Gå til innhold

Har du noengang vært på båttur i store bølger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Altså skikkelig store bølger.

Anonymkode: 7c05b...211

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei. Noe bølger over til Danmark når jeg har vært på danskeferja i mine yngre dager. Det å ferdes på havet under store bølger er noe jeg har passet nøye på å unngå, da jeg er livredd for å drukne.

Anonymkode: efa82...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke så store, har ikke sett de🤮 verste var turen fra Danmark som tok 8 timer istedenfor 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare relativt. Har vært i småbåt med bølger over dobbelt så høye som båten? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke så store, men jeg har tatt hurtigruta når det har vært vær, ja. Jeg synes ikke det er så ille. En merker jo at båten gynger en vei, og vet automatisk at nå vil den gynge den her veien, derfor flytter en bare vekten over i kroppen i fortrinn av bølgene en vet kommer. Jeg har alltid syntes det er rart at landkrabber ikke klarer å gjøre noe så banalt enkelt.

Men jeg synes det er rart det er mikrobølgeovner på kjøkkenet på hurtigruta også da. Jeg har spurt hva de lager for mat i disse mikrobølgeovnene, det gjør de ikke. Så hvorfor har de da mikrobølgeovner? Sukk.

Anonymkode: 401f7...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke så store som dette kanskje, men husker en tur med svenskeferga hvor de stengte taxfree fordi varene datt ut av hyllene, man måtte holde seg godt fast i møblene for ellers gikk man overende, og alle passasjerene satt overalt å spydde. Mannskapet som sikkert hadde vært med på harderere vær, gikk rundt å delte ut spyposer og tørka spy... 

Anonymkode: 8be9d...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tja, har kjørt en seksti-foter oppover på utsiden av Portugal og Frankrike, det ble rimelig heftige bølger der sammenlignet med båtens størrelse. Vil anslå fem-seks meter, det var krevende, men gikk bra.

Anonymkode: 61ad5...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var for meg store bølger da de slo opp til 8. dekk, jeg ble sjøsyk og resten av følge ble det også etter hvert.

Anonymkode: 7ac28...674

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg har opplevd 11-13 meter bølger, det var ekstremt ubehagelig og skremmende,  og jeg håper jeg aldri får oppleve det igjen 

Anonymkode: 49bb8...9f3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vel ikke opplevd så fryktelig høye bølger, men har opplevd ganske store bårer/dønninger. 

Anonymkode: 3c0ef...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, danskebåten var helt for jævlig, ble sykt dårlig og gikk med sjøbein en uke etterpå. Tok den i januar dagen etter full storm.  En gang i fritidsbåt med høye bølger var jeg sykt redd. Så definitivt værst med liten båt og høye bølger.

Anonymkode: 6be96...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. 

Det var tidenes jobbtur det. Vi var 2 av rundt 30 som møtte opp til middag. Resten kastet opp. Det var ikke særlig mange andre passasjerer som møtte til middag heller. 

Oslo - Kiel. 

Jeg er litt stolt av at jeg var en av få som tålte det må jeg innrømme. Måtte bare holde meg godt unna lugaren jeg delte med en som ikke tålte det, for da ble jeg også "sjøsyk" av lukta der. 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere ganger.  Verste var en reise med hurtigbåt fra Bodø til Svolvær.  Flyet ble kansellert, og jeg valgt hurtigbåten hjem framfor hotell i Bodø.  Holdt meg fast til en stolpe i salongen og spydde.  Trodde min siste tid var kommet, så syk var jeg.  

Har også reist med Hurtigruta i storm over Folla og over Vestfjorden.  Da holdt jeg meg på lugaren, og det var absolutt døden-nær-opplevelser.  

Danskeferga til København har jeg også opplevd.  Der var det mer rullende bevegelser, men mye klirring av kjettinger.  Jeg kom meg opp til middagen, men da jeg så sushien på tallerkenen, forlot jeg raskt og fant lugaren.  

Jeg er en sånn som ikke tåler mye bølger.  Det har visst noe med sunne balansenerver å gjøre, sies det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var på danskebåten en gang det var helt jævli. Det krenget såpass at når en gikk nede i gangene der lugarene er, kunne man en kort stund gå på opp veggen, før det rettet seg opp og en kunne gå opp på andre veggen...

En fra mannskapet stod og spilte på en automat og jeg spurte om ikke dette begynte å bli farlig. Neida, båten tålte 28-29 meter bølger, nå var vi "bare" på 15...

Jeg sov ikke et sekund.

Anonymkode: 4e463...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...