Gå til innhold

Ville du reist med fly til begravelse?

Anbefalte innlegg

Gjest Lama_Drama
Skrevet

Vi snakker om nødvendige reiser, men anser du begravelse som nødvendig? Og hvor nært slektning/venn må det være for at du anser det som viktig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Optimo
Skrevet

Hvis det var en som sto meg nær ville jeg gjort det. Men hva som er "nært nok" må nesten den enkelte vurdere selv. 

Skrevet

Ja. Hvis relasjonen til avdøde var god og/eller nettverket rundt trengte støtte, ville jeg dratt. Gjerne med fly.

• Liker 1
Skrevet

Spørs hvem som er død. 

Skrevet
Lama_Drama skrev (18 minutter siden):

Vi snakker om nødvendige reiser, men anser du begravelse som nødvendig? Og hvor nært slektning/venn må det være for at du anser det som viktig?

Uten å blunke om det var en som sto meg nær. Man føler inni seg hvem man bør dra i bisettelsen til. 

Skrevet

Spørs på hvor nære jeg var den personen

Jeg anser feks foreldrene mine, søsken og deres barn, farmor, og den nærmeste svigerfamilie som de jeg står aller nærmest. 

Hadde det derimot vært en grand tante feks som jeg hadde ikke sett på år og dag, så hadde jeg vurdert å ikke gå, men dette har ikke noe med hvor i landet begravelsen er men heller forholdet jeg hadde til den avdøde.

Gjest Villfisker
Skrevet (endret)

Nei, jeg liker ikke å fly, så begravelse er ikke grunn nok til det.

Endret av Villfisker
Gjest Laffatus
Skrevet

Ja jeg vill ha gjort det om det var nær slekt

Skrevet

Spørs hvem som er død. En nær venn, eller nær familie hadde jeg reist til. Generelt om jeg har nær relasjon til mennesket.

Skrevet

Begravelse er vel en av de få tingene det er innafor å fly til etter min mening. Jeg har nære slektninger i to land utenom Norge, og hvis det blir snakk om dødsleie/begravelse så kommer jeg til å dra. 

Skrevet

Nei, bare om det var nærmeste familie, eller veldig nær venn. 

• Opprett ny...