Gå til innhold

D vitaminmangel, erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært hos legen og har fått beskjed at jeg har kraftig D vitamin mangel + litt lav b12, (men trengte bare reseptfri vitamin tilskudd). Jeg reiste til legen, fordi jeg er trøtt og slapp absolutt hele tiden og jeg orker ingenting, og finner ikke gleden i noe, og det har jo vart veldig lenge, så ikke bare fordi det er vinter. 

Jeg ble satt på en 3 mnd kur på divisun 4000, og gått på disse nå noen få dager. Så jeg lurer litt på om det er noen som har hatt noe lignende og kan fortelle sin erfaring, om hvor lenge det tok før dere merket at energien begynnte og komme tilbake? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, følte at energien kom gradvis etter mellom 1-2 uker. Jeg slet litt med søvnen i tillegg, så begynte på noe reseptfritt sovemiddel i tillegg (husker ikke hva). Jeg  fikk etterhvert bedre døgnrytme, så det er nok en blanding av dette som førte til mer energi for min del.

Anonymkode: e0957...844

AnonymBruker
Skrevet

Hadde vel 30 i D-vit for et par år siden og var veldig nedstemt i noen uker den vinteren. Så nå tar jeg det fra høst til vår og merker ikke noe til mørketiden.

Da jeg hadde alvorlig B12-mangel og mistet smakssans osv måtte jeg ha injeksjoner hver 2. Uke i mange mange måneder før jeg ble relativt bra, men da var det ikke bare B12 som var problemet altså.

Anonymkode: 65493...ca9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på Divisun og merka bedring etter snaut 2 uker. Var helt energiløs, slapp og utafor. hadde verdi på 29 som er altfor lite. Fikk en kur på 3 måneder og det hjalp. 

Anonymkode: c7c5f...cf1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...