Gå til innhold

Kanskje har statsministeren dårleg rådgivere ?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kanskje har statsministeren bare dårleg rådgiver sidan  fødselsdagsfeiringen ikkje  gjekk  helt i henhold til smittværnforskriftene.   Lovene  skal ikkje skiller  mellom jørgen hattemaker, og kong salamo heter det.      Ein fyller 60 år bare en gang i livet, og synes Erna nå bør få arbeidsro til å hente seg innatt etter 60 års dagen.  
Endret av Skybe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

• Liker 2
Skrevet

Ja det har hun åpenbart. 

Men vi andre som ikke har haugevis av rådgivere tilgjengelig må jo lese oss opp. Det tar litt tid, men det klarer vi. Det kan hun også klare. 

• Liker 5
Skrevet

Ble den andre tråden slette? Hvorfor det i så fall? 

• Liker 7
Skrevet

Er hun ikke smart nok til å tenke selv da? De reglene hun har repetert for oss fem tusen ganger?

• Liker 6
Skrevet
Justlooking skrev (54 minutter siden):

Det lurte jeg også på... den bare forsvant gitt?!🧐

• Liker 3
Skrevet
8 hours ago, Skybe said:

Kanskje har statsministeren bare dårleg rådgiver sidan  fødselsdagsfeiringen ikkje  gjekk  helt i henhold til smittværnforskriftene.   Lovene  skal ikkje skiller  mellom jørgen hattemaker, og kong salamo heter det.      Ein fyller 60 år bare en gang i livet, og synes Erna nå bør få arbeidsro til å hente seg innatt etter 60 års dagen.  

Du står ikke på skjermen 3 gang i uken i et år og si stakkars dere men må du bare holde ut og avlyser bryllup, konfirmasjoner og alt annet viktige dager for da å gi pur faen selv. Jeg er sint og skuffet - Erna kan ta seg en bolle og burde virkelig skamme seg. 

• Liker 6
Skrevet
Justlooking skrev (6 timer siden):

Er det ikke lov å skrive at vår øverste leder bør gå av når hun bryter regler hun er øverste ansvarlig for? Som hun selv står og snakker om (eller leser opp). Hun har a) problemer med forståelsen eller B) hun gir faen. Og de fleste skjønner at det er B) som gjelder. 

Hadde hun hatt skam hadde hun gått av på eget initiativ. Men statssekretæren hennes er jo samme ulla: reiser ut av Oslo for å ta seg en øl når Oslo er stengt. Så de kommer neppe til å råde henne til å gå av. De skjønner neppe at tillit og respekt for statsministeren forsvant i går. Det er vel ingen med respekt for seg selv, som tar noe av det Statsministeren sier seriøst nå. 

Det eneste positive med denne saken, er at folk kanskje får opp øynene for hvor syke reglene egentlig er. 

• Liker 5
Skrevet

Lurer også hvorfor den andre tråden var stengt.   Burde kun være for moderering da om de har slettet det helt er det et stort skam. 

• Liker 5
Skrevet
Outlander skrev (4 minutter siden):

Lurer også hvorfor den andre tråden var stengt.   Burde kun være for moderering da om de har slettet det helt er det et stort skam. 

Det var to tråder om denne saken i går kveld. Jeg startet den ene. Begge er nå slettet.

Mulig det ikke er lov å skrive fullt navn og at man bare kan skrive statsminister, helseminister osv?

• Liker 2
Skrevet
Just now, TantePose said:

Det var to tråder om denne saken i går kveld. Jeg startet den ene. Begge er nå slettet.

Mulig det ikke er lov å skrive fullt navn og at man bare kan skrive statsminister, helseminister osv?

et STORT skam. 

• Liker 2
Skrevet

Rådgiveren til statsministeren har nok ligget lavt etter Molde-saken. Dette er ene og alene hennes ansvar. Hun  håpet det ikke ble oppdaget, men de fleste av oss hadde lagt merke til statsminister med stort følge i disse dager. Noen har sittet hjemme og irritert seg før de gikk til media. 

• Liker 2
Skrevet
Justlooking skrev (8 timer siden):

Er ikke første gangen en tråd blir slettet. Har selv opplevd dette flere ganger. Er jo kjekt for admin å leke litt Nord Korea av og til😉

• Liker 6
Skrevet

Kan jeg bruke som argument at jeg misforstod parkeringsreglementet og at jeg beklager det, når jeg skal klage på den siste parkeringsboten? 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Apis said:

Kan jeg bruke som argument at jeg misforstod parkeringsreglementet og at jeg beklager det, når jeg skal klage på den siste parkeringsboten? 

Selvfølgelig! Bare en liten bommert. De burde ikke straffe deg så hardt. Tenk om du har et veldig stressende liv, tenk om du akkurat i det øyeblikket reddet familiemedlemmet til en ansatt i parkeringsselskapet? Tenk om du ble oppholdt fordi du reddet livet til en på kjøpesenteret? Hva hvis du diskuterte med en butikkmedarbeider om at du betalte altfor lite og egentlig skulle ha betalt mer for varen? Hva hvis du reddet en kvinne fra en voldelig mann? Eller kanskje du løp langt og lenge etter en person som mistet 1000-lappen sin? Eller kanskje du forbarmet deg over en uskyldig person som tydeligvis hadde behov for litt omsorg og hjelp? De kan da ikke holde på slik, skal ha penger fordi du har et hjerte, liksom ...

• Liker 2
Skrevet
Apis skrev (12 minutter siden):

Det kan du bruke som en begrunnelse i klage ja. Men det er likevel 99% sannsynlighet at klagen blir tilbakevist. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er styring fra myndigheter. Tipper at KG har fått beskjed om dette og sletter alle tråder der dette blir diskutert. 

Det var litt i media i går kveld om Erna Solberg sitt lovbrudd, men nå skal saken dysses ned.  Journalister kommer sikkert ikke til å stille noen særlig kritiske spørsmål, når Høie og co forteller at folk i påsken må følge regler og ikke besøke venner og familie, unngå familieselskap på hytter

Etablerte media (med unntak av Fredrik Solvang) har vært servile til regjeringen og myndighetene i hele perioden og stiller ingen kritiske spørsmål. 

Endret av frysja
  • Liker 2
Skrevet
frysja skrev (10 minutter siden):

Det er styring fra myndigheter. Tipper at KG har fått beskjed om dette og sletter alle tråder der dette blir diskutert. 

Det var litt i media i går kveld om Erna Solberg sitt lovbrudd, men nå skal saken dysses ned.  Journalister kommer sikkert ikke til å stille noen særlig kritiske spørsmål, når Høie og co forteller at folk i påsken må følge regler og ikke besøke venner og familie, unngå familieselskap på hytter

Etablerte media (med unntak av Fredrik Solvang) har vært servile til regjeringen og myndighetene i hele perioden og stiller ingen kritiske spørsmål. 

Ja, Solvang har vært et lysglimt for norsk journalistikk under coronaen.

• Liker 2
Skrevet

Bare å se forsiden av dagens VG, der bagatelliserer de med at "alle bryter smitterådene" som feks 2 meters regelen som er vanskelig å holde.

Nakstad mener:

Sitat

Det er litt forskjell på de to dagene der statsministeren henholdsvis ikke var tilstede den første dagen, hvor man kanskje brøt forskriften - og neste dag da man brøt et råd slik som jeg oppfatter det.

Lenger ned skriver Vg om 11 personer som brøt loven, og at de ikke hadde fått tak i alle fordi noen stakk av. Det er forskjell på folk, si.

• Liker 2
  • Opprett ny...