Gjest Gjest Skrevet 25. august 2005 #1 Skrevet 25. august 2005 Nå føler jeg meg skikkelig teit som ikke vet dette, men altså: Vet noen her om en benkeoppvaskmaskin kan kobles til vannkrana på kjøkkenet, eller om det må det være skikkelig opplegg til vaskemaskin? Vet at bestemora mi kjører sin klesvaskemaskin på krana hjemme hos seg... Jeg ser jo at det isåfall er veldig upraktisk å ikke kunne bruke krana/vasken mens oppvaskmaskina går, men hva gjør man ikke for å slippe å vaske opp...?
Gjest Kaffegjesten Skrevet 25. august 2005 #2 Skrevet 25. august 2005 Monterer et lite ekstrauttak på vannkranen - hvis du har "gammeldags" kran med separat skrukraner. Hvis ikke bytter du ut batteriet(benkearmaturen) til en ny med uttak for oppvaskmaskin. Det behøver ikke å være særlig dyrt, iallefall hvis du har en fingernem mann? i huset. Er du litt kjent med "rørgreier" kan du klare det sjelv eller be om tilbud fra en rørleggerforretning. Det billigste er absolutt mitt første alternativ - der ekstrauttaket får du kjøpt mange steder og kan umulig koste all verden. Dessuten monterer du det selv.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2005 #3 Skrevet 25. august 2005 Da jeg hadde benkoppvaskmaskin gikk jeg innom en rørleggerbutikk for å få et "munnstykke", heter det ventil kanskje? Anyway, bare pass på om du skal ha gjengene på det nye munnstykket ut eller inn. (Skru av tuppen på vannkranen og ta med til rørleggerbutikken, så finner de det riktige til deg)
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2005 #4 Skrevet 25. august 2005 Jeg kobler min på kjøkkenkranen, ikke noe problem. Den vasker i en time av gangen, og jeg klarer meg uten å bruke kjøkkenvasken i den timen.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2005 #5 Skrevet 25. august 2005 Tusen takk for svar! Føler meg ikke like teit lenger, og tør sikkert å gå til en rørlegger og spørre om hjelp nå. Hihi. Har ingen nevenyttig mann i huset, derimot har jeg den minst nevenyttige kona man kan tenke seg (men hun kan mye annet da!), og JEG kan ikke den slags. Men hva har man fedre og/eller svigerfedre til? Begge våre liker å vise at de er menn, så da er nok dette en passe jobb for de!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå