AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #1 Skrevet 18. mars 2021 Det finne så utrolig mange som har meninger om at man bør være sammen «minst så så lenge» før man tar de store stegene. Likevel leser jeg en del lykkelige historier om de om både forlover seg etter noen uker, og de som venter mange år. Hva mener du er innafor/hva er din historie? Jeg har så innmari lyst på ring på fingeren, men tror vi begge føler det er litt «tidlig». Kjør debatt 😂 Anonymkode: 840ff...5ad
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 18. mars 2021 #2 Skrevet 18. mars 2021 Vi hadde vært sammen i nesten 3 år.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #3 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det finne så utrolig mange som har meninger om at man bør være sammen «minst så så lenge» før man tar de store stegene. Likevel leser jeg en del lykkelige historier om de om både forlover seg etter noen uker, og de som venter mange år. Hva mener du er innafor/hva er din historie? Jeg har så innmari lyst på ring på fingeren, men tror vi begge føler det er litt «tidlig». Kjør debatt 😂 Anonymkode: 840ff...5ad Tenker at som med alle andre historier her inne, om mennesker som vil gå fort frem, så er det et rødt flagg. Tror du gjør lurt i å rydde opp i årsaken. Hadde jeg følt meg presset, hadde jeg avsluttet. Hadde jeg ikke følt meg presset, så hadde jeg begynt å tenke på forpliktelser. Anonymkode: ad414...806 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #4 Skrevet 18. mars 2021 Vi kommer snart til å forlove oss, da har vi vært sammen i to år, godt voksne og ingen giftemål. Anonymkode: 6785b...58e
Gjest Ls22 Skrevet 18. mars 2021 #5 Skrevet 18. mars 2021 Vi møttes på tinder, en uke senere var vi kjærester og 3 mnd etter vi matchet var vi forlovet. Nå har vi vært sammen i et år og gifter oss 6 august 😍
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #6 Skrevet 18. mars 2021 Man forlover seg når man har lyst til og er klar for å gifte seg. Vi hadde vært sammen i ca 1,5 år da vi forlovet oss. Gift 8 måneder senere. Anonymkode: da237...7ac 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #7 Skrevet 18. mars 2021 Ble forlovet etter å ha vært sammen i 2,5 år og bodd sammen i ett år Anonymkode: 56200...f32
miSs. Skrevet 18. mars 2021 #8 Skrevet 18. mars 2021 Best å bli bedre kjent før man tar neste steget. 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #9 Skrevet 18. mars 2021 Vi hadde vært sammen i litt over to år da vi giftet oss. Vi hadde ikke noen formell forlovelse. Anonymkode: 0039c...d90 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #10 Skrevet 18. mars 2021 Syv år sammen før forlovelse her. Og har nå vært gift i 11 år. Var da 28, så alderen er jo en viktig faktor. Vi var helt sikre fra første stund, samtidig utvikler man seg jo mye gjennom tyveårene - ville bare følt meg dum om jeg var "forlovet" som 20-25 åring, uansett hvor lenge forholdet hadde vart. For min del betyr også forlovelse at vi hadde satt en dato (eventuelt at man setter datoen ganske raskt etter). Ellers gir jo en forlovelse liten mening. Anonymkode: 3e147...c0a 3
Mumsmums Skrevet 18. mars 2021 #11 Skrevet 18. mars 2021 Vært sammen 1.5 år før vi forlova oss. Vi var 17.. Ble slutt etterhvert.. var i ett forhold i 7 år uten forlovelse og nå i 4 år uten forlovelse.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #12 Skrevet 18. mars 2021 12 år! Men det skal nevnes at vi ble sammen i tenårene, så det var ikke aktuelt å gifte seg verken som skoleelever, studenter eller etter hvert som arbeidssøkere. Anonymkode: a5652...427
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #13 Skrevet 18. mars 2021 3-4 år, noe kortere vil være overilt. Anonymkode: ff5e1...740
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #14 Skrevet 18. mars 2021 Kommer helt an på alderen. Vi var 18 år da vi traff hverandre og forlovet oss 7 år etterpå. Anonymkode: e2744...450
Million Skrevet 18. mars 2021 #15 Skrevet 18. mars 2021 (endret) Jeg og eksen var sammen i 5 år før vi giftet oss. Vi satte på oss forlovelsesringer noen dager før selve vielsen bare. Men i realiteten var vi vel forlovet 5 måneder før det, da vi ble enige om at "nå gifter vi oss". Så da tenker jeg vi hadde vært sammen i 4,5 år da vi ble forlovet muntlig. Å gifte seg var helt bortkastet for meg. Jeg angrer på at jeg gjorde det. Kunne bare vært samboer (men med samboerkontrakt og testamente) så lenge det varte. Jeg visste allerede på bryllupsdagen at denne mannen kom jeg ikke til å bli gammel sammen med. Hvorfor jeg gjorde det, aner jeg ikke. Kanskje forventninger fra samfunnet og alle rundt? "Skal dere gifte dere snart, eller?" som ble spurt titt og ofte, på linje med spørsmålet "Skal dere skaffe barn snart, eller?" det siste året før vi faktisk fikk barn. Og så var jeg så irritert på sjefen min som kalte han "kjæresten din" som om det var en tilfeldig fyr jeg datet, ikke en jeg hadde bodd med i flere år og fått barn med. Jeg var 35 og tenkte det var "på tide" og gifte seg, antar jeg. Endret 18. mars 2021 av Million
GulSitron Skrevet 18. mars 2021 #16 Skrevet 18. mars 2021 Vi "møttes" på et arrangement i 2018, begynte ved en tilfeldighet å game og snakke med hverandre i september/oktober samme året. Snakket sammen hver eneste dag, mange timer. Han ringte meg etter han hadde vært på fylla og brukte meg litt for å ha en god unnskyldning til å avslå andre jenter. Så tulla vi lenge om at jeg plutselig skulle dukke opp på døra hans, og han spurte på tull flere ganger om når jeg kom til han. Ble aldri noe av før januar 2019. Da hadde vi vår første date. Så begynte jeg å reise til han etter jobb på fredagen de helgene jeg hadde fri. Så dro vi ut på byen sammen hvor jeg ble alt for full og siste delen av kvelden har jeg ingen egne minner fra annet enn at jeg spurte hvorfor han var så snill (fordi han tok så godt vare på meg den kvelden). Jeg har i hvert fall fått vite at jeg på vei hjem hadde sagt til han at jeg ikke visste hvorfor vi ikke var sammen fordi vi oppførte oss som kjærester. Så jeg "claimed" han den natta og vi har vært sammen siden februar 2019. Så fridde han til meg i desember 2019, på samme plassen vi hadde vår første date. Og nå har vi kjøpt bolig og har en liten gutt sammen ♥️
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #17 Skrevet 19. mars 2021 10 år. Ingen av oss skulle gifte oss, men ting endrer seg. Giftet oss i hemmelighet. Tror mange blir blendet av selve bryllupsdagen. Å være gift handler vel strengt tatt om dagene etter... Anonymkode: 7c79b...c52 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #18 Skrevet 19. mars 2021 Vi var unge (20 og 25 år) og forlovet oss etter to år som samboere. Det må nevnes at jeg fikk en alvorlig, dødelig sykdom etter et halvt år i forholdet som varte i et års tid. Det var en enormt tøff tid, men han støttet meg gjennom alt. Jeg visste at han var det beste og fineste mennesket i verden etter det. Vi har nå vært gift i 16 år og forholdet er virkelig godt ❤️ Anonymkode: cad16...dbd 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #19 Skrevet 19. mars 2021 13 år, fortsatt ikke forlovet 😜 Anonymkode: d02aa...5a5 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #20 Skrevet 19. mars 2021 Forlovet 3 år etter første treff/date❤️ Gifter oss i slutten av året. Anonymkode: d7e7d...2bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå