AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #1 Skrevet 18. mars 2021 Utdannet sykepleier og har nå en god jobb i et legemiddelfirma. Pga livssituasjon er det vanskelig å reise så mye som jobben krever. men hvilke jobb kan jeg få der jeg tjener 700000 kr/året eller mer? Å gå tilbake til sykepleie er uaktuelt..! føler meg låst 😓 Anonymkode: f2d3b...14b 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #2 Skrevet 18. mars 2021 Ikke mange jobber med lite reising, så høy lønn og så kort utdannelse. Anonymkode: 226d2...494
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #3 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke mange jobber med lite reising, så høy lønn og så kort utdannelse. Anonymkode: 226d2...494 Jeg vet... er egentlig veldig heldig! og jeg trives i jobben. Men er plutselig blitt alenemor og det fungerer dårlig med null avlastning og masse reiser 😓 Anonymkode: f2d3b...14b
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #4 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg vet... er egentlig veldig heldig! og jeg trives i jobben. Men er plutselig blitt alenemor og det fungerer dårlig med null avlastning og masse reiser 😓 Anonymkode: f2d3b...14b Da må du nok satse på noe som har arbeidstid 8-16 og da trolig gå ned i lønn. Livets harde realitet. Anonymkode: 226d2...494 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #5 Skrevet 19. mars 2021 Jeg har 2års utdannelse, som fullstack utvikler, og tjener nå 700k.. så det de over her sier er ikke sant. Hjemmekontor, fleksible tider, ikke noe lederansvar. 4års erfaring. Men du må faktisk være interessert i yrket. Like det nok til å oppdatere deg selv på fritiden, lage bra nok ting til å imponere, da er det veldig lett å få jobb også. Lag en gratis bruker på codeacademy.com så kan du prøve et enkelt javascript kurs og se om det kunne være noe for deg. Anonymkode: 12065...f82
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #6 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har 2års utdannelse, som fullstack utvikler, og tjener nå 700k.. så det de over her sier er ikke sant. Hjemmekontor, fleksible tider, ikke noe lederansvar. 4års erfaring. Men du må faktisk være interessert i yrket. Like det nok til å oppdatere deg selv på fritiden, lage bra nok ting til å imponere, da er det veldig lett å få jobb også. Lag en gratis bruker på codeacademy.com så kan du prøve et enkelt javascript kurs og se om det kunne være noe for deg. Anonymkode: 12065...f82 Jeg har ingen utdannelse og tjener 720k (21 år). I tillegg har jeg vakttillegg og andre goder som forsikring, kantine, treningsabo, mobil, bedriftshytte, barnehage dekt. Man trenger ikke utdanning for å tjene godt, men man må lære være flink til å lære seg ny teknologi selvstendig. Anonymkode: 7f3e4...e00 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #7 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg har ingen utdannelse og tjener 720k (21 år). I tillegg har jeg vakttillegg og andre goder som forsikring, kantine, treningsabo, mobil, bedriftshytte, barnehage dekt. Man trenger ikke utdanning for å tjene godt, men man må lære være flink til å lære seg ny teknologi selvstendig. Anonymkode: 7f3e4...e00 Ja det var egentlig poenget mitt, at man ikke trenger mye (altså min 2år utdannelse eller i din sak ingen) for å tjene godt uten mye ansvar. De ovenfor påstod at dette ikke var mulig. Så vi to er egentlig enige Anonymkode: 12065...f82 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #8 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja det var egentlig poenget mitt, at man ikke trenger mye (altså min 2år utdannelse eller i din sak ingen) for å tjene godt uten mye ansvar. De ovenfor påstod at dette ikke var mulig. Så vi to er egentlig enige Anonymkode: 12065...f82 Det er faktisk mye vanligere enn folk tror. Jeg fikk også min yngre bror til å få en fot i bransjen. Han var opptatt med lage dataspill og var sykt skolelei. Nå er han er 17 år og har fått "praksisplass" hos bedriften vår. Han får 350.000 kroner i lønn nå (altså ingen utdanning, ikke fullført vgs en gang). Om han er flink nok til å lære seg ny teknologi raskt nok, så får han bedre lønn etterhvert. Jeg tjener like mye som de med mastergrad i IT, og som har kastet bort 5 år på det. Anonymkode: 7f3e4...e00 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #9 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har ingen utdannelse og tjener 720k (21 år). I tillegg har jeg vakttillegg og andre goder som forsikring, kantine, treningsabo, mobil, bedriftshytte, barnehage dekt. Man trenger ikke utdanning for å tjene godt, men man må lære være flink til å lære seg ny teknologi selvstendig. Anonymkode: 7f3e4...e00 Hvilke jobb har du da? Anonymkode: f2d3b...14b
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #10 Skrevet 19. mars 2021 Per i dag så er det et enormt behov for utviklere, til og med for såkalte "low code"-løsninger. Hvis du har interessen og engasjementet som kreves for å lære deg dette selv, så er det en kjempegod idé, men det krever altså en del egeninnsats. Det du sitter igjen med er en jobb som ofte har veldig fleksibel arbeidstid så lenge du møter tidsfrister, muligheter for å jobbe hvor du vil (pålagt hjemmekontor i disse dager) og en god lønn. Hvis du i tillegg går skole, har selv fem år høyere utdanning innen området, får du fort lederansvar i tillegg, særlig innen prosjekter, og kan tjene svært gode penger. Anonymkode: 049dc...d66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå