Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en fyr som leier i underetasjen her.. de siste dagene har det vært en svak lukt av noe jeg trodde var svette.. men den blir bare sterkere og lukta er sterkest ved døra ned til leiligheten. Kom inn døra her istad og lukta bare slo mot meg, lukter veldig hasj. Hele huset lukter nå hasj. 

Vet at han røyker hasj fordi naboen har sett han røyke flere ganger utenfor. Jeg har ikke noe problem med at folk røyker, men liker ikke lukta selv og nå har det stinka i flere dager.. 

Spurte leieboeren direkte om dette og det virket faktisk som han ble fornærma, så bare sur ut, og sa det var rart.. er ikke lov med røyking inne og heller ikke hasj da.. begynner å lure om han har planter nedi der eller noe 

Anonymkode: 1f6cb...d8e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring politiet 

Anonymkode: be355...332

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ring politiet 

Anonymkode: be355...332

De skjønner jo at det er oss som har ringt da 

AnonymBruker
Skrevet

Si at enten så får han slutte å røyke inne eller så ringer du politiet. Enkelt og greit. Det at du ikke anmelder han allerede burde han være uhyre takknemlig for. 

Anonymkode: 1face...21c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Si at enten så får han slutte å røyke inne eller så ringer du politiet. Enkelt og greit. Det at du ikke anmelder han allerede burde han være uhyre takknemlig for. 

Anonymkode: 1face...21c

Er jo kleint om jeg ringer og så finner ikke politiet noe da? Tror han skjønte at han må slutte med det inne ihverfall. Sykt stygt om han har røyka inne 

AnonymBruker
Skrevet

Unnlater du å informere politiet vil jo du bli sett på som en slik en som aksepterer hasj og slike plantasjer. Og siden det er din leilighet og ditt hus er det jo enda værre.

Drit nå i om han tror det er du som ringte. Fyren burde husket at han ikke har tillatelse til å røyke hasj i utleieleiligheten.

Men ja, mange av disse later som om de ikke vet hvem og hva det kommer fra. Har sett det så mange ganger selv fra tidligere naboer i borettslaget vårt. Det eneste du kan gjøre nå er å avslutte leiekontrakten og be han flytte pga røyking av hasj, for jo lenger dette pågår jo mer vil lukta sitte i over alt.

Anonymkode: 5e3d2...b44

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Unnlater du å informere politiet vil jo du bli sett på som en slik en som aksepterer hasj og slike plantasjer. Og siden det er din leilighet og ditt hus er det jo enda værre.

Drit nå i om han tror det er du som ringte. Fyren burde husket at han ikke har tillatelse til å røyke hasj i utleieleiligheten.

Men ja, mange av disse later som om de ikke vet hvem og hva det kommer fra. Har sett det så mange ganger selv fra tidligere naboer i borettslaget vårt. Det eneste du kan gjøre nå er å avslutte leiekontrakten og be han flytte pga røyking av hasj, for jo lenger dette pågår jo mer vil lukta sitte i over alt.

Anonymkode: 5e3d2...b44

Nå begynner det jo å bli flere i verden som aksepterer hasj enn motsatt, i hvert fall så er vi på god vei, så dette er ikke så farlig.

Men plantasjer inne i hus må gjøres veldig ordentlig og ha riktig utstyr, hvis ikke så kan det fort ødelegge bygningsmassen.

Og røyke inne er en stor uting, uansett om det er tobakk eller cannabis.

Han må få grundig beskjed om at han ikke kan røyke inne, hvis ikke kaster du ham ut.

Hvis du har en reel mistanke om plantasje, kan du alltids ringe politiet, men å ringe politiet for å fortelle at han tar en joint er nesten for teit.

Anonymkode: 54701...168

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med politiet, det er jo mulig at han er kjent for dem og at de vil sjekke mer opp i det etter tips fra deg!

Anonymkode: 7a5bb...792

• Liker 1
Skrevet

Terminer leieavtalen om han bryter den, men det er ikke sikkert det er lett å få ny leietaker.

AnonymBruker
Skrevet

Angiverånden lever i beste velgående på kg ser jeg... 

Anonymkode: da9a0...d63

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Personlig ville jeg ikke brydd meg om leieboeren røykte hasj, men jeg ville blitt illsint om de gjorde det inne. Send en skriftlig advarsel om at hvis han røyker inne igjen, så vil du bryte leieavtalen, og at all røyking må skje ute.

Det er ikke sikkert han ble irritert når du tok det opp, mer brydd og litt redd for å ha blitt tatt. Uansett, gi skriftlig advarsel om at han blir kastet ut om det skjer igjen. 

Anonymkode: 77b39...26a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må gi han tydelig beskjed om at det er helt uaktuelt med røyking inne i boligen, hvis han tror at du er den typen som ikke bryr seg så kan det utvikle seg. Da kan det fort skje at det selges hasj der eller at det blir en samlingsplass for andre som røyker, plutselig har du klientell som Makka-Morten rennende ned døren med alt det fører med seg.

Jeg røyket selv i mange år og vet akkurat hvordan dette er, noen er helt greie å ha med å gjøre og gjør ikke stort av seg mens andre har trafikk på dørene døgnet rundt.

Hvis det blir for ille så skal du ikke være redd for å kontakte politiet, noen av disse er godt kjente og de fleste som røyker er fult klar over at politiet kan stå på døra når som helst. 

Anonymkode: 5b878...3fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spør om han kan lufte litt 🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: 26b88...bb4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg røyka hasj i 15 år, og jeg var dum som et brødhue.. røyka inne uten å tenke en tanke på andre. Man blir jo helt nummen i følelsene sine når man ruser seg slik.

Anonymkode: 5470e...170

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...