Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gratis penger også denne måneden. Det var koselig.

Anonymkode: d3298...6b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da regner jeg med at pensjonen min er kommet også.  Eller apanasjen, som jeg kaller den :)  

Gratis penger er det likevel ikke, for det er denne tryggheten vi betaler skatt for.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Zienna skrev (Akkurat nå):

Da regner jeg med at pensjonen min er kommet også.  Eller apanasjen, som jeg kaller den :)  

Gratis penger er det likevel ikke, for det er denne tryggheten vi betaler skatt for.  

Gratis for de som får det, da. Andre må betale for at du skal få dem. Eller trodde du det du hadde betalt inn ila livet står på en konto og venter?

Anonymkode: 92148...ae5

AnonymBruker
Skrevet
Zienna skrev (5 minutter siden):

Apanasje 😂

Det må jeg huske. Vil også kalle den for det 😄 7163 kr i skatt (siden du tok det opp)

👋

Anonymkode: afac9...c71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

gratulerer ts, pensjon er ikke noe og skamme seg over det er jo langt fra det samme som uføretrygd

Anonymkode: b2447...56e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

gratulerer ts, pensjon er ikke noe og skamme seg over det er jo langt fra det samme som uføretrygd

Anonymkode: b2447...56e

Har uføre pensjon.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har uføre pensjon.

Men du ville vel heller ha jobbet tenker jeg?

Jeg er selv ufør og skulle inderlig ønske at det var annerledes, med trygg jobb, mer penger og bedre selvtillit.

Anonymkode: c5046...4ae

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Gratis for de som får det, da. Andre må betale for at du skal få dem. Eller trodde du det du hadde betalt inn ila livet står på en konto og venter?

Anonymkode: 92148...ae5

Som yrkesaktiv i mer enn 40 år har jeg betalt min skatt med den største selvfølgelig.  Ingen vet når eller om sykdom/skade rammer, at man mister jobben sin  osv.  Det koster med betalt svangerskapspermisjon, barnehage, skole osv.  

Da betaler man skatt etter evne.  Eller mener du at de som ikke har barn bør betale mindre i skatt, siden de ikke har behov for barnehage, permisjonsordninger for småbarnsforelse osv?

Forøvrig er det også slik at man "sparer" til egen pensjon ved å jobbe og tjene penger.  Eksempelvis mottar jeg pensjon fra både DNB, Storebrand og KLP.  I tillegg til pensjonen fra NAV.  De første har jeg og mine arbeidsgivere "spart" til meg.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...