AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #1 Skrevet 18. mars 2021 Vet at alt kan skje og man kan få en skikkelig krevende og urolig baby, men hvis blir heldig på den fronten og dermed får en hel del tid for seg selv, kan dette være realistisk? Får man forresten lov å studere som privatist i permisjon? Anonymkode: f03b8...064
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #3 Skrevet 18. mars 2021 Spørs på deg og barnet. Man får til det man vil. Kjenner en alenemor, der far stakk av før fødsel. Hun studerte i ledige stunder og fikk gode karakterer. Anonymkode: db950...309
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #4 Skrevet 18. mars 2021 Jeg vurderer også å studere et ettårsstudie under perm men har fast jobb vanligvis. Mister jeg permisjonspengene hvis studerer? Har jeg rett på stipender eller hva? Anonymkode: 9c241...ac7
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #5 Skrevet 18. mars 2021 Med min eldste hadde det overhodet ikke gått. Med min yngste hadde det gått. Det spørs mest på hvordan de sover, både på dagtid og om natta. Anonymkode: 02fe5...c20 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #6 Skrevet 18. mars 2021 Da skal du ta matte, norsk, naturfag, samfunnsfag, engelsk og historie? Anonymkode: cbf47...470
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #7 Skrevet 18. mars 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Vet at alt kan skje og man kan få en skikkelig krevende og urolig baby, men hvis blir heldig på den fronten og dermed får en hel del tid for seg selv, kan dette være realistisk? Får man forresten lov å studere som privatist i permisjon? Anonymkode: f03b8...064 Det er realistisk, helt klart. Du kan få mye egentid med en fersk baby, hvis du er heldig. Med mine barn hadde det gått veldig greit, selv om de var ikke så unge da jeg tok fagene for 23/5. Anonymkode: c490f...bad
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #8 Skrevet 18. mars 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Da skal du ta matte, norsk, naturfag, samfunnsfag, engelsk og historie? Anonymkode: cbf47...470 Det er de seks fagene som trengs i hvert fall, ja. Anonymkode: c490f...bad 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #9 Skrevet 18. mars 2021 Det vil jeg si avhenger veldig av hva slags baby du får og hvor strukturert du selv er. Med min baby hadde det aldri gått, da han sjelden sover lange strekk på dagtid og er ellers krevende. Dersom babyen hadde sovet normal mengde, ville det gått helt fint. Anonymkode: a51e3...0fb
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #10 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det vil jeg si avhenger veldig av hva slags baby du får og hvor strukturert du selv er. Med min baby hadde det aldri gått, da han sjelden sover lange strekk på dagtid og er ellers krevende. Dersom babyen hadde sovet normal mengde, ville det gått helt fint. Anonymkode: a51e3...0fb Og hvilke karakterer ts ønsker å oppnå. Kan du ta noen av dem dersom det blir vanskelig med alle? Anonymkode: 277e4...3e2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #11 Skrevet 18. mars 2021 Umulig å si før barnet kommer. Jeg kjenner flere som hadde klart det fint med sine sovebabyer, jeg hadde ikke tid til å barbere leggene en gang i permisjon så det hadde utgått fullstendig her Anonymkode: 94688...dbd 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #12 Skrevet 18. mars 2021 Det spørs helt hva slags situasjon det blir med babyen, mat, allergier, kolikk, oppfølging, amming, pumping, gråt, bærebaby osv. Det vet du dessverre ingenting om før du står oppi det. Personlig ville jeg nok ikke prøvd å pressa noe slikt inn og heller latt babyens permisjonstid være babyens tid. Anonymkode: 5d2f0...eeb 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #13 Skrevet 18. mars 2021 Jeg tok en prat med nav ang det da jeg var sykemeldt. Og vet ikke hvordan det stiller seg i permisjon, men snakk med nav. Er man privatist så kan man søke 1 dag fri fra permisjon den dagen eksamen er. Eller iallefall snakke med nav. Tror jeg fint kunne ta eksamen som sykemeldt uten at de trakk noe fra meg pga det gikk overens med sykemeldingen. Anonymkode: e099b...ef1
Sportsidioten Skrevet 19. mars 2021 #14 Skrevet 19. mars 2021 Med mitt barn ville det aldri i verden gått da det var lite søvn og den søvnen som var måtte foregå i bæresele eller oppå meg. Dessuten synes jeg man skal prioritere seg selv og baby i permisjonstid og ikke presse inn ett studie om man ikke må. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #15 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Med min eldste hadde det overhodet ikke gått. Med min yngste hadde det gått. Det spørs mest på hvordan de sover, både på dagtid og om natta. Anonymkode: 02fe5...c20 Absolutt, pluss egen form og om du har barn fra før. Og hvor strukturert du er, og om du tar ting lett eller bruker mer tid. Jeg studerte deltid mens mellomste var baby. Da var jeg en erfaren student før med svært gode karakterer. Vårsemesteret (baby født i januar) klarte jeg såvidt å ta fem studiepoeng. Baby som ikke sov hverken på dag eller på natt, ammeproblemer, toåring og mye sykdom. Høstsemesteret (6-11 mnd) klarte jeg å ta de planlagte 15 studiepoengene på en ok måte. Noen får babyer som sover dupper på 2x3 timer OG de sover på natta. Da er det null problem. Andre (som jeg) får babyer som IKKE sover, og da er forutsetningene radikalt endret, for å si det pent. Det handler IKKE bare om innstilling. Så spørs det også om du bare trenger å stå, eller om du faktisk trenger gode karakterer. Anonymkode: 4086c...9b3 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #16 Skrevet 19. mars 2021 Med min hadde det ikke gått, ikke uten far hjemme. Baby sov 30 minutter 3 ganger for dag omtrent hele permisjonen. Ikke mye tid til å lese... Et alternativ er at dere setter opp permisjonen slik at far har en dag hjemme i uka, som du bruker til å lese. Anonymkode: b6d28...749
solmåneogstjerner Skrevet 19. mars 2021 #17 Skrevet 19. mars 2021 Jeg tok halvparten av eksamenene mens jeg hadde permisjon med nr 2. Hadde tatt noen før og tok de siste etter. Det var ikke noe problem. Men det er forskjell på barn og det er forskjell på foreldre (og situasjoner). Så jeg anbefaler å ikke ha så store forventninger og krav til deg selv. Ta det hvis du føler at det er greit, eller utsett hvis ikke. Du har lov til å ta privatisteksamener når du har permisjon. Om du har tenkt å gå på skole så kan det være annerledes.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #18 Skrevet 19. mars 2021 Jeg tok første året på teknisk fagskole da jeg var i permisjon med nr 2 og mens mannen jobbet offshore. Det var periodevis et slit, men med god hjelp fra besteforeldre som var barnevakt så gikk det veldig fint. Anonymkode: 2b62d...d84
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #19 Skrevet 19. mars 2021 Jeg studerte gjennom begge mine permisjoner med mine barn, og nå som de har blitt større angrer jeg som en hund. Jeg angrer på at jeg ikke bare slappet av og koste meg med babyene i denne korte tiden. De blir så fort store, og fag eller utdanning kan man ta når som helst. Mitt tips er å nyte muligheten til å bare være nybakt mamma. Anonymkode: 15a02...f0a 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #20 Skrevet 19. mars 2021 Jeg går riktignok på fysisk skole, men jeg tar 23/5 på to år (3 år pr fag, men både 1p og 2p på samme år). Og om poenget ditt er å bestå, så tror jeg det skal gå fint. Om du er ute etter gode karakterer derimot, så tror jeg det kan bli tøft. Anonymkode: 208c9...86f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå