Gå til innhold

har det ikke bra

Fremhevede innlegg

Gjest gjest i dag
Skrevet

Jeg er ie jente i 20 åra.Har samboer og vi har det fint sammen.

Jeg har fast jobb innen helsesektoren.Jeg har gode venninner som jeg prater jevnlig med.

Alikevel:

Jeg har det ikke bra for tiden.Jeg føler meg ikke bra nok til noe.Jeg føler meg mislykka på jobben og jeg føler at alle snakker om meg.Jeg går med konstant hjertebank og jeg gruer med hver gang jeg skal på jobb,selvom jeg liker jobben min. Jeg er pliktoppfyllende og er lite borte fra jobb,men jeg føler alle på jobben mener jeg gjør en dårlig jobb.Jeg har ikke fått noen dårlige tilbekemeldinger,men jeg trur de er redde for å såre meg fordi de vet jeg er nærtagene.Dette er forferdelig plagsomt og jeg får aldri fred i hodet.Jeg går med bekymringer hele dagen og jeg blir helt utslitt.I dag har jeg fri og jeg skulle gjerne nytt denne dagen.Istedet sitter jeg med vondt i magen og har nesten vondt for å puste.Jeg har vurdert å gå å sykemelde meg,men vil ikke det heller.For det første tør jeg ikke ta opp dette med legen min og for det andre får jeg nok en bekymring over hva de vil tro om meg på jobben hvis jeg er borte.

Noen som kan komme med noen råd til meg om hvordan jeg skal takle hverdagen litt bedre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn med å puste - dyyypt med i magen din. Sakte og rolig...lange pust. Det hjelper!

Ellers vil jeg råde deg til å søke en form for alternativ behandling: homeopati, aromaterapi, akupunktur... Du trenger ikke å ha det slik du har det nå.

:klem:

Gjest Titter innom
Skrevet

Hei du!

Så dumt at du går rundt og tenker slik! Men, i offentlig sektor er det dessverre slik at det er mange dårlige sjefer som ikke forstår dette med tilstedeværelse og tilbakemeldinger. Istedet gjemmer de seg bort i alle mulige slags møter og sammenkomster, og lar personalet gå for lut og kaldt vann.

Først. Du har sikkert en ide om hvilke arbeidsoppgaver som ligger til din stilling. Kanskje har du en stillingsbeskrivelse. For slikt tilfelle burde det være forholdsvis enkelt å tenke igjennom hva du gjør i ditt daglige arbeide i forhold til hva stilingen krever. Alle ansatte har også krav på medarbeidersamtale med sin overordnede. Denne samtalen er, og skal være, en positiv greie for både ansatt og sjef. Du burde be din sjef om en slik samtale. Det er retningslinjer og/eller anbefalinger for slike samtaler. Først og fremst at begge parter skal få anledning til å forberede seg grundig. Under samtalen skal det ikke fokuseres på negative ting. Man skal fokusere på hva som er bra og hva som evt. kan gjøres eller bli bedre. Sammen blir man enige om hvordan "det står til", og sammen blir man enige om evt. forandringer eller mål som man følger opp igjen i et senere møte. Det skal skrives referat av samtalen, og dette underskrives av begge parter. Således har begge parter en dokumentasjon på at man har snakket sammen og på hva man har blitt enige om.

Jeg er overbevist om at du vil ha stort utbytte av en slik samtale, og føler meg temmelig sikker på at du vil få tilbakemeldinger som vil berolige deg mer enn du kanskje tør å håpe på i dagens situasjon.

Lykke til!

Skrevet

Jeg syns det høres ut som du er deprimert. Sånt kan komme uten noen helt klar grunn.

Ta det opp med legen, han eller hun har garantert mange deprimerte og 'psyke' pasienter, og kan hjelpe deg eller henvise til noen som kan hjelpe. Det er vanskelig - men verdt det.

Gjest *kosejoker*
Skrevet

Ikke stress med noe, og ikke begynn å bebreide deg selv for alt mulig. Prøv å snakk med en nær venn, selv om det føles hardt å snakke om, kan det hende det hjelper veldig å lette på hjertet. Det kan fjerne flere kilo fra skuldrene dine. Lykke til. :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...