å få høre fra noen som er i en tilsvarende rolle 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært fint å høre fra noen som har sittet i en av endene av en tilsvarende situasjon eller noen som har tanker om dette.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror faktisk ikke det er så mange andre som vurderer å skrive dikt til psykologen sin.

Anonymkode: a35d9...22c

• Liker 5
Skrevet

Ord er en fin gave synes ikke det er noe feil med det :) 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det selv. Jeg ville ikke skrevet dikt (eller gitt andre gaver) til rørleggeren, og det ville vært en enda høyere terskel for meg å gjøre det til helsepersonell. Men folk er forskjellige. Det er ikke noen krise om du gjør det, så klart. Hvis det er siste timen så synes jeg det er mer greit, enn om du skal fortsette behandling.

Anonymkode: b24d3...b86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.3.2021 den 0.05):

Hadde vært flott å få høre fra noen som er i en tilsvarende rolle 

TS

Jeg skrev dikt til min psykolog etter å ha gått der i fem-seks måneder. Hun sa at det var en av de fineste gavene hun hadde fått noen gang! Det var et dikt om ventetiden, om alt hun hadde klart å lære meg på så kort tid og om hvor takknemlig jeg var for at jeg fikk starte hos henne.

Anonymkode: 15837...f25

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg ville ikke gjort det selv. Jeg ville ikke skrevet dikt (eller gitt andre gaver) til rørleggeren, og det ville vært en enda høyere terskel for meg å gjøre det til helsepersonell. Men folk er forskjellige. Det er ikke noen krise om du gjør det, så klart. Hvis det er siste timen så synes jeg det er mer greit, enn om du skal fortsette behandling.

Rørlegger og psykolog er ganske annerledes da😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ønsket at bakken åpnet seg til et stort hull, som jeg kunne forsvinne i, hvis jeg hadde fått et dikt.

Ikke gjør det, ts. Det vil bare bli kleint.

Anonymkode: 2ceb3...634

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke ha sånt.  Min jobb er å hjelpe deg, og jeg ønsker ingen oppmerksomhet eller gave fra mine pasienter. De få gangene lignende har hendt meg så har jeg bare funnet det meget ubehagelig. Du kan jo selv tenke deg hvordan det hadde blitt hvis alle pasientene skulle kommet trekkende med brev, gaver, blomster og dikt hver gang jeg har gjort jobben min.

Jeg hjelper deg, JA, men jeg hjelper ikke min neste pasient som sitter på venterommet når timen din er over noe mindre enn deg. Alle mine pasienter behandles likt, og jeg ønsker ingen oppmerksomhet. 

Jeg tror de fleste i helsevesenet synes dette med gaver er veldig kleint og vanskelig å forholde seg til. 

Anonymkode: ba2ce...366

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, Humle Brumle said:

Rørlegger og psykolog er ganske annerledes da😅

Ja, helt enig, det var litt av poenget mitt. :)  Begge to gjør en jobb for oss, men det er enda viktigere og fort gjort å trå over en grense når det er snakk om helsepersonell, særlig psykolog.

• 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Oppdaterer her; 

jeg skrev og leverte kort med dikt. Psykologen syntes det var hyggelig, og satte pris på det (noe jeg tror vedkommende på utifra reaksjon). Jeg hadde en positiv opplevelse av å få være meg selv og vise hvem jeg er. Jeg har alltid skrevet mye, men sjelden vist det til noen.

TS

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke vi skal leve så mye opp til å være saueflokk. Jeg savner den tiden man kunne være annerledes. Tenk om alle bare var seg selv? Da hadde vi alle lært noe og blitt mer kreative. Alle går rundt i 90 år og gjemmer sin egen personlighet. Gjør det DU mener er riktig, vær deg selv, bestem over dine 100 år du skal være på denne jord, hvordan de 100 årene skal være. En psykolog må tåle å få dikt, hvis det er vanskelig for dem aå burde de bytte jobb. Dikt er bedre enn ett aggressivt angrep. Psykologer må være menneskekjenner og respektere alle som de er, unike fantastiske, på sin egen fine måte❤Sppr deg selv hva du ønsker å oppnå når du gir diktet. Hva ser du foran deg? Visualiser det. Skjønn tanke av deg ihvertfall❤

Anonymkode: f071c...b37

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Her er det motsatt.. da jeg avsluttet hos psykolog for mange år siden fikk jeg ei bok av henne, og hun skrev et dikt/ sitat til meg i boken.

kjære …… 

fortiden sier noe om hvor du har vært, men ingenting om hvor du skal. 
Du er ei sterk og flott jente og det har vært en sann glede å blitt kjent med deg. Ønsker deg alt godt videre. 
god klem fra….. 

denne fikk jeg av henne da jeg sluttet, og jeg satt veldig stor pris på det. 
metter jeg kom hjem bestilte jeg en blomsterbukett og fikk levert til henne. Da fikk jeg sms at hun takket og var glad og rørt 

Anonymkode: 773b1...a7c

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...